تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/16 - 10:48
کد خبر: 498438

جلسه روز گذشته شورای عالی کار به کجا رسید؟

جلسه روز گذشته شورای عالی کار به کجا رسید؟

روز گذشته جلسه شورای عالی کار با حضور تمام اعضا برگزار شد و درباره افزایش سفق معافیت مالیاتی تا جدی شدن مزد منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نماینده کارگران در شورای عالی کار با تشریح جزئیات جلسه دیروز این شورا گفت: با توجه به پیشنهاد یکی از نمایندگان کارگران برای افزایش سقف معافیت مالیاتی دستمزد مقرر شد وزیرکار مکاتباتی با هیأت دولت برای این موضوع داشته باشد.

علیرضامیرغفاری درباره جلسه شورای عالی کار افزود: جلسه شورای عالی کار با حضور تمام اعضا برگزار شد. در ابتدای این جلسه، آیین‌نامه چگونگی انتخاب نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولتی در هیات های تشخیص و حل اختلاف به تصویب رسید. در راستای اجرای ماده ۱۶۰قانون کار مقرر شد تشکل های کارگری نماینده خود را انتخاب کنند و در سطح استانی کارگروهی به منظور اجرای بهتره این آیین نامه شکل بگیرد.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم مطرح شده در جلسه شورای عالی کار این بود که یکی از اعضای نمایندگان کارگران عضو شورای عالی کار پیشنهاد افزایش سقف دستمزد برای معافیت مالیاتی کارگران را مطرح کرد و وزیرکار موافقت کردند تا این پیشنهاد را در هیأت وزیران مطرح کنند.

میرغفاری اظهار کرد: وزارت کار گزارش کمیته مزد، پیرامون مزد منطقه ای را مطرح کرد، موافقان و مخالفان این طرح هر کدام نظرات خود را مطرح کردند،بحث مزد منطقه ای به پیشنهاد وزیرکار به جلسه بعدی موکول شد.

وزیرکار تأکید داشت که بحث مزد منطقه ای به این صورت پیش برود که تمام اعضا به یک اتفاق نظر و اجماع کلی برسند،‌به همین دلیل مقرر شد گروه های کارگری، کارفرمایی، دولت درباره مزد منطقه ای بررسی های خود را جمع آوری و در جلسه کمیته مزد مطرح کنند. در نهایت تأکید بر این شد که جلسات کمیته مزد تشکیل شود و کم کم به سمت تعیین عدد و رقم سبد معیشت پیش برویم.

وی افزود: انتظار ما این است که سبد معیشت متناسب با اعداد و ارقام واقعی تعیین شود، به کارگران اطمینان می دهیم که در روزهای آینده خواسته ی کارگران را پیش ببریم و رقم سبد معیشت نهایی و به شورای عالی کار برای ورود به چانه مزد ۱۴۰۳ ارائه کنیم.

میرغفاری گفت: امروز ۱۶ اسفند جلسه کمیته مزد و هفته آینده جلسه شورای عالی کار تشکیل می شود، روز دقیق و زمان دقیق جلسه شورای عالی کار هنوز مشخص نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top