تاریخ انتشار: جمعه 1402/12/04 - 10:33
کد خبر: 497193

خبر مهم رئیس سازمان انرژی اتمی

خبر مهم رئیس سازمان انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت:‌ با توجه به طرح‌های توسعه‌ای صنعت هسته‌ای، اکنون از فناوری‌ هسته‌ای در ۱۵۰ مجتمع بزرگ و عظیم صنعتی در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، صنایع سلولزی و ... استفاده می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد اسلامی‌ رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر به استان خوزستان از شرکت پالایش نفت آبادان بازدید کرد.

اسلامی در جریان بازدید از شرکت پالایش نفت آبادان گفت: سازمان انرژی اتمی ایران از فناوری‌هایی برخوردار است که غیر از استفاده در تولید محصولات در صنعت هسته‌ای در سایر صنایع نیز موثر است.

وی افزود: سازمان انرژی اتمی ایران از فناوری‌هایی نظیر تولید ابزار دقیق تولید شده در صنعت هسته‌ای برخوردار است و این فناوری‌ها نه تنها در این صنعت بلکه در سایر صنایع حساس کشور نظیر نفت، گاز و پتروشیمی، برای اندازه‌گیری و کنترل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: اکنون از فناوری‌ هسته‌ای در ۱۵۰ مجتمع بزرگ و عظیم صنعتی در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، صنایع سلولزی و ... استفاده می‌شود.

اسلامی گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای صنعت هسته‌ای، گسترش همکاری‌ها با شرکت پالایش نفت آبادان و دیگر صنایع پالایشی در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد.

معاون رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: صنعت هسته‌ای، ‌یک نقطه مهم و گلوگاهی محسوب می‌شود که به‌ لطف الهی و با تلاش همکاران شاهد به ثمر رسیدن فناوری‌های مرتبط با آن هستیم و صاحبان صنایع گوناگون که به دنبال قطع وابستگی به خارج از کشور و واردات ابزارها و تجهیزات هستند، اکنون از محصولات فناورانه تولید شده در سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: محصولات تولید شده در سازمان انرژی اتمی ایران در صنایع گوناگون وارد مدار شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

استفاده از فناوری‌های هسته‌ای، بسترساز پیشرفت صنایع پالایشی

حکیم قیم، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان نیز در جریان دیدار با رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای این پالایشگاه بدون شک استفاده از فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید می‌تواند بستری مناسبی برای انجام امور فراهم کند.

وی افزود: صنایع نفت و هسته‌ای هر دو با تحریم‌های ظالمانه و گسترده مواجه هستند، اما با این وجود شاهد پیشرفت‌های چشمگیر این صنایع هستیم و تجربه نشان داده که با آگاهی یافتن دوجانبه از امکانات یکدیگر می‌توانیم به پیشرفت‌های خوبی دست یابیم.

قیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه انرژی هسته‌ای در سال‌های گذشته بسیار خوش درخشیده و شاهد تاثیرات فراوان این صنعت در حوزه‌های پزشکی، صنعتی و... بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان عنوان کرد: حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران در شرکت پالایش نفت آبادان می‌تواند سبب گشایش روزنه‌هایی شود تا بتوانیم از دستاوردهای مفید صنعت هسته‌ای در امور مختلف زیست محیطی و انجام فرایندها در این پالایشگاه استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: امید است بازدید امروز نقطه آغازی برای همکاری‌های دوجانبه باشد و شاهد گسترش صنعت هسته‌ای در صنعت پالایشی باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top