تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/13 - 18:09
کد خبر: 498110

منطقه آزاد اروند، هاب پذیرش دانشجوی عراقی می‌شود

 منطقه آزاد اروند، هاب پذیرش دانشجوی عراقی می‌شود

رئیس دانشگاه تهران گفت: از آنجا که فاصله بین منطقه آزاد اروند با شهر مهم بصره عراق بسیار کوتاه است، این منطقه را به‌عنوان هاب پذیرش دانشجوی عراقی برای آموزش عالی ایران قرار می‌دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  محمد مقیمی در حاشیه بازدید از پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران در مینوشهر، بیان کرد: در پردیس بین‌المللی اروند دانشگاه تهران شاهد برگزاری جلسه شورای این دانشگاه بودیم. این شورا یک پارلمان علمی و دانشگاهی، متشکل از رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های این دانشگاه است و سیاست‌گذاری‌های اصلی دانشگاه در آن اتفاق می‌افتد.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: با توجه‌به افتتاح پردیس بین‌المللی اروند در اواخر آبان‌ سال جاری کارها به‌سرعت پیش رفت و به‌زودی در این پردیس پذیرش دانشجو با اولویت دانشجویان خارجی و عراقی صورت خواهد گرفت.

مقیمی با بیان اینکه پردیس‌هایی که ما با این ساختار جدید ایجاد کردیم، چندین مأموریت اصلی را دنبال می‌کنند، اعلام کرد: ما با رویکرد آموزشی و رویکرد علم و فناوری پنج پردیس را در دوره جدید مدیریت دانشگاه تهران راه‌اندازی کردیم و هدف ما این است تا دانشگاه را با محیط صنعت و جامعه آشتی دهیم و دانشگاه را با جامعه و دستگاه‌های اجرایی محشور کنیم.

وی افزود: رویکردی که اکنون دنبال می‌کنیم این است که دانشگاه را در جوار صنعت و جامعه قرار دهیم و از چهارچوب دیوارهای دانشگاه خارج شویم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: عرصه علم و فناوری ابزاری است که به ما کمک می‌کند پایگاه‌هایی را در کنار صنعت و جامعه مانند چیزی که در منطقه آزاد اروند اتفاق افتاده است قرار دهیم.

مقیمی افزود: نشستی با مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد اروند و پالایشگاه آبادان داشتیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که باید در بحث حل مسائل جامعه توسط دانشگاه پیشگام باشیم. اساتید باید در دل جامعه حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: این مسائل در اتاق‌های دربسته اساتید و حصار داخل دانشگاه به‌تنهایی محقق نخواهد شد و باید اساتید ما در دل جامعه حضور پیدا کنند.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: با توجه‌ به مساعدت‌هایی که مدیرعامل‌های سازمان منطقه آزاد اروند و مدیرعامل پالایشگاه آبادان انجام دادند که قابل‌تقدیر نیز هست، توافق کردیم الگوی محرومیت‌زدایی را در منطقه جزیره مینو که محل شهادت عزیزان بسیاری در دوران دفاع مقدس است، اجرا کنیم.

وی بیان کرد: امروز باید بتوانیم به‌جای جنگیدن با اسلحه از طریق علم و فناوری در مرزهای دانش مقابل دشمن حرکت کنیم و مسائل جامعه را با این رویکرد حل کنیم، این موضوع مسئولیت ما را در شرایط فعلی دوچندان می‌کند.

مقیمی گفت: پردیس بین‌المللی اروند دانشگاه تهران محیطی است که دانشجویان دانشگاه در حوزه مهارت ورزی فعالیت می‌کنند. ما فعالیت‌هایی را در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و شیلات برنامه‌ریزی کردیم.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه اولویت پذیرش دانشجوی خارجی دانشگاه تهران منطقه آزاد اروند است، تصریح کرد: اولویت اصلی ما پذیرش دانشجوی خارجی به‌ویژه عراقی در این منطقه است. از آن جایی که فاصله بین منطقه آزاد اروند با شهر مهم بصره عراق بسیار کوتاه است و دانشجو در کمتر از یک ساعت می‌تواند تردد کند، این منطقه را به‌عنوان هاب پذیرش دانشجوی عراقی برای آموزش عالی ایران قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: دیپلماسی علمی می‌تواند روابط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی را بهبود بخشد و معتقدیم یکی از مکانیسم‌های آن پردیس علم و فناوری اروند دانشگاه تهران است و امیدواریم که اهدافی که تعریف شده گام‌به‌گام عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: در دوره جدید مدیریت دانشگاه تهران تعداد دانشجویان خارجی دوبرابر شده است و امیدواریم با این اتفاق بتوانیم ظرفیت ویژه‌ای را در کشور برای جذب دانشجویان خارجی داشته باشیم تا پیامدهای مهم اجتماعی و فرهنگی برای کشور ما ایجاد کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top