تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/16 - 10:48
کد خبر: 498438

جلسه روز گذشته شورای عالی کار به کجا رسید؟

جلسه روز گذشته شورای عالی کار به کجا رسید؟

روز گذشته جلسه شورای عالی کار با حضور تمام اعضا برگزار شد و درباره افزایش سفق معافیت مالیاتی تا جدی شدن مزد منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نماینده کارگران در شورای عالی کار با تشریح جزئیات جلسه دیروز این شورا گفت: با توجه به پیشنهاد یکی از نمایندگان کارگران برای افزایش سقف معافیت مالیاتی دستمزد مقرر شد وزیرکار مکاتباتی با هیأت دولت برای این موضوع داشته باشد.

علیرضامیرغفاری درباره جلسه شورای عالی کار افزود: جلسه شورای عالی کار با حضور تمام اعضا برگزار شد. در ابتدای این جلسه، آیین‌نامه چگونگی انتخاب نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولتی در هیات های تشخیص و حل اختلاف به تصویب رسید. در راستای اجرای ماده ۱۶۰قانون کار مقرر شد تشکل های کارگری نماینده خود را انتخاب کنند و در سطح استانی کارگروهی به منظور اجرای بهتره این آیین نامه شکل بگیرد.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم مطرح شده در جلسه شورای عالی کار این بود که یکی از اعضای نمایندگان کارگران عضو شورای عالی کار پیشنهاد افزایش سقف دستمزد برای معافیت مالیاتی کارگران را مطرح کرد و وزیرکار موافقت کردند تا این پیشنهاد را در هیأت وزیران مطرح کنند.

میرغفاری اظهار کرد: وزارت کار گزارش کمیته مزد، پیرامون مزد منطقه ای را مطرح کرد، موافقان و مخالفان این طرح هر کدام نظرات خود را مطرح کردند،بحث مزد منطقه ای به پیشنهاد وزیرکار به جلسه بعدی موکول شد.

وزیرکار تأکید داشت که بحث مزد منطقه ای به این صورت پیش برود که تمام اعضا به یک اتفاق نظر و اجماع کلی برسند،‌به همین دلیل مقرر شد گروه های کارگری، کارفرمایی، دولت درباره مزد منطقه ای بررسی های خود را جمع آوری و در جلسه کمیته مزد مطرح کنند. در نهایت تأکید بر این شد که جلسات کمیته مزد تشکیل شود و کم کم به سمت تعیین عدد و رقم سبد معیشت پیش برویم.

وی افزود: انتظار ما این است که سبد معیشت متناسب با اعداد و ارقام واقعی تعیین شود، به کارگران اطمینان می دهیم که در روزهای آینده خواسته ی کارگران را پیش ببریم و رقم سبد معیشت نهایی و به شورای عالی کار برای ورود به چانه مزد ۱۴۰۳ ارائه کنیم.

میرغفاری گفت: امروز ۱۶ اسفند جلسه کمیته مزد و هفته آینده جلسه شورای عالی کار تشکیل می شود، روز دقیق و زمان دقیق جلسه شورای عالی کار هنوز مشخص نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رونمایی از طرح خطرناک امارات برای آینده غزه
آزمون در دوراهی عجیب؛ لورکوزن به دنبال پایان حضور سردار در اروپا
نبویان: مجلس به افرادی با این روحیات رأی اعتماد نمی‌دهد
جدایی یک پرسپولیسی به خاطر ورود یک استقلالی
شروع فارکس با ۱ دلار؛ شایعه یا واقعیت؟! مزایا و معایب
ساخت نانوفیلترهای جاذب ذرات آلاینده هوا
کارایی ۱۰۰۰ برابری پنل خورشیدی نانوسرامیکی نسبت به پنل‌های معمولی
سرقت از ورزشکار استرالیایی در المپیک!
ماجرای قرارداد محرمانه بین ایران و ارمنستان
شاهکار بزرگ در استقلال قابل ثبت در گینس
کلاف سردرگم سربازی فوتبالیست‌ها
طرح رفع فیلترینگ ایراد حقوقی دارد
اوباما به زودی از نامزدی هریس در انتخابات حمایت می‌کند
چمران: زاکانی در شهرداری می‌ماند
بمب استقلال در خود باشگاه بود؛‌خبر خوش به آبی‌ها رسید
اعلام نرخ جدید جریمه روزانه خودروهای فاقد معاینه فنی
میوه، یک سلاح مخفی در برابر افسردگی ناشی از افزایش سن
کاهش ساعات کاری ادارات یک استان ؛ شنبه و یکشنبه آینده
۵ کاربرد زئولیت در آکواریوم +مقدار مناسب استفاده از آن
چگونه درس بخوانیم تا در کنکور ارشد روانشناسی رتبه برتر شویم؟
شعار حقوق بشر توسط آمریکا و اروپا مضحک است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top