تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/15 - 21:18
کد خبر: 498389

حدادعادل: امروز بیماران خارجی برای درمان در ایران صف می‌کشند

حدادعادل: امروز بیماران خارجی برای درمان در ایران صف می‌کشند

حدادعادل عنوان کرد: از رؤسای دانشگاه‌ها خواهش می کنم که حتما و حتما اهتمام کنند که هیچ فارغ التحصیلی بدون تسلط به زبان فارسی به وطن برنگردد این مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا که عصر امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: پیش از انقلاب ما پیشرفتی در حوزه جذب دانشجویان بین المللی نداشتیم بنابراین امروز از مسؤولان تشکر می کنیم که زمینه را فراهم کردند، البته زمینه را پیشرفت های علمی کشور فراهم کرده است، در زمانی که برخی کاه را کوه می کنند و کوه را کاه می کنند، ما به پیشرفت های بسیاری رسیدیم.

وی افزود: پیش از انقلاب کمیسیون تخصیص ارز برای بیمارانی که به خارج میروند داشتیم یعنی این میزان بسیار زیاد بود اما امروز صف بیماران برای ورود به کشور ماست، این یک واقعیت است اگر کسی نمیخواهد قبول نکند.

حداد عادل ادامه داد: ساخت ماهواره ها و ماهواره برها، پیشرفت در انواع رشته ها، بحث فضایی و هسته ای، راه سازی و سدسازی از جمله پیشرفت های ماست که در منطقه پیش هستیم.رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی رشد علمی کشور را علت اصلی اقبال دانشجویان خارجی به حضور در ایران دانست و گفت: مدیریت مسؤولان هم در این حوزه بسیار خوب بوده است.

وی افزود: به عنوان یک دانشگاهی و یک علاقمند به زبان فارسی می گویم که اکر می خواهید این اقبالی که برای تحصیل در ایران پیدا شده باقی بماند و روزافزون باشد به کیفیت توجه کنید و این را جدی بگیرید؛ اگر به کیفیت توجه نکنید یا به دانشجوی ایرانی بیشتر توجه کنید محصول کارآمد نمی شود و کشورهای رقیب جاذبه بیشتری برای دانشجویان بین الملل خواهند داشت.

حداد عادل اظهار داشت: داشتن دانشجوی خارجی در دانشگاه های ما اثری نظیر صادرات در صنعت بر سطح علمی ما خواهد داشت.رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عنوان کرد: وجود دانشجویان خارجی در هر کشور علامت رشد علم، یک نشانه اقتدار و یک حسن شهرت بین المللی است که این مسأله را باید قدر بدانیم و مثل صادر کننده هایی نباشیم که پس از مدتی کیفیت را کم کنیم، ما به همان میزان که به افزایش کمی دانشجویان خارجی علاقه داریم باید به کیفیت هم توجه کنیم.

وی گفت: اطلاع دارید که 12 سال است در کشور بنیاد سعدی برای آموزش زبان فارسی و گسترش آن در خارج و به خارجی ها تأسیس شده است، ما در این بنیاد بیش از 40 کتاب فارسی تألیف و نرم افزارهای متعدد آموزشی تولید کردیم، تربیت معلم را در دستور کار داریم و از همه مهمتر برای آموزش زبان فارسی استانداردسازی کردیم.

حدادعادل عنوان کرد: از رؤسای دانشگاه‌ها خواهش می کنم که حتما و حتما اهتمام کنند که هیچ فارغ التحصیلی بدون تسلط به زبان فارسی به وطن برنگردد این مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است.

وی افزود: ما نمیتوانیم به دانشگاه ها الزام کنیم که از روز اول دانشجو را مسلط به زبان فارسی کنند، دانشگاه های علوم پزشکی دو نیمسال به زبان انگلیسی تدریس می کنند و پس از آن تدریس به صورت فارسی است، در رشته های دیگر هم اصرار داریم حتی الامکان دانشجویان قبل از ورود به رشته تخصصی زبان فارسی را بیاموزند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top