تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/14 - 19:38
کد خبر: 498254

دانشجویان در دانشگاه‌ها حداقل ۸۴ ساعت اوقات فراغت دارند

دانشجویان در دانشگاه‌ها حداقل ۸۴ ساعت اوقات فراغت دارند

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان در دانشگاه‌ها حداقل ۸۴ ساعت اوقات فراغت دارند، بنابراین باید با توجه به نیاز و علاقه آن‌ها رویکرد موثرتری به ورزش داشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان امور دانشجویان، پنجاه‌وسومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

در این نشست دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ۹۰ درصد رویدادهایی که در دانشگاه‌ها انجام می‌دهد، ورزش نقش اصلی را در آن ایفا می‌نماید.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ما در سطح دانشگاه‌های کشور ۲ سطح را باید دنبال کنیم و ضرورت دارد برای همه دانشجویان برنامه داشته باشیم؛ اظهار کرد: دانشجویان در دانشگاه‌ها حداقل ۸۴ ساعت اوقات فراغت دارند، بنابراین باید با توجه به نیاز و علاقه آن‌ها رویکرد موثرتری به ورزش داشته باشیم.

وی افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد آسیب‌های احتمالی در حوزه دختران و پسران جدی هستند، بنابراین باید فعالیت‌های دانشجویی رویکرد سلامت محور داشته باشند، ورزش نیز در این راستا می‌تواند از بخش اعظمی از آسیب‌ها جلوگیری کند.

داداش‌پور با اشاره به اینکه ما با سیاست‌هایی که در سازمان امور دانشجویان اتخاذ کرده‌ایم باید همه دانشجویان را پای کار بیاوریم و این اتفاق می‌تواند از طریق مدیران تربیت بدنی رخ دهد؛ تصریح کرد: منابع مالی که سازمان امور دانشجویان برای ورزش دارد به میزانی اندک است که کفاف برگزاری یک المپیاد را نیز نمی‌دهد و نمی‌توان با توجه به این منابع توقع کمک به توسعه ورزش کشور را داشت اما در سازمان امور دانشجویان سعی کرده‌ایم از منابع دیگری که داریم کمبود بودجه در ورزش را جبران کنیم به طوری که بودجه اختصاصی ما به ورزش بیش از ۴ برابر بودجه اختصاصی سازمان تربیت بدنی است.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: علاوه بر کمبود منابع در حوزه ورزش، مشکلات و کمبودهایی در دانشگاه‌ها وجود دارد که باید آن‌ها را نیز پوشش دهیم تا بتوانیم به نیازهای دانشجویان به طور حداکثری پاسخ دهیم به همین منظور در این خصوص نیز از سایر منابع به نفع پیشبرد و پیشرفت ورزش استفاده می‌کنیم و این هزینه‌ها در درازمدت برای کشور در ابعاد گوناگون سرمایه‌ای گرانبها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه المپیادهای ورزشی در دانشگاه‌هایی انجام می‌شود که از حداقل امکانات برای برگزاری رویدادهای ورزشی برخوردار باشند؛ تصریح کرد: ما قائل به قومیت گرایی در حوزه ورزش نیستیم به همین منظور باید بتوانیم سیاست‌های خود را به نحوی اجرایی نمائیم که تعامل برای همزیستی را در پی داشته باشد.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: در دانشگاه‌های دنیا لیگ‌های دانشگاهی جایگاه ویژه‌ای دارند ما نیز باید به تقویت لیگ‌های دانشگاهی خود در کشور بپردازیم.

وی افزود: لیگ دانشگاهی و مسابقات تک رشته‌ای برای دانشگاه‌های ما ضروری است بنابراین باید به آن بپردازیم تا به تعمیق ورزش در دانشگاه‌های کشور کمک کنیم.

وی در ادامه از مدیران تربیت بدنی خواست ضمن تشکیل کارگروه‌های خود، در خصوص اصلاح و تدوین آئین‌نامه، ساختار سازمانی و منابع انسانی، کمبود تجهیزات و بودجه ورزش به بحث بررسی بپردازند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: سازمان امور دانشجویان در سال آینده علاوه بر المپیادهای ورزش قهرمانی، بین الملل و ساحلی، مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را در شهریور ماه برگزار خواهد کرد. هدف ما این است که یک رویداد ورزشی بین‌الملی در کشور برگزار کنیم که دبیرخانه آن با توجه به اهداف تعیین شده، کشور ایران باشد.

داداش‌پور در پایان با اشاره به اینکه المپیاد ورزش‌های فناورانه از دیگر مواردی است که در سال ۱۴۰۳ به آن خواهیم پرداخت؛ خاطرنشان ساخت: ۳۴ میلیون نفر از جمعیت کشور در حوزه دیجیتال، فیجیتال و گیمینگ (Gameing) فعال هستند اگر بخواهیم جمعیت دانشجویی را به معنای اعم گسترش دهیم باید دانشجویان را مشغول به فعالیتی کنیم که از آن ورزش، سرگرمی و توسعه فناوری حاصل شود به همین منظور برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه را در دستور کار قرار دادیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top