تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/15 - 20:52
کد خبر: 498383

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: باید با عمل جهادی زمینه‌های ضعف داخلی را شناسایی کنیم

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: باید با عمل جهادی زمینه‌های ضعف داخلی را شناسایی کنیم

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری سپس درگذشت حضرات آیات امامی کاشانی، نمازی و فاضل گلپایگانی از اعضای فقید مجلس خبرگان رهبری را به اعضای مجلس خبرگان رهبری و ارادتمندان آن‌ها تسلیت گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در آخرین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ضمن تبریک ایام ماه معظم شعبان حضور مردم وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را شایسته قدردانی دانست و افزود: از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که همواره راهگشای راه جامعه در پیچهای تاریخی بوده‌اند سپاسگزاری می‌کنم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری سپس درگذشت حضرات آیات امامی کاشانی، نمازی و فاضل گلپایگانی از اعضای فقید مجلس خبرگان رهبری را به اعضای مجلس خبرگان رهبری و ارادتمندان آن‌ها تسلیت گفت.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، تجربه‌های متعددی در حوزه‌های داخلی و خارجی به دست آورده است و دارای کوله باری از آموزه‌های گرانسنگ در مسائل مختلف، اعتقادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و امنیتی است، افزود: انقلاب اسلامی که تحلیل وقوع آن از توان نظریه‌پردازان سیاسی خارج بوده است روند حرکتش نیز برای تحلیلگران قابل پیش‌بینی نبوده و باور نمی‌کرده‌اند که پس از پشت سرگذاشتن فتنه‌ها و دشمنی‌های سنگین، بتواند به یک قدرت منطقه‌ای درجه اول و تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی تبدیل شود.

آیت‌الله بوشهری با برشمردن تهدیدات صورت گرفته علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های گذشته، گفت: انقلاب اسلامی در عرصه تهدیدهای سخت، بسیار موفق و افتخارآمیز عمل کرده است و نمونه بارز آن در دفاع مقدس هشت ساله است و به همین دلیل دشمنان، پس از ناکامی در عرصه جنگ سخت به سمت جنگ نرم روی آورده‌اند.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر اینکه اگر چه همواره باید هوشیاری خود را حفظ کنیم، اما واقعیت این است که در شرایط فعلی اولویت دشمنان برای مواجهه با انقلاب اسلامی، جنگ سخت نیست، بلکه اولویت آن‌ها این است که با ابزارهای فرهنگی و به وسیله نفوذ، انتشار دروغ و شایعه‌پراکنی با ابزارهای پیشرفته‌ای که در اختیار دارند جنگ نرم را علیه انقلاب اسلامی به راه بیندازند که تعریف مختصر آن عبارت است از ایجاد تردید در دل‌ها و ضمیر پاک مردم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، سپس با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری جنگ نرم، گفت: بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، کمیته‌ای که برای مدیریت جنگ نرم علیه اتحاد جماهیر شوروی فعال شده بود، بار دیگر فعال شد و راهبرد تضمین امنیت ملی آمریکا جهت یک دوره چهار ساله برای دولت بوش در ارتباط با ایران را طراحی کرد و نظر این کمیته، این بود که دیگر نمی‌توان با یورش نظامی، جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کرد و تنها راه سرنگونی جمهوری اسلامی ایران، پیگیری جنگ نرم با استفاده از سه تاکتیک دکترین مهار، نبرد رسانه‌ای و ساماندهی نافرمانی مدنی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری، سپس با اشاره به اینکه آنچه که انگیزه دشمن برای هر نوع حمله‌ای را موجب می‌شود این است که احساس کند ما ضعیف هستیم و به همین دلیل اگر ما در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، چاره‌‎اندیشی صحیح نکنیم، طمع دشمنان را به دنبال خواهد داشت و بر تهدیدات خود خواهد افزود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند که رنگ و باورهای اسلامی بودن را از این نظام بگیرند و آن را از مضمون اسلامی و دینی و روح انقلابی خود تهی کنند و این از نقاط حساسی است که هوشیاری خواص و خبرگان و مردم را می‌طلبد و این مورد از مواردی است که رهبر فرزانه انقلاب به صورت مکرر و آشکار درباره آن تذکر داده‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان با اشاره به اینکه امروز باید با عمل و اقدام جهادی و انقلابی، زمینه‌های ضعف داخلی در کشور که ممکن است زمینه‌ساز مشکلات عدیده برای مردم بشود را شناسایی کنیم و اعضای مجلس خبرگان رهبری اگر چه وظیفه اصلی‌شان در قانون روشن است، اما در این عرصه نیز می‌توانند نقش‌آفرینی کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری که در دیدار اعضای مجلس خبرگان فرمودند از حیثیت علمایی‌شان در این جهت بهره ببرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
گفت و شنود/ آب شد!
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top