تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/16 - 14:34
کد خبر: 498479

مزایای اجاره خانه مبله در سفر به ترکیه بجای رزرو هتل

مزایای اجاره خانه مبله در سفر به ترکیه بجای رزرو هتل

محبوبیت ترکیه به عنوان یکی از شناخته شده ترین مقاصد گردشگری، موجب شده تسهیلات متعددی در این رابطه برای گردشگران در نظر گرفته شود تا آنها به راحتی بتوانند از حضورشان در این کشور، لذت ببرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بی شک، سفر کردن یکی از لذت بخش ترین گزینه ها جهت گذراندن تعطیلات در مقاصد مختلف گردشگری مانند ترکیه می باشد؛ در چنین شرایطی، آنچه می تواند سفر را برای گردشگران آسان تر کند، اطلاع از راهکارهای موجود برای کاهش هزینه هاست که موثرترین آنها، اجاره خانه مبله در سفر به ترکیه بجای رزرو هتل است.

ترکیه، یک مقصد محبوب گردشگری

محبوبیت ترکیه به عنوان یکی از شناخته شده ترین مقاصد گردشگری، موجب شده تسهیلات متعددی در این رابطه برای گردشگران در نظر گرفته شود تا آنها به راحتی بتوانند از حضورشان در این کشور، لذت ببرند. تعدد جاذبه های طبیعی و تاریخی، انواع مراکز اقامتی و سایر امکانات موجود، از اصلی ترین دلایل انتخاب ترکیه به عنوان یک مقصد گردشگری پرطرفدار می باشند؛ از دیگر عواملی که می توان در این رابطه برشمرد، عبارتند از:

  • کمتر بودن هزینه های سفر در مقایسه با سایر کشورهای محبوب گردشگری
  • آب و هوای گرم و مطلوب بویژه در نواحی غربی و جنوب غربی
  • سواحل همجوار با دریای زیبای اژه و مدیترانه
  • غذاهای متنوع و خوش طعم
  • مردم مهمان نواز
  • امکانات لازم جهت دسترسی آسان به مناطق و جاذبه های متعدد در سراسر ترکیه
  • و ...

روش های کاهش هزینه در سفر به ترکیه

صرف نظر از دلیل سفر شما به ترکیه و بودجه ای که برای این موضوع در نظر گرفته اید، هیچ چیز خوشایندتر از این نیست که برای بیشتر لذت بردن از سفر، بودجه کافی برای بازدید از جاذبه های مختلف، چشیدن طعم انواع غذاها، سپری کردن زمان بیشتر در مکان های دلخواه، پرداختن به فعالیت های مفرح بیشتر و ...، در اختیار داشته باشید. معمولا برای این منظور، 2 راهکار عمده وجود دارد که نخست، کرایه خودرو به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی بوده و دوم، رزرو خانه مبله به جای رزرو هتل می باشد.

مزایای اجاره خانه مبله در سفر به ترکیه بجای رزرو هتل
 

بر این اساس، به دلیل آنکه کرایه تاکسی در ترکیه بسیار بالا بوده و مسافران برای سوار شدن به اتوبوس یا مترو نیز باید از موقعیت ایستگاه ها، مسیرها و ساعت ارائه خدمات توسط آنها اطلاع داشته باشند تا بتوانند به راحتی به مکان های مورد نظرشان بروند، لذا این موضوع می توان محدودیت هایی را برای مسافران به همراه داشته باشد (صرف نظر از محدودیت زمانی در ارائه خدمات توسط وسایل حمل و نقل عمومی)؛ در چنین شرایطی، با توجه به اینکه هزینه کرایه تاکسی در شهری مانند استانبول از فرودگاه صبیحا تا میدان تقسیم، برابر با اجاره خودرو برای یک روز کامل می باشد، درنتیجه اقدام به اجاره ماشین در استانبول، به لحاظ مقرون به صرفه بودن، کاملا توجیه شده است.

اما گزینه دوم یعنی اجاره خانه مبله در استانبول به جای رزرو هتل در سفر به ترکیه، به دلیل کمتر شناخته شده بودن، توسط بیشتر مسافران و گردشگران، گاهی نادیده گرفته شده و از آن استقبال نمی گردد؛ درحالیکه برخلاف تصور مسافران، نه تنها این روش به سادگی می تواند هزینه های شما را بطور قابل توجهی کاهش دهد، بلکه به لحاظ مزایا نیز چیزی کمتر از هتل برای ارائه به مهمان های خود ندارد؛ در ادامه، هرچه بیشتر شما را با مزایا و نحوه اجاره خانه در ترکیه بجای رزرو هتل، آشنا خواهیم کرد.

مزایای اجاره خانه در سفر به ترکیه بجای رزرو هتل

امروزه با تنوعی که در انواع هتل ها و خدمات ارائه شده توسط آنها وجود دارد، باز در یک نگاه کلی و صرف نظر از ظاهر تجملی و تعدد خدمات آنها، حتی هتل های لوکس نیز نمی توانند برخی امکانات را بطور کامل در اختیار مسافران خود قرار دهند (مگر آنکه شما هزینه بسیار بالایی پرداخت کنید)؛ به عنوان مثال برای چنین مواردی، می توان به این گزینه ها اشاره داشت:

  • هزینه بالای رزرو هتل های 5 ستاره
  • عدم در اختیار داشتن حریم خصوصی زیاد
  • الزام به استفاده از برخی امکانات به صورت مشترک با تعداد زیادی از مسافرین (مانند استخر)
  • صرفا ارائه وعده صبحانه به صورت رایگان (برای صرف ناهار و شام، باید به رستوران هتل مراجعه کرده و هزینه بالایی برای هر وعده غذا بپردازید)
  • تردد زیاد مسافرین در مشاعات هتل (مانند راهروها، آسانسور، لابی و ...)
  • الزام به پرداخت هزینه بیشتر برای هر اتاق (بویژه اگر شما همراه با سایر اعضای فامیل و به صورت گروهی با دوستان خود سفر کرده باشید)
  • سر و صدای زیاد بویژه اگر اتاق شما نزدیک استخر یا فضاهای مشترک با سایر مسافران باشد
  • و ...

با درنظر گرفتن چنین مواردی، در سال های اخیر مسافران و گردشگران روی به رزرو مراکز اقامتی جدیدتری آورده اند که به دلیل محبوبیت ترکیه به لحاظ گردشگری، می توان نمونه آنها را در شهرهای گردشگری این کشور مشاهده کرد؛ بر همین اساس، امروزه برخی از شهروندان و اتباع خارجی در ترکیه که دارای ملکی با ویژگی های مناسب می باشند، خانه، ویلا یا واحد آپارتمانی خود را به مسافران و گردشگران کرایه می دهند.

بدین ترتیب، این موضوع علاوه بر درآمدزایی برای مالکان، موجب می شود مسافران بتوانند در مکان هایی که به آنها فضای اختصاصی بیشتری با امکاناتی مشابه یک هتل به آنها می دهد، با هزینه مناسب تری اقامت کنند. همچنین، این مراکز اقامتی عمدتا دارای فضای آرامش بخش بیشتر، چشم اندازهای زیبا (بویژه املاک ویلایی و نزدیک به دریا یا جنگل)، نزدیکی به سایر مراکز مورد نیاز مسافرین (شبکه حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و ...)، امنیتی برابر با هتل ها و بسیاری امتیازات دیگر می باشند.

سایر ویژگی های کرایه خانه در ترکیه بجای رزرو هتل

  1. شرایط آسان رزرو و تحویل ملک

برای این منظور، شما می توانید با مراجعه به وب سایت هایی مانند GoToSafar که سال ها در حوزه گردشگری فعالیت کرده و خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار مسافران قرار می دهند، با انتخاب گزینه «اقامتگاه» و مواردی مانند: کشور، شهر، تاریخ ورود و خروج و نهایتا تعداد مسافر، فهرستی از خانه، ویلا یا واحدهای آپارتمانی موجود را دیده و سایر مراحل رزرو را انجام دهید (این اقدام از طریق تماس با کارشناسان فروش نیز، امکان پذیر می باشد).

لازم به ذکر است، این منازل پیش از ورود مسافرین بطور کامل نظافت شده و مشتریان نیز موظفند ملک را تحت همین شرایط تحویل دهند؛ همچنین، ساعت ورود به خانه کرایه شده در ترکیه 15:00 بعد از ظهر و ساعت تحویل 11:00 صبح می باشد.

  1. امنیت بالا

در این خصوص، ذکر چند نکته جهت اطمینان بخشیدن به مسافرین، الزامی است که عبارتند از: 1) اجاره هرگونه ملک در ترکیه به مسافرین یا مشتریان معمولی، تحت نظارت دولت این کشور انجام شده و مالک باید مشخصات مستاجرین را بطور دقیق در سامانه مربوطه، وارد نماید. 2) برای دریافت کلید خانه و ورود به آن، مالک پس از واریز کامل وجه توسط مستاجر، رمز و کد دسترسی به کلید را برای مستاجر ارسال خواهد کرد که می بایست آن را در باکس تعبیه شده کنار در منزل، وارد کند. 3) ملک اجاره داده شده در بازه هایی که مسئولین نظافت به خانه می آیند، مورد بررسی نیز قرار می گیرد تا هرگونه مشکل احتمالی نیز برطرف شوند.

  1. مقرون به صرفه بودن

یکی از اصلی ترین دلایل مقرون به صرفه بودن اجاره خانه بجای رزرو هتل در استانبول، هزینه کمتری است که بابت اجاره چنین املاکی در مقایسه با رزرو هتل پرداخت می شود. بر این اساس، با توجه به اینکه شما در منازل اجاره ای می توانید از فضای اختصاصی بیشتری بهره مند شده و نسبت به هتل، با تعداد نفرات بیشتری در یک واحد اجاره شده اقامت داشته باشید، از این رو اجاره خانه مبله، برای شما بسیار مقرون به صرفه تر می باشد (درحالیکه در هتل، ظرفیت اتاق ها محدود بوده و برای تعداد نفرات بیشتر، شما می بایست یک اتاق دیگر نیز رزرو کنید).

از طرف دیگر، برخی از مسافران بر این باورند اگر در هتل اتاقی را رزرو کنند، به دلیل ارائه صبحانه رایگان و امکان غذا خوردن در رستوران هتل یا مواقعی که در بیرون هتل هستند، می توانند با هزینه کمتری وعده های ناهار و شام را صرف کنند (مثلا در رستوران ها و اغذیه فروشی های خیابانی)؛ درحالیکه شما در شهرهایی مانند استانبول می توانید با همان هزینه ای که برای خرید یک ساندویچ می پردازید، یخچال خانه را از مواد غذایی دلخواه خود پر کرده و هر آنچه تمایل دارید را طبخ و میل کنید.
مزایای اجاره خانه مبله در سفر به ترکیه بجای رزرو هتل

  1. نظافت برنامه ریزی شده

برخلاف تصور برخی از مسافرین که خانه های کرایه ای به خوبی نظافت نشده و برای اقامت مناسب نیستند، این منازل بطور دائم توسط افراد مجرب در زمان هایی که مشتریان بیرون از خانه هستند، بطور کامل نظافت شده و حتی در صورت درخواست مشتریان، ملک در زمان های خارج از برنامه نیز نظافت می گردد؛ همچنین، در صورتی که ملک نیازمند رسیدگی یا تعمیر بخش هایی از آن باشد، یا پیش از ورود مسافرین انجام می شود یا زمان هایی که کسی در منزل نیست (با هماهنگی خود ساکنین).

نکات مهم  سفر به ترکیه

  • ملک در روز پایانی و پیش از خروج مشتریان، توسط نمایندگان مالک، بازدید شده و اگر خسارتی به اشیا یا ساختار خانه وارد شده باشد، هزینه آن دریافت می گردد.
  • جریمه لغو رزرو 15 روز پیش از ورود مشتری به ملک، بدون هزینه، بین 15 تا 10 روز همراه با کسر 60 درصد از مبلغ پرداختی و برای کمتر از 7 روز تا زمان ورود مسافر، 75 درصد از مبلغ پرداختی کسر و مابقی عودت داده خواهد شد؛ همچنین، اگر مسافر پس از ورود به ملک تصمیم به لغو رزرو خود بگیرد، نه تنها 75 درصد از هزینه کلی کسر می شود، بلکه 70 نیز به عنوان جریمه بابت شب های مانده از مابقی مبلغ، درنظر گرفته شده و مابقی عودت داده خواهد شد.
  • امکان اجاره خانه، ویلا یا واحد آپارتمانی ازGoToSafar.com ، در تمامی شهرهای ترکیه و قبرس شمالی، امکان پذیر است.
  • با توجه به اینکه پیشنهادات ما متناسب با نیاز مشتری و تعداد نفرات همراه وی می باشد، لذا خانه های اجاره ای عبارتند از: یک نفره استودیو یا یک خوابه، دو نفره یک خوابه، سه نفره یک خوابه، چها نفره دو خوابه، پنچ نفره دو خوابه و شش نفره به بالا سه خوابه.
  • درصورتی که مسافرین پس از ورود به ملک، نیاز به سایر امکانات مانند پتو یا بالشت اضافی داشته باشند، می توانند با تماس با واحد پشتیبانی، آنها را درخواست کنند.
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top