تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/19 - 22:04
کد خبر: 498738

کمک مالی دولت اسکاتلند به مردم غزه خبرساز شد

کمک مالی دولت اسکاتلند به مردم غزه خبرساز شد

گفتنی است که رژیم صهیونیستی ماه پیش شماری از کارکنان آنروا را به مداخله در عملیات «طوفان الاقصی» متهم کرد و در پی آن، ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، کمک‌های خود را به این نهاد بین‌المللی، تعلیق کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایرنا، روزنامه دست راستی دیلی تلگراف امروز (شنبه) در گزارشی جهت‌دار نوشت که حمزه یوسف سروزیر مسلمان اسکاتلند، نوامبر گذشته یعنی چند هفته پس از عملیات طوفان الاقصی، توصیه مشاوران دولت را نادیده گرفته و به‌جای کمک به یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد)، مبلغ ۲۵۰ هزار پوند به آنروا کمک کرده است.

این نشریه انگلیسی با گوشه چشمی به ادعاهای مغرضانه رژیم صهیونیستی علیه آنروا و هم زمان شدن کمک اسکاتلند به این سازمان، با سفر خانواده همسر آقای یوسف به غزه و گرفتار شدن آن‌ها در جنگ، اقدام وی را تعارض منافع توصیف کرد.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی ماه پیش شماری از کارکنان آنروا را به مداخله در عملیات «طوفان الاقصی» متهم کرد و در پی آن، ایالات متحده و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، کمک‌های خود را به این نهاد بین‌المللی، تعلیق کردند.

حمزه یوسف ادعای نشریه دیلی تلگراف را توهم توطئه و نماد اسلام‌هراسی نامید. وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همیشه کسانی هستند - به ویژه در جناح راست افراطی - که با توجه به مذهب و نژاد من، عاجزانه تلاش می کنند «ثابت کنند» وفاداری من در جای دیگری نهفته است.

سر وزیر اسکاتلند اضافه کرد: برای روشن شدن موضوع، دولت اسکاتلند به دلیل فاجعه انسانی غیرقابل استدلالی که در غزه جریان دارد، مانند هر دولت دیگری در غرب، به مردم غزه کمک کرده است.

با این حال استفن کر عضو کمیته انضباطی پارلمان اسکاتلند ادعا کرد که آقای یوسف به دلیل نادیده گرفتن توصیه‌ مشاوران دولت، قواعد را نقض کرده و اقدام وی با منافع دولت اسکاتلند در تعارض است.

این مطلب درحالی خبرساز شده است که طولانی شدن جنگ غزه، باعث بالا گرفتن تنش‌ها در انگلیس، به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی شده است. دو هفته پیش رای‌گیری مجلس عوام درباره طرح حمایت از آتش‌بس فوری در غزه، به آشوب کشیده شد و کار به جایی رسید که رئیس مجلس جلسه را ترک کرد.

این درحالی است که حامیان فلسطین تاکنون ده‌ها تظاهرات چندصدهزار نفره در حمایت از آتش‌بس در غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار کرده‌اند. آنچنان که امروز (شنبه) هم صدها هزار نفر از طرفداران فلسطین، در خیابان‌های لندن سرازیر شده و شعار آزادی فلسطین را سردادند.

از سویی دولت لندن به بهانه پریشانی جامعه یهودیان ساکن انگلیس، خواستار توقف تظاهرات حامیان فلسطین است. ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس هفته پیش طی یک سخنرانی از پیش اعلام نشده برای حامیان فلسطین خط و نشان کشید و مدعی شد که دولت با کسانی که او اقلیت افراطی نامید، برخورد می‌کند.

جیمر کلورلی وزیر کشور انگلیس طی اظهارات مشابهی ادعا کرد که حامیان فلسطین طی پنج ماه گذشته حرف خود را به کرسی نشانده‌اند و اکنون لازم است که به اعتراض‌های خود پایان دهند.

این درحالی است که با گذشت حدود پنج ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در حالی که تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر در شهر مرزی «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که حملات گسترده‌ای را طی روزهای آتی به این شهر انجام خواهد داد.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی‌وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بارتر کرده است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و ۷۲ هزار نفر مجروح شده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top