تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/09 - 19:19
کد خبر: 497729

هزار عالم اهل سنت در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب:

رای دادن حق و تکلیف هر ایرانی است

رای دادن حق و تکلیف هر ایرانی است

حدود هزار نفر از امامان جمعه و جماعت، علما و مبلغان اهل سنت ایران در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند که رأی دادن را حق و تکلیف مسلم هر ایرانی برای مشارکت در تعیین سرنوشت خود می‌دانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حدود هزار نفر از امامان جمعه و جماعت، علما و مبلغان اهل سنت ایران در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را مظهر قدرت و اراده ملتی دانستند و تصریح کردند: رأی دادن را حق و تکلیف مسلم هر ایرانی برای مشارکت در تعیین سرنوشت خود دانسته و اجازه نخواهیم داد بدخواهان با فتنه‌گری و چنددسته کردن مردم، دشمنان بدسابقه را به تاراج اندوخته‌های ارزشمند ملت که حاصل خون هزاران هزار شهید است امیدوار کنند.

متن کامل نامه به این شرح است:

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی»

رهبر عالیقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و، ولی امر مسلمین

سلام علیکم

با احترام و آرزوی توفیق روزافزون برای حضرتعالی و همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همانگونه که مستحضرید در آستانه رسیدن به زمان برگزاری آزمون سرنوشت ساز انتخابات ملت سربلند ایران قرار گرفته‌ایم.

انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی مظهر قدرت و اراده ملتی است که می‌خواهند با دو بال اسلامیت و ایرانیت به قله‌های بلند سعادت بشری دست یافته و در روز ۱۱ اسفندماه، برگ درخشان دیگری بر کتاب افتخارات خویش بیافزایند.

بی‌شک سعادت ایران و ایرانی در گرو وحدت و همدلی تمام آحاد ملت بوده و منویات حضرتعالی که خلف صالح امام راحل رحمه الله علیه هستید به عنوان مشعل فروزان هدایت جامعه، می‌تواند مسیر حضور حداکثری و نیز انتخاب اصلح را برای این ملت بزرگوار هموار ساخته و به لطف الهی فردایی زیبا برای مردم قدرشناس ایران اسلامی رقم بزند.

اینجانبان، جمعی از امامان جمعه و جماعت و علمای اهل سنت کشور به عنوان منادیان وحدت و همدلی و خادمانِ جهاد تبیین و دعوتِ الی الله، ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل ره و شهدا و لبیک گویی به اوامر حضرتعالی، اعلام می‌داریم که مردم ایران فارغ از هر قومیت یا مذهبی که باشند با درک صحیح از شرایط حساس جهان، به ویژه فتنه گری مستکبران جهان و جنایات بی سابقه و ددمنشانه رژیم غاصب وکودک کش اسرائیل در منطقه، در راستای اعتلای هر چه بیشتر کلمه الله و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رأی دادن را حق و تکلیف مسلم هر ایرانی برای مشارکت در تعیین سرنوشت خود دانسته و اجازه نخواهیم داد بدخواهان با فتنه گری و چنددسته کردن مردم، دشمنان بدسابقه را به تاراج اندوخته‌های ارزشمند ملت که حاصل خون هزاران هزار شهید است امیدوار کنند.

در پایان از همه علما، طلاب، مبلغان و فرهیختگان جامعه می‌خواهیم به منظور اعتلای ایران اسلامی، از هیچ کوششی برای دعوت آحاد مردم به خصوص جامعه اهل سنت به حضور حداکثری و انتخاب اصلح با توجه به کارنامه و برنامه نامزدها دریغ ننموده و از هرگونه شعار و عملی که خواسته یا ناخواسته آب بر آسیاب دشمنان اسلام و نظام اسلامی می‌ریزد خودداری نمایند.

باشد که با انتخاب نمایندگانی ارزشی، مردمی و خدمتگزار، مشکلات پیش روی مردم شایسته و وفادار برطرف و با اقتدار روزافزون کشور اسلامی‌مان، زمینه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی فراهم گردد. ان شاءالله

سلامتی و طول عمر با عزت و دوام توفیقات حضرتعالی را که چشم و چراغ و امید مستضعفان و آزادگان عالم هستید از ایزد منان مسألت می‌نماییم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

جمعی از امامان جمعه و جماعت، علما و مبلغان اهل سنت ایران اسلامی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top