تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/14 - 19:07
کد خبر: 498250

برگزاری همایش «علوم، حکمت و حکمرانی» در دانشگاه آزاد اسلامی

برگزاری همایش «علوم، حکمت و حکمرانی» در دانشگاه آزاد اسلامی

سومین همایش از مجموعه همایش‌های «علوم، حکمت و حکمرانی» اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، نشست خبری مجموعه همایش‌های ملی «علوم، حکمت و حکمرانی» ظهر امروز با حضور دکتر محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و دبیران علمی و اجرایی سلسله همایش‌ها به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

همایون در این نشست گفت: برگزاری مجموعه همایش‌های علوم و حکمت اسلامی ابتکار و تدبیر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه در زمان تصدی ایشان در معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بود. حکمت اسلامی این ظرفیت را دارد که برای همه شاخه‌های علوم دستاوردهای دانشی داشته باشد و وحدت علوم ایجاد کند.

وی ادامه داد: حکمت اسلامی شاید در ظاهر به عنوان فلسفه اسلامی تفسیر شود اما درواقع حکمت از کلان‌ترین نگاه‌ها آغاز شده و به اخلاق، فقه، حقوق، سیاستگذاری و حتی دستاوردهای علمی منجر می‌شود. پس حکمت یک مجموعه کامل از عنوان‌های فقه، فلسفه، کلام و... بوده که اتصال نگاه از عالی‌ترین مبدأ به پایین‌ترین سطوح علوم را در بر می‌گیرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این معاونت دو دوره همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی را در آبان ۱۴۰۰ و دی ۱۴۰۱ برگزار کرد. سومین همایش از مجموعه همایش‌های علوم و حکمت اسلامی اردیبهشت ۱۴۰۳ با مشارکت ۸ واحد دانشگاهی و در حوزه‌های مختلف علمی و دانشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره، سلسله همایش‌های ملی با همکاری و مشارکت معاونت‌های علوم، مهندسی و کشاورزی، علوم پزشکی و معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

به گفته معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اعطای نیم نمره امتیاز پژوهشی به مقالات برتر دانشجویان دکتری شرکت‌کننده در این همایش‌ها و گواهی حضور در همایش ازجمله مشوق‌هایی است که در نظر گرفته شده است.

براساس برنامه‌های زمان‌بندی شده، همایش ملی «هنر و رسانه، حکمت و حکمرانی» ۵ اردیبهشت به میزبانی واحد یزد، همایش ملی «فرهنگ و تمدن، حکمت و حکمرانی» ۹ اردیبهشت به میزبانی واحد علوم و تحقیقات، همایش ملی «تربیت، حکمت و حکمرانی» ۱۲ اردیبهشت به میزبانی واحد اصفهان (خوراسگان)، همایش ملی «فضای مجازی، حکمت و حکمرانی» ۱۷ اردیبهشت به میزبانی واحد الکترونیکی، همایش ملی «امنیت منابع، حکمت و حکمرانی» ۱۹ اردیبهشت به میزبانی واحد سنندج، همایش ملی «جامعه، حکمت و حکمرانی» ۲۳ اردیبهشت به میزبانی واحد شیراز، همایش ملی «صنعت، طبیعت، حکمت و حکمرانی» ۲۶ اردیبهشت به میزبانی واحد بندرعباس و همایش ملی «سلامت، حکمت و حکمرانی» ۳۰ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار خواهند شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top