تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/13 - 10:53
کد خبر: 498041

اتاق «کاپشن صورتی» در شلمچه

اتاق «کاپشن صورتی» در شلمچه

مسئول یادمان شهدای شلمچه از راه‌اندازی اتاق کودک با عنوان «کاپشن صورتی» در این منطقه خبر داد و گفت: روزانه به طور میانگین هشت هزار زائر از یادمان شلمچه بازدید می‌کنند؛ پیش‌بینی می‌کنیم از فردا تعداد زائران دو برابر شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مصطفی عَسچَری در گفت‌وگو با ایرنا درباره تدارکات و ویژه برنامه‌های در مسیر راهیان نور در یادمان شهدای شلمچه، گفت: امسال به یاد «ریحانه سلطانی‌نژاد» کودک شهید شده در کرمان، اتاق کودک با عنوان کاپشن صورتی در منطقه شلمچه راه‌اندازی و برای کودک خانواده‌های زائر مسابقات شعر، سرود و نقاشی برگزار می‌شود.

عسچری گفت: امسال همزمان با میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) برنامه استغاثه به امام زمان (عج) شامل زیارت آل یاسین و ادعیه برپا شد که حدود ۳ هزار زائر در این برنامه شرکت کردند. در مراسم یادمان شلمچه با روایتگری دلی، مداحی و پخش صوت های مناجات، خادمان راهیان نور زائران را بدرقه شدند.

«در دو انفجار تروریستی چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مسیر گلزار شهدای کرمان، ۹۶ نفر شهید و صدها تن زخمی شدند که یکی از این شهیدان دخترک خردسالی بود که به خاطر کاپشن صورتی و گوشواره‌های قلبی اش معروف شده است»

پیش‌بینی حضور روزانه ۱۵ هزار زائر در شلمچه
مسئول یادمان شهدای شلمچه درباره اقدامات انجام شده برای خدمات رسانی به زائران گفت: در یادمان شهدای شلمچه قبل از حضور زائران کارهایی نظیر آماده‌سازی و نصب پرچم، خوش‌نویسی و رنگ آمیزی دیوارها، نصب تصاویر و حک نوشته‌های دلی شهدا در مسیر مانند «لبخند بزن بسیجی» بر روی تابلوهای چوبی و فلزی که زمان جنگ در مسیر تردد رزمندگان نصب شده بود، اکنون این تابلوها در مسیر تردد زائران گذاشته می‌شود و امور عمرانی خدماتی مانند ساخت سرویس بهداشتی انجام می‌شود.

وی افزود: نصب فانوس و گویاسازی منطقه شلمچه در زمان جنگ به عنوان مثال در کنار تانکی که از زمان جنگ در منطقه به جا مانده یک تصویر از رزمندگان که سوار بر همان تانک بوده‌اند نصب می‌شود.

مسئول یادمان شهدای شلمچه گفت: اعزام زائران راهیان نور از اول اردیبهشت امسال آغاز شده است و تا ۲۹ اسفند ادامه دارد، بعد از عید تا ۱۳ فروردین (روز طبیعت) هم زائران با وسایل نقلیه شخصی خود به مناطق عملیاتی می‌آیند.

عسچری اظهار داشت: روزانه به طور میانگین هشت هزار نفر از یادمان شلمچه بازدید می کنند؛ و پیش‌بینی می‌کنیم از فردا این تعداد به بیش از دو برابر برسد و شاهد حضور روزانه بیش از ۱۵ هزار زائر در منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه در یادمان شلمچه مراسم بله‌برون حاج حسین یکتا است که به صورت روایتگری، انگیزشی و تلنگری توسط وی از ۱۹ بهمن تا ۴ اسفند اجرا شد، البته این برنامه از روز گذشته -۱۲ اسفند- تکرار شد و تا ۱۹ اسفند ادامه دارد، برنامه‌های فرهنگی نظیر نماز جماعت، مراسم روایتگری توسط راویان دفاع مقدس، تئاتر خیابانی به صورت روزانه، اجرای سرود توسط گروه های سرود از سراسر کشور از دیگر برنامه هایی است که در این یادمان برای زائران برگزار می‌شود.

حدود هزار دانشجو از دانشگاه «جامعة المصطفی» به ایران و اعزام به اردوی راهیان نور برنامه‌ریزی شده است، ۵۰ درصد این دانشجویان دختر هستند، همچنین ۱۲۰ نفر از دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند به واسطه بسیج دانشجویی به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

همچنین دانشجویان از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند با اتوبوس یا قطار به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند و اردوگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب واقع در محدوده استان خوزستان در شهرهای خرمشهر، آبادان، اهواز، سوسنگرد، هویزه، دزفول و اندیمشک پذیرای زائران هستند.

پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در اردوهای راهیان نور شرکت کنند. «در راه فتح قله‌ایم» به عنوان شعار سال ۱۴۰۲ راهیان نور انتخاب شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top