تاریخ انتشار: جمعه 1402/12/11 - 18:12
کد خبر: 497876

فرش چهل تکه چیست؟

فرش چهل تکه چیست؟

درواقع همانطور که از نام این نوع فرش‌ها پیداست، از کنار هم قرار گرفتن تکه‌های مختلف فرش‌ها آن هم در سایزها و اندازه‌های مختلف تشکیل شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه شما میتوانید انواع مدلهای فرش را در بازار مشاهده کنید. برای مثال یکی از انواع فرشهای جدید که طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است، فرشهای چهل تکه هستند. این نوع فرشها به فرشکلاژ نیز شهرت دارند. اگر شما به به دنبال این هستید که برای خاص کردن دکوراسیون منزل خود از فرشهای چهل تکه استفاده کنید با ما در ادامه مطلب همراه باشید، چراکه قصد داریم در ادامه شما را با این نوع فرش بیشتر آشنا کنیم. اگر در بروجرد ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی رودهن را دارید، برای اینکه بتوانید لیستی از معتبرترین مراکز قالیشویی داشته باشید، ما به شما پیشنهاد میکنیم سری به فضای وب بزنید.

فرش چهل تکه چه ویژگیهایی دارد؟

درواقع همانطور که از نام این نوع فرشها پیداست، از کنار هم قرار گرفتن تکههای مختلف فرشها آن هم در سایزها و اندازههای مختلف تشکیل شدهاند. به همین دلیل فرشهای کلاژ یا فرشهای چهل تکه، از کنار هم قرار گرفتن تکهفرشهای ماشینی و همچنین تکههای فرش دستباف بافته شدهاند و هرچقدر قدمت تکه فرشهای دستباف به کار رفته در فرش چهل تکه بیشتر باشد، قیمت فرش نیز افزایش پیدا میکند.

اگر در بهشهر ساکن هستید و قصد دارید از خدمات مراکز قالیشویی انزلی استفاده کنید، برای اینکه بتوانید از خدمات مرکزی معتبر بهره گیرید، ما به شما پیشنهاد میکنیم سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار میتوانید وارد وب سایتهای مختلف شرکتهای قالیشویی شوید و قسمت نظرات کاربران آنها را به خوبی مطالعه کنید. از این جهت میتوانید اطلاعاتی درباره نحوه خدمات رسانی و کیفیت کاری مجموعهها بدست آورید و درنهایت میتوانید به دلخواه از خدمات یکی از مراکز موجود استفاده کنید. در ادامه نیز به بیان چند ویژگی فرشهای چهل تکه خواهیم پرداخت. این ویژگیها شامل:

  • شما میتوانید از آنها برای انواع دکوراسوین منزل خود استفاده کنید. درواقع این نوع فرشها میتوانند یک فضای خاص و شیک برای منزلتان فراهم کنند.
  • این نوع فرشها دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ هستند، چراکه میتوان ایدههای مختلفی را در تولید آنها در نظر گرفته و به کار برد.
  • شما میتوانید با خریداری فرش چهل تکه، آن را در قسمتهای مختلف منزل خود مانند پذیرایی، اتاق خواب، راهروها و غیره استفاده کنید.
  • تولید این فرشها این امکان را فراهم کرده که بتوان، از فرشهای قدیمی و بلااستفاده مجدد استفاده کرده و فرشی نو تهیه کرد.
  • این نوع فرشها به علت اینکه از کنار هم قرار گرفتن تکههای فرشهای مختلف تولید شدهاند، به همین دلیل دارای دوخت و بافت منحصر به فردی هستند.
  • به علت اینکه این نوع فرشها دارای آستر چرمی هستند، مقاومت بالایی دارند و شما میتوانید از آنها برای مدتهای طولانی استفاده کنید.
  • آستر چرمی این نوع فرشها باعث شده که روی سرامیک سر نخورند و ثابت باشند.

فرش چهل تکه چیست؟

فرشهای چهل تکه چه انواعی دارند؟

همانطور که بیان کردیم، فرشهای چهل تکه از کنار هم قرار گرفتن تکه فرشهای مختلف تولید شده‌‌اند. به همین دلیل دارای تنوع بالایی هستند. به طور کل فرشهای چهل تکه، میتوانند شامل فرش کلاژ ماشینی و یا فرش کلاژ دستباف باشند. مهمترین نکته در دسته بندی این نوع فرشها، اندازه و ابعاد آنها، طرح و نقش فرش، نحوه بافت تکه فرشها، نحوه دوخت تکه فرشها به یکدیگر و چسباندن آنها به یکدیگر است.

اگر در قرچک ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی ساوه را دارید و اعتبار مرکز قالیشویی مور نظر برایتان حائز اهمیت است، پیشنهاد میکنیم به فضای وب سری بزنید. با این کار میتوانید وارد وب سایتهای مختلف شرکتهای قالیشویی شده و درنهایت قسمت نظرات کاربران آنها را به خوبی مطالعه کنید. از این طریق میتوانید اطلاعاتی درباره نحوه خدمات رسانی و کیفیت مجموعهها بدست آورده و در نتیجه میتوانید مرکزی معتبر را جهت استفاده از خدماتشان به دلخواه خود انتخاب کنید.

فرش چهل تکه چیست؟

نحوه ساخت فرش چهل تکه

همانطور که تا به اینجای کار متوجه شدهاید، باید برای درست کردن فرش چهل تکه یا کلاژ، تکه فرشهای مختلف را به یکدیگر چسبانده و سپس آنها را آستر کشی کرد. ما در ادامه مقاله قصد داریم نحوه دوخت این نوع فرشها را برایتان بیان کنیم. برای تولید اینگونه فرشها مراحل زیر طی میشود:

مرحله اول

به عنوان مرحله یک باید مشخص شود که فرش چهل تکه، قرار است از چه نوع فرشهایی تهیه شود. درواقع باید برای فرشهای کلاژ دستباف، از فرشهای دستباف و برای تولید فرشهای کلاژ ماشینی، از تکه فرشهای ماشینی بهره گرفت.

مرحله دوم

در مرحله دوم باید هر کدام از تکه فرشهای تهیه شده را شست و شو داده و کاملا آنها را تمیز کرد. همچنین باید در شستن تکه فرشها، به احتمال رنگ پس دادن فرش نیز دقت و توجه لازم را کرد. این نکته بیشتر برای فرشهای دستباف مورد توجه است، زیرا آنها از الیاف طبیعی بافته شدهاند و احتمال رنگ دهی آنها به هنگام شست و شو زیاد است.

مرحله سوم

مرحله سوم، مرحله رنگرزی تکه فرشها است، زیرا بیشتر تکه فرشهایی که برای تهیه فرش کلاژ جمع آوری شدهاند، دارای رنگهای متفاوتی هستند. به همین دلیل باید ابتدا، تمامی آسیبهای فرش برطرف شده و سپس رنگرزی انجام شود.

مرحله چهارم

مرحله چهارم نوبت دوخته تکههای فرش به یکدیگر است. درواقع برای اینکه تکههای فرش به هنگام حمل و نقل و یا شست و شو از یکدیگر جدا نشوند، بهتر است که حداقل تمامی تکهها به یکدیگر چهار بار دوخته شوند.

مرحله پنجم

مرحله آخر، مرحله آستر کشی فرش است. برای آستر کشی میتوان از چرم طبیعی و یا الیافهای طبیعی استفاده کرد. درنهایت نیز باید بعد از آستر کشی، با استفاده از یک جاروبرقی تمامی سطوح فرش را جارو کشیده و آن را تمیز کرده، تا هرگونه پرز و آلودگی سطحی آن از بین برود.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم، در ارتباط با فرش چهل تکه توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top