تاریخ انتشار: جمعه 1402/12/04 - 10:42
کد خبر: 497194

۷۳ درصد قربانیان تصادف موتور در بیمارستان فوت کرده‌اند

۷۳ درصد قربانیان تصادف موتور در بیمارستان فوت کرده‌اند

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به طرح‌هایی که پلیس برای کنترل تردد موتورسیکلت‌ها اجرا می‌کند، گفت: طرح انضباط بخشی به تردد موتوسیکلت سواران را از ۱۸ دی‌ماه شروع کرده‌ایم که به طرح ۱۰ معروف شد زیرا ۱۰ راهکار انضباط بخشی در آن دیده شده است. بخشی از این روش‌ها اکنون آغاز شده است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از همشهری آنلاین؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور با اشاره به اینکه کنترل خطوط ویژه، توقیف ساعتی، توقیف با کفی و آشکار سازی چراغ موتورسیکلت‌ها در حال اجرا است، اظهار کرد: ۴۷ درصد تصادفات منجر به فوت در ۱۰ ماه گذشته مربوط به موتورسیکلت سواران است و ۷۳ درصد از این قربانیان در بیمارستان فوت کرده‌اند. پیامی که از این آمار دریافت می‌کنیم نشان می‌دهد اگر موتورسیکلت سوار از کلاه ایمنی استفاده کند، احتمال بیشتری دارد که از مرگ نجات پیدا کند.

او تاکید کرد: در ۴ ماه اخیر تصادفات منجر به فوت ۲۲ درصد نسبت به ۴ ماه قبل از آن کاهش پیدا کرده بود ولی از ۱۸ دی‌ماه و در مدت اجرای طرح حدود ۲ درصد کاهش مرگ و میر موتورسوارها را داشتیم. بیشتر فوت موتورسیکلت سواران در بزرگراه‌ها و در تقاطع‌ها در ساعات خلوت رخ می‌دهد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: برای ساماندهی ترافیک ماه آخر سال، طی جلساتی که با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار کردیم، با شهرداری مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۶ کارگروهی تشکیل دادیم و گلوگاه‌ها و نقاط پرمراجعه شناسایی شده است تا با استقرار نیرو در ساعت اوج ترافیک بتوانیم جریان رفت و آمد را کنترل کنیم. حتی از نیروهای ستادی هم برای امور اجرایی استفاده می‌کنیم و بعد از ظهرها این نیروها را به نقاط حساس اعزام می‌کنیم.

او افزود: شهروندی صبح سوار موتورسیکلت می‌شود و از خانه بیرون می‌آید. خانواده او امید دارند که این شخص شب به خانه بازگردد. خیلی از این موتورسیکلت‌سواران به مقصد ادارات، مراکز آموزش، مراکز نظامی و مانند آن حرکت و درون پارکینگ آن‌ها توقف می‌کنند. از مدیران این مراکز می‌خواهیم که حداقل موتورسوارانی که پلاک مخدوش دارند یا از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند را به درون مجموعه خود راه ندهند. در ۲۲ بهمن نمایندگان برخی ادارات به پلیس راهنمای و رانندگی تهران بزرگ میامدند تا با فعالیت‌های این اداره درباره کنترل ترافیک آشنا شوند. ما در این روز کسانی که کلاه ایمنی نداشتند را به ساختمان خود راه ندادیم. کلاه‌ایمنی، پلاک موتورسیکلت و کمربند ایمنی برای خودرو سواران از مهمترین نکات ترافیکی در تهران است که خانواده‌ها هم در نهادینه‌کردن آن نقش دارند تا میزان مرگ و میر در اثر تصادف کاهش پیدا کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top