تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/12/17 - 09:25
کد خبر: 498541

دوره ششم خبرگان رهبری از خرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود

دوره ششم خبرگان رهبری از خرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از آغاز به کار ششمین دوره این مجلس از خرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیت‌الله احمد خاتمی در نشست خبری آخرین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: آنچه در جریان اجلاسیه مطرح بود تقدیر و تجلیل از مردم عزیز بود که در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و انتخابات به صحنه آمدند و باشکوه در عرصه حضور داشتند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره زمان آغاز به کار دوره ششم مجلس خبرگان اظهار کرد: ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با هماهنگی شورای نگهبان در خردادماه سال ۱۴۰۳ ان‌شاءالله با پیام رهبری انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برخی اظهارنظرها و گمانه‌زنی‌ها نسبت به انتخابات هیئت رئیسه دوره ششم مجلس خبرگان، گفت: آنچه در رسانه‌ها گفته می‌شود صرفاً گمانه‌زنی است، بعضی موارد هم احساس می‌شود آنچه میل باطنی‌شان است بعنوان گمانه‌زنی مطرح می‌کنند، ولی هیچ یک از این‌ها مستند نیست و آنچه قطعی است همین است که اعضای مجلس خبرگان رهبری ششم درباره هیئت رئیسه تصمیم می‌گیرند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رئیس جمهور با تمام مشغله کاری خود، در جلسات حضور داشت، اما ظهر امروز چهارشنبه برای بررسی مسائل سیل، به سیستان و بلوچستان سفر کرد. اینکه رئیس‌جمهوری دو روز تمام وقت بگذارد و در جلسات شرکت کند، بسیار اهمیت دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع معیشت مردم، اظهار کرد: نکته دیگر دغدغه معیشت مردم و گرانی‌ها بود که اعضای خبرگان در این خصوص به ویژه گرانی‌های هفته‌های آخر منتهی به انتخابات نگرانی‌ها و مباحث مدنظر خود را مطرح کردند که این خلاف حکمت و تدبیر بود و رئیس‌جمهوری هم این موضوع را پذیرفته و گفت برخورد مناسب را با این ماجرا داشتیم.

خاتمی ادامه داد: دغدغه معیشت مردم را هم مطرح کردیم که رئیس‌جمهوری در این زمینه اظهار کرد ۱۱ قلم کالاهای اساسی مردم است که تلاش می‌شود قیمت این اقلام با کالابرگی که داده می‌شود ثابت بماند و بخشی از مشکل مردم در این عرصه حل شود.

وی افزود: نکته دیگری که اکثر خبرگان بر آن تاکید کردند، بی‌حجابی‌های عامدانه است که به قصد دهن‌کجی به اسلام و ارزش‌های نظام اسلامی انجام می‌شود و از رنج‌های اعضای خبرگان رهبری است. آنان درخواست کردند تدبیر و برنامه‌ریزی شود؛ نمی‌خواهیم مسئله امنیتی شود، ولی هرچه هست این مشکل باید حل شود. نظام یک نظام اسلامی است و قوانین اسلامی باید رعایت شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به مهمان اجلاسیه سیزدهم مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم تاکید کرد: دو مهمان در این اجلاس داشتیم، یکی از آنان وزیر اقتصاد بود که به تحلیل مسائل اقتصادی پرداختند و ۱۰ نفر از اعضاء هم اظهارنظر کردند. آنچه روح این صحبت بود امید به آینده و به حل مشکلات بود.

وی یادآور شد: امروز هم فرمانده سپاه قدس، سردار قاآنی آمد و مسئله غزه را مطرح کرد. جنگ غزه دو چهره دارد؛ یک چهره اوج شقاوت، اوج جنایت و اوج بی‌رحمی رژیم آدمکش و جلاد صهیونیستی است که دل هر آزاده‌ای را می‌آزارد و، اما قصه دومش، مقاومت جانانه است که وارد اولین روز از ششمین ماه مقاومت قهرمانان غزه شدیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای ما روشن است که براساس وعده‌های قرآن رژیم صهیونسیتی دیر یا زود نابود خواهند شد. این مقاومان قهرمان غزه‌اند که می‌مانند و قدرت مدیریت را به دست خواهند گرفت. سردار قاآنی بسیار مفید در رابطه با غزه مطرح کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top