تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/12/10 - 10:30
کد خبر: 497792

گزارش روز به روز هواشناسی تا دوشنبه ۱۴ اسفند

گزارش روز به روز هواشناسی تا دوشنبه ۱۴ اسفند

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز و فردا بارش‌ برف و باران تداوم دارد و از روز شنبه تا اواخر هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز با توجه به فعالیت سامانه بارشی، در نیمه‌شرقی و مناطقی از مرکز کشور بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهد بود. همچنین به‌تدریج در نوار غربی و جنوبی کشور آسمان صاف خواهد شد.

فردا جمعه ۱۱ اسفند، در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و در شرق خراسان رضوی بارش برف ادامه خواهد داشت که به تدریج سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

روز شنبه (۱۲ اسفند)، در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد تداوم دارد و در نیمه‌غربی کشور جوی آرام همراه با روند افزایش دما پیش‌بینی شده است که آسمان غالب مناطق کشور صاف و آفتابی خواهد بود.

روز یکشنبه ۱۳ اسفند در نیمه شرقی کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما رخ می‌دهد؛ همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی واقع در غرب، جنوب‌غرب، برخی نقاط شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه ۱۴ اسفند با گذر موج تراز میانی جو از نیمه‌جنوبی کشور، در غرب، جنوب‌غرب، مناطقی از مرکز، جنوب‌، شرق، جنوب‌شرق کشور ابرناکی، رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف رخ خواهد داد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۸ متر امروز پنج‌شنبه (۱۰ اسفند) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و غرب گلستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگرها، احتمال آسیب به تورهای صیادی و آسیب به شناورهای سبک همچنین احتمال اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در این وضعیت جوی نسبت به خودداری از فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، احتیاط در تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین توصیه می‌کند.

همچنین به طور کلی امروز (پنج‌شنبه، ۱۰ اسفند) در نیمه‌غربی و فردا (جمعه، ۱۱ اسفند) در نیمه شرقی کشور کاهش دما پیش‌بینی شده است و از روز شنبه (۱۲ اسفند) تا اواخر هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور رخ خواهد داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top