تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/14 - 08:54
کد خبر: 498161

آفتاب یزد: برخی دوستان هم تحریم کردند، هم در میدان رقابت بودند!

آفتاب یزد: برخی دوستان هم تحریم کردند، هم در میدان رقابت بودند!

ردصلاحیت از سوی شورای نگهبان برای عده‌ای بسیار کم‌هزینه‌تر از ردصلاحیت شدن از سوی مردم است. این مهم را حداقل کسانی چون «محمدباقر نوبخت» و خیلی‌های دیگر متوجه خواهند شد اما به تلخی!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه اصلاح‌طلبان آفتاب یزد با تاکید بر این که تحریم انتخابات شکست خورد، به شکل سربسته از دوستانی که رفتار متناقض تحریمی- مشارکتی داشتند، انتقاد کرد.

مدیرمسئول این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: به عنوان جزو کوچکی از جامعه رسانه و اطلاع‌رسانی کشور، نخست خداوند متعال را شاکرم که یک‌بار دیگر مردم نشان دادند بیشتر و بهتر از بسیاری مسئولان به وظایف خود آشنا بوده، متعهدانه قدم در مسیر عمل به وظیفه نهادند و سربلند از یک امتحان دیگر بیرون آمدند.

خوشحالم در فضایی که جامعه از گرانی و تورم و سوءمدیریت و ناکارآمدی به الامان درآمده بود، پشتیبانی از نظام دستخوش هیچ مرافعه و دعوای سیاسی نشد زیرا همه آنهایی که پای صندوق های رأی آمدند با یک پیام روشن به جهان اعلام کردند؛ منافع و امنیت ملی ایران عزیز را هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد و دست‌کم نخواهند گرفت.

در این انتخابات نیز چونان تمامی انتخابات قبلی، عده‌ای پیروز شدند و عده‌ای در آن ناکامی نصیبشان شد. شعار دادند، رقابت کردند، گاهی حتی قدم از دایره اخلاق بیرون نهادند اما رقابت است و هر اتفاقی محتمل. در نهایت آن چه رخ داده، ساعت ٢٤ جمعه یازدهم اسفندماه، برگی از تاریخ شد و تمام!

نکته چهارم اما تلاش همچنان عقیم دشمنان این سرزمین است که می‌خواهند به اصطلاح ماهی خود را از آبی که خودشان گل‌آلوده کرده‌اند، صید کنند. زهی خیال باطل که اگر اینچنین بود اساساً نبایدانتخاباتی برگزار می‌شد و حال با تمامی فراز و فرودها، دیدید و دیدیم که انتخاباتی برگزار شد رقابتی، پرشور و قابل‌فهم برای علمای علم سیاست (البته آن دسته که دچار ویروس تفرقه‌افکنی نشده باشند!)

نکته پنجم گلایه‌ای است دوستانه، خطاب به برخی و بعضی که در علن بر طبل تحریم کوبیدند و در خفا، تقلاها کردند برای بودن در میدان رقابت(!)، بین خودمان بماند ولی این نبود رسم انصاف و حضور در یک میدان پرتلاطم رقابت‌های سیاسی. این‌بار که گذشت، بار دیگر اگر خواستید از این مسیر ره بپیمایید یادتان باشد که حتماً رفتارهای این چند ماهه را به یادتان خواهیم آورد!

نکته ششم اما یک جمله بیشتر نیست: «تحریم انتخابات» شکست خورد، مردم ایران پیروز شدند.

و اما نکته هفتم؛ رسانه مثل همیشه چشم بیدار جامعه و ناظر تمامی گفتار و رفتار مسئولان از عالی‌ترین تا جزء‌ترین باقی خواهد ماند. به برندگان این انتخابات تبریک می‌گوییم، به بازنده‌ها خسته نباشید و از خدا می‌خواهیم همه آنچه رخ داده خیر و صلاح مردم و مملکت در آن مستتر باشد.

آفتاب یزد در عین حال در گزارش خود ردصلاحیت روحانی را در مقایسه با تایید محمدباقر نوبخت(سخنگوی دولت روحانی) و رای نیاوردنش در انتخابات مجلس در رشت، «سرنوشت خوب» توصیف کرد.

این روزنامه می‌نویسد: در یادداشتی که همزمان با اعلام خبر ردصلاحیت حسن روحانی منتشر کردیم، تیتر زدیم: «شورای نگهبان به داد حسن روحانی رسید!» و همان ابتدا توضیح دادیم «لابد تیتر انتخابی به مذاق خیلی از دوستان و هواداران حسن روحانی چندان خوش نیاید اما بر این باوریم ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان لطفی بودکه شامل حال حسن روحانی شد.»

با اعلام نتایج در بسیاری از حوزه‌های کشور می‌توان قاطع‌تر گفت: ردصلاحیت از سوی شورای نگهبان برای عده‌ای بسیار کم‌هزینه‌تر از ردصلاحیت شدن از سوی مردم است این مهم را حداقل کسانی چون «محمدباقر نوبخت» و خیلی‌های دیگر متوجه خواهند شد اما به تلخی!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top