تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/15 - 20:25
کد خبر: 498377

اسرائیل زیر فشار مالی‌ جنگ غزه مالیات بانک‌ها را افزایش داد

اسرائیل زیر فشار مالی‌ جنگ غزه مالیات بانک‌ها را افزایش داد

موشه گافنی رئیس کمیته مالی کنست بارها از بانک مرکزی رزیم صهیونیستی به دلیل افزایش نرخ بهره کلیدی از ۰.۱ درصد به ۴.۷۵ درصد در طول یک سال انتقاد کرده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس: «افزایش مالیات بانک‌ها یک قدم بزرگ است، زیرا بانک‌ها گاو مقدس که نیستند و می‌توان از آنها پول جمع کرد»، این را رئیس کمیته مالی کنست «موشه گافنی» بیان داشته است.بانک‌های رژیم صهیونیستی مجبور شده‌اند به عنوان بخشی از تلاش قانونگذاران کنست برای یافتن راه‌های جدید در تقویت خزانه عمومی این رژیم که به دلیل هزینه‌های تجاوز به نوار غزه خالی شده است در دو سال آینده مالیات‌های اضافی به مبلغ 2.5 میلیارد شکل (700 میلیون دلار) بپردازند.

بر اساس اصلاحیه مالیاتی تصویب شده توسط کمیته مالی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، بانک‌های این رژیم که از این هفته نتایج سه ماهه چهارم  سال 2023 را اعلام می‌کنند، 6 درصد مالیات اضافی برای سود حاصل از فعالیت‌های خود در اسرائیل را در سال‌های 2024 و 2025 پرداخت خواهند کرد.وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در ابتدا درصدد بود تا نرخ کل مالیات بر ارزش افزوده سود بانکی را از 17 درصد به 26 درصد افزایش دهد، به ویژه پس از افزایش سود بانکی در دو سال گذشته که ناشی از افزایش شدید نرخ سود بانکی، بوده است اما بانک ها فشار آوردند تا این تصمیم عملی نشود.

موشه گافنی رئیس کمیته مالی کنست بارها از بانک مرکزی رزیم صهیونیستی به دلیل افزایش نرخ بهره کلیدی از 0.1 درصد به 4.75 درصد در طول یک سال انتقاد کرده بود، زیرا باعث شد نرخ بهره وام مسکن و سایر وام ها به شدت افزایش یابد.گافنی همچنین از بانک‌ها به دلیل کندی اعمال این نرخ‌های بهره بالاتر در حساب‌های بانکی مشتریان و سپرده گذاران انتقاد کرده بود.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در ژانویه گذشته نرخ بهره اصلی را به 4.5 درصد کاهش داده بود و  با توجه به کاهش رشد اقتصادی این رژیم در جلسه هفته گذشته (پایان ماه فوریه) همان نرخ را بدون تغییر نگه داشت.انتظار می‌رود که بزرگ‌ترین بانک‌های اسرائیلی در مجموع  1.2 میلیارد  شکل اضافی در سال جاری و 1.3  میلیارد شکل  در سال 2025 بپردازند. در همین حال چهار بانک بزرگ این رژیم از اظهار نظر در مورد مالیات جدید خودداری کردند.انتظار می‌رود در این ماه مارس، کنست بودجه تجدیدنظر شده برای سال 2024 را تصویب کند که بر  اساس آن بودجه تخصیص یافته به هزینه‌های جنگ و غرامت برای خانواده‌ها و شرکت‌های آسیب دیده از جنگ را ده‌ها میلیارد شکل افزایش می‌دهد.

بر اساس بودجه جدید رژیم صهیونیستی کسری بودجه از 2.25 درصد تولید ناخالص داخلی به 6.6 درصد افزایش می‌یابد در حالی که اقتصاددانان رقم واقعی کسری بودجه را بالای 9 درصد می‌دانند. بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی رژیم صهیونیستی اگر جنگ غزه در همین ماه تمام شود هزینه‌های ناشی از جنگ غزه 150 میلیارد شکل (40.25 ملیار دولار) برآورد شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top