تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/12/10 - 10:04
کد خبر: 497787

رالی پیش فروش بلیت های نوروزی ؛ بلیت چارتر ممنوع شد

رالی پیش فروش بلیت های نوروزی ؛ بلیت چارتر ممنوع شد

پیش‌فروش بلیت‌های ناوگان عمومی مسافربری برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ از ۱۰ روز دیگر، یعنی یکشنبه، ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و هم‌وطنانی که می‌خواهند با اتوبوس به سفر بروند، باید برای رزرو بلیت موردنیاز خود از این تاریخ آماده باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آن‌گونه که مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گوید: پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی ناوگان عمومی مسافربری جاده‌ای به‌صورت حضوری و اینترنتی خواهد بود و متقاضیان می‌توانند علاوه بر باجه‌های بلیت‌فروشی شرکت‌های حمل‌ونقلی، نسبت به پیش‌خرید اینترنتی بلیت از طریق سایت‌های اینترنتی، سایت‌های استانی و سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر اقدام کنند.

طبق اظهارات داریوش باقرجوان، برای ایام نوروز امسال، ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۹ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه در محورهای مختلف درون استانی و برون‌استانی برای جابجایی مسافران فعال خواهند بود.

نکته قابل‌توجه اینکه در خرید بلیت اتوبوس برای ایام نوروزی، ارائه کد ملی و تلفن همراه از طرف مسافران الزامی است و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز برای دریافت شکایت یا نظر شهروندان معرفی شده است.

تکاپو برای تأمین نیاز مسافران نوروزی در جریان است و در این میان، معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی، هشدار داد که فروش چارتری بلیت هواپیما در ایام طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ممنوع شد.

در این ابلاغیه، سفرهای هوایی در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ در همه مبادی و مقاصد داخلی و خارجی، به‌عنوان پرواز نوروزی محسوب شده که بلیت آنها باید طبق قیمت‌های مصوب و غیرچارتری فروخته شود.

معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در این ابلاغیه سازمان هواپیمایی خواسته است تا این مصوبه را به تمام شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کند و نظارت لازم از سوی این سازمان برای اجرای آن به عمل آید.

پیش‌ازاین فروش بلیت قطارهای نوروزی نیز در دستور کار قرار گرفته بود و متقاضیان از صبح روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه می‌توانستند نسبت به خرید بلیت موردنیاز خود در مسیر موردنظر اقدام کنند.

بلیت‌فروشی قطارهای نوروزی به مدت سه روز انجام می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در روز سه‌شنبه ۸ اسفند، پیش‌فروش بلیت همه قطارها به‌غیراز مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و برعکس آغاز شد. روز چهارشنبه ۹ اسفند پیش‌فروش بلیت همه قطارها به‌استثنای مسیر تهران- مشهد و برعکس انجام گرفت و از امروز (پنجشنبه ۱۰ اسفند) نیز بلیت قطار همه مسیرها ازجمله مسیر تهران - مشهد و برعکس عرضه خواهد شد.

در فرایند بلیت‌فروشی امسال، برای رفاه مردم و برقراری عدالت در خرید بلیت قطار، در هر سه روز، ابتدا از ساعت هشت صبح همه ظرفیت بلیت قطارها فقط به‌صورت اینترنتی عرضه می‌شود و از ساعت ۱۲ هر روز علاوه بر فروش اینترنتی، امکان خرید بلیت‌های باقی‌مانده از طریق مراکز مجاز فروش حضوری (آژانس‌ها) نیز وجود خواهد داشت.

بر اساس اطلاعیه‌های قبلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و طبق قوانین و مقررات، همه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیت مطابق با نام و نام خانوادگی خود باشند. بر این اساس، مأموران کنترل بلیت موظف‌اند با رؤیت کارت شناسایی معتبر از مسافر، نام فرد را با تصویر بلیت بررسی کرده و از ورود افراد با بلیت غیرمعتبر جلوگیری کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top