تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/12/03 - 11:54
کد خبر: 497166

مزایای تحصیل در کانادا چیست؟ چه امکاناتی در اختیار شماست؟

مزایای تحصیل در کانادا چیست؟ چه امکاناتی در اختیار شماست؟

تعدادی از مزایای تحصیل در کانادا که باعث می‌شود سالانه هزاران دانشجوی خارجی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند شامل کیفیت بالای آموزش، امکان دریافت بورسیه، تنوع فرهنگی، دریافت اقامت دائم و برخی موارد دیگر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مزایای تحصیل در کانادا به‌عنوان عامل محرکی در نظر گرفته می‌شود که بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان در سراسر جهان را نسبت به دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها و کالج‌های آموزشی این کشور ترغیب می‌کند.

کانادا کشوری است که زیرساخت‌های مناسبی را درزمینه آموزش برای تمامی مقاطع تحصیلی فراهم می‌کند تا افراد خارجی بتوانند در محیطی ایده‌آل به ادامه تحصیل بپردازند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این کشور را بررسی کنیم.

مزایای تحصیل در کانادا کدام است؟

اینکه چرا تحصیل در کانادا گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد، مربوط به مزایایی است که دریافت ویزای تحصیلی این کشور برای دانشجویان خارجی به‌دنبال دارد و باعث می‌شود تا افراد زیادی را به سمت خود جذب کند که در ادامه تعدادی از مهم‌ترین موارد را بررسی می‌کنیم.

کیفیت آموزشی بالا در کانادا

یکی از مهم‌ترین مزایای ویزای تحصیلی کانادا مربوط به برتری علمی دانشگاه‌ها و کالج‌های آموزشی این کشور است که شرایط مناسبی را برای یادگیری دانشجویان با سطح کیفی بالا ایجاد می‌کند.

دانشگاه‌های کانادا هر سال در رتبه‌بندی جهانی QS جایگاه خوبی کسب می‌کنند و مدارک آن‌ها نیز از اعتبار بالایی برخوردا است که همین مسئله باعث می‌شود تا داوطلبان زیادی نسبت به تحصیل در کانادا ترغیب شوند.

باید گفت زمانی که شما مدرک تحصیلی خود را از کانادا دریافت می‌کنید با توجه به اینکه در سطح جهان معتبر است، پیداکردن فرصت‌های شغلی در دیگر کشورها برایتان آسان‌تر می‌شود.

تفاوتی ندارد که در چه مقطعی تحصیل می‌کنید به‌طور کلی کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها و دبیرستان های کانادا به قدری بالا است که افراد می‌توانند در هر دوره‌ای از پیش‌دبستانی گرفته تا مقاطع عالی، مطابق با استانداردهای جهانی به تحصیل بپردازند.

درضمن بهتر است بدانید دانشگاه‌ها و کالج‌های مختلف در سطح کشور کانادا طیف گسترده‌ای از رشته‌ها همچون مهندسی، پزشکی، هنر، کشاورزی، طراحی و علوم پایه را ارائه می‌دهند.

تنوع فرهنگی در کانادا

ازآنجایی‌که کانادا در دسته کشورهایی قرار دارد که به‌‌صورت سالانه مهاجران زیادی را قبول می‌کند، پس می‌توان گفت که به‌عنوان یک جامعه مهمان‌پذیر شناخته می‌شود. ازاین‌رو تنوع فرهنگی بالایی دارد که این مورد یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا به‌شمار می‌رود.

در طول سال دانشجویان می‌توانند شرکت در جشنواره‌های اقوام مختلف را تجربه کنند و با افراد زیادی از سراسر جهان تعامل داشته باشند تا ازاین‌طریق دیدگاه‌های جدیدی درباره هر فرهنگ و آیین به‌دست آورند که به رشد مهارت‌‌های بین‌فرهنگی آن‌ها کمک می‌کند.

برخورد مناسب از سوی شهروندان کانادایی

بدون شک مهاجرت‌کردن به یک کشور خارجی برای اغلب افراد کاری دشوار است چراکه باید خود را با آداب‌ورسوم جدید وفق دهند. در کانادا با توجه به اینکه جامعه مهاجرپذیری دارد معمولا شهروندان با افراد خارجی برخورد مناسبی دارند.

در کانادا تبعیض‌های نژادی، فرهنگی و اجتماعی در مقایسه با برخی از کشورهای دیگر کم‌تر به چشم می‌خورد و مهاجران می‌توانند در محیطی مناسب زندگی راحتی را تجربه کنند.

شهروندان کانادایی افراد خون‌گرم و مهربانی هستند، به همین خاطر شما درصورت تحصیل در کانادا، در مدت‌زمان کوتاهی می‌توانید به شرایط جدید عادت کنید و روابط صمیمانه‌ای با مردم داشته باشید.

امکان داشتن شغل در کنار تحصیل در کانادا

یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا امکان انجام کار در کنار تحصل برای دانشجویان خارجی است، به این صورت که اجازه دارند تا به‌‌صورت پاره‌‌وقت حدود 20 ساعت در طول هفته برای هر ترم در محیط دانشگاه یا خارج از آن به فعالیت‌های کاری بپردازند.

درضمن مدت‌زمان مجاز برای کارکردن دانشجویان در تعطیلات تابستان به حدود 40 ساعت در هفته افزایش پیدا می‌کند که در واقع داشتن شغل به افراد این امکان را می‌دهد تا بخشی از هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند.

مزایای تحصیل در کانادا چیست؟ چه امکاناتی در اختیار شماست؟

امکان دریافت اقامت دائم با تحصیل در کانادا

یکی از مزایای تحصیل در کانادا که می‌توانید بعداز پایان دوره تحصیلی از آن بهره‌مند شوید، امکان دریافت اقامت دائم است که شرایط ایده‌آلی را برای شما فراهم می‌کند تا در کشوری امن و پیشرفته زندگی کنید.

با اتمام دوره تحصیل، هر فرد خارجی تنها چند ماه می‌تواند در این کشور با استفاده از ویزای دانشجویی زندگی کند و درصورتی‌که تمایل به دریافت اقامت داشته باشید نیاز به پیداکردن شغل دارد.

درخصوص شرایط دریافت اقامت دائم بعداز اتمام تحصیل در کشور کانادا، باید این‌طور گفت دولت این کشور در ابتدا به شما اجازه می‌دهد برای مدت‌زمان 3 سال ویزای کاری داشته باشید.

با تمام‌شدن دوره 3 ساله اشتغال در کانادا، این امکان برای شما فراهم می‌شود تا بتوانید درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم این کشور ارائه دهید و ازآنجایی‌که معمولا کانادا شرایط سخت‌گیرانه‌ای برای این منظور در نظر نمی‌گیرد، کار راحتی در پیش دارید.

شما در حین تحصیل، زمان کافی برای درک و پذیرش فرهنگ کانادایی را دارید و همچنین تا 3 سال فرصت خواهید داشت که در محیط کاری این کشور مشغول به فعالیت شوید تا توانایی لازم برای رندگی در این کشور را به‌دست آورید.

دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا

زمانی که دررابطه‌با مزایای تحصیل در کانادا صحبت می‌شود باید به شرایط خوبی که دولت این کشور به‌منظور دریافت بورسیه تحصیلی در نظر می‌گیرد نیز اشاره کرد که به کاهش هزینه‌های مورد نیاز دانشجویان کمک می‌کند.

بورسیه‌های تحصیلی که ازسوی دولت کانادا به دانشجویان بین‌المللی داده می‌شود تنوع بالایی دارند، برخی از آن‌ها تمام هزینه‌ها را در برمی‌گیرد درحالی‌که تعدادی دیگر فقط بخشی از هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهند.

به‌طور معمول بورسیه‌ها براساس شرایط و قوانین خاصی همچون استعداد درخشان، مهارت تحصیلی برتر، نیازهای مالی یا بسیاری موارد دیگر به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد.

بااین‌اوصاف بورسیه‌های تحصیلی کانادا طیف گسترده‌ای که دارند و شامل موارد دولتی، غیردولتی و سازمانی می‌شوند تا افراد با دریافت هرکدام از آن‌ها بتوانند هزینه‌های مورد نیاز خود را تا حدودی پوشش دهند.

هزینه های زندگی در کانادا مقرون به صرفه است

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا، در مقایسه با دانشگاه‌های سایر مقاصد مهاجرتی محبوب در سطح دنیا مانند ایالت متحده و انگلستان، در سطح پایین‌تری قرار دارد و تا حدودی ارزان‌تر است.

به‌طور کلی هر فردی باید هزینه‌های مربوط به خوردوخوراک، حمل‌ونقل، مسکن، تحصیل و دیگر موارد را در نظر بگیرد که متناسب با سبک زندگی و استانی که برای اقامت انتخاب می‌شود تا حدودی متفاوت است.

کیفیت زندگی مناسب در کانادا

باید این را در نظر داشته باشید که یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا این است که شما می‌توانید در کشوری با سطح رفاه اجتماعی مطلوب زندگی کنید که از جنبه‌های مختلف، شرایط خوبی دارد.

یکی از معیارهایی که بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی مورد توجه قرار می‌دهند، میزان امنیت در یک کشور است که از این نظر کانادا همیشه رتبه خوبی کسب می‌کند و شما می‌توانید با خیال راحت آن را انتخاب کنید.

شما به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی از حقوقی مشابه با دیگر شهروندان کانادایی برخوردار خواهید بود و قادر به استفاده از تمامی امکانات رفاهی، بهداشتی و تفریحی در این کشور هستید.

ازسوی‌دیگر کانادا ازنظر تامین نیازهای اولیه مانند هوای پاک، آب تمیز و سایر جنبه‌ها مانند دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در سطح استاندارد، زیرساخت‌های مناسب و بسیاری موارد دیگر یک انتخاب ایده‌آل برای ادامه تحصیل و زندگی است.

مزایای تحصیل در کانادا چیست؟ چه امکاناتی در اختیار شماست؟

جمع‌بندی

مزایای تحصیل در کانادا مهم‌ترین چیزی است که باعث می‌شود تا افراد زیادی از سراسر جهان نسبت به انتخاب این کشور برای آموزش عالی ترغیب شوند تا بتوانند در محیطی مناسب ادامه تحصیل دهند.

ازجمله مزایای این کشور برای دانشجویان بین‌المللی باید به هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی، کیفیت بالای آموزشی، برخوداری از امنیت و رفاه مناسب در کنار بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top