تاریخ انتشار: جمعه 1402/12/04 - 10:26
کد خبر: 497192

نشست توانمندسازی اقتصادی بانوان آیورا در ایران برگزار رشد

نشست توانمندسازی اقتصادی بانوان آیورا در ایران برگزار رشد

نشست توانمندسازی اقتصادی بانوان آیورا با حضور سفرای کشور‌های عضو در ایران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به همت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، اولین برنامه از مجموعه‌فعالیت‌های میدانی کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان آیورا در دوره جدید ریاست ایران بر این کارگروه با بازدید سفرای کشور‌های اتحادیه حاشیه اقیانوس هند (آیورا) از پژوهشگاه میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شد.

این برنامه به همت اداره کل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با همکاری معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای مأموریت معاونت به عنوان رئیس کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان آیورا و به منظور آشنایی کشور‌های حاضر در برنامه با توانمندی‌های بانوان و توسعه همکاری‌های فی‌مابین برگزار شد.

در بخش نخست این رویداد، از قسمت‌های مختلف این مرکز پژوهشی بازدید شد و مورد توجه و تحسین نمایندگان کشور‌های آیورا قرار گرفت.

در بخش دوم این برنامه، نشست رسمی با حضور سفرا، نمایندگان بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال تکنولوژی، و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

در این نشست، مدیرکل اداره بین الملل این معاونت، به شرح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در همکاری با آیورا پرداخت و معرفی برنامه‌های اداره بین‌الملل در دور جدید ریاست کشورمان بر این کارگروه ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران از پیشنهادات همکاری کشور‌های عضو و دستگاه‌های داخلی در راستای ارتقای برنامه‌ها و ظرفیت‌های کارگروه مذکور استقبال می‌کند.

سفرای حاضر در نشست، ضمن تشکر از فعالیت‌های چشمگیر و گزارش جامع اداره کل بین‌الملل معاونت زنان، توان‌افزایی زنان را از اهم سیاست‌ها و راهبرد‌های کشور‌های خود خواندند و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه زنان و خانواده و افزایش آمد و شد بین کشور‌ها و ایران برای شناخت صحیح و دقیق از کشورمان تاکید کردند.

همچنین اختری، مشاور زنان و خانواده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ظرفیت ۷۰ درصدی بانوان ایرانی در بخش صنایع دستی اشاره و ابراز امیدواری کرد در گردشگری نیز از این ظرفیت بهره‌برداری شود.

سنجابی، رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال تکنولوژی، به شرح اقدامات این مرکز پرداختند.

پس از آن، ناهید مژگانی، رئیس شبکه بین المللی تحقیقات صنعتی پروبیوتیک، وابسته به مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری آیورا، به اهمیت محصولات پروبیوتیک برای سلامت زنان اشاره و برای هرگونه همکاری با کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان آیورا در دور دوم ریاست ایران بر آن اعلام آمادگی کرد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top