تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/21 - 11:09
کد خبر: 498858

۳هزار آتش‌نشان آماده باش برای رویارویی با این دو شب

 ۳هزار آتش‌نشان آماده باش برای رویارویی با این دو شب

امسال هنوز معلوم نیست که چهارشنبه سوری این هفته است یا هفته آینده و همین باعث شده که آتش‌نشانان دوبار به حالت آماده باش در بیایند، یکی فردا یعنی ۲۲ اسفند و بار دیگر ۲۹ اسفند. چهارشنبه سوری که از ابتدای اسفند ترکش‌هایش در بدن تهران فرو رفته و چندین نفر مصدوم و دو خانه به خاطر انفجار تخریب شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدمحمد فخار: در روزهای آخر سال در برخی منازل میزان قابل توجهی مواداولیه محترقه‌ دست‌ساز دپو می‌شوند و با کمترین گرمایشی، این انبارهای خانگی اکلیل سرنج منفجر می‌شوند. هنوز به چهارشنبه سوری نرسیده‌ایم که آمار حوادث کشور ۱۸درصد نسبت به‌مدت مشابه افزایش یافته است.

آمادگی کامل آتش‌نشانی

بار دیگر روزهای آخر سال و بار دیگر هول و هراس چهارشنبه‌سوری. قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با همشهری از آماده‌باش ۳هزار آتش‌نشان در شهر تهران برای شب چهارشنبه آخر سال خبر می‌دهد. به‌گفته این مقام مسئول شهرداری تهران، آتش‌نشانی پایتخت برای چهارشنبه‌سوری تجهیزات مفصلی تدارک دیده است که شامل آماده‌باش ۳۰۰۰آتش‌نشان در ۱۳۸ایستگاه آتش‌نشانی آماده اعزام می‌شود. همچنین آتش‌نشانان در۴۰۰نقطه شهر حضور میدانی دارند و با ۱۲۰۰خودروی سبک و سنگین آتش‌نشانی آماده عملیات هستند.

محمدی همچنین از راه‌اندازی پویش «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» خبر داده و می‌گوید: امسال پویشی با عنوان «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» در تهران و ۳۱استان کشور راه‌اندازی شده و تمامی تدابیر برای ایمنی شهروندان اندیشیده شده است. محمدی درخصوص آمار حوادث تهران در روزهای اخیر می‌گوید: هنوز جمع‌آوری عددی صورت نگرفته اما حوادثی از این دست طی روزهای منتهی به چهارشنبه‌سوری کم نیست. حوادثی که بعضی در حد انفجار منازلی است که به انبار مواد منفجره تبدیل شده‌اند و مشخص نیست قرار بوده این مواد در شب چهارشنبه آخر سال با مردم در معابر عمومی چه کند! مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همچنین اظهار می‌کند: همکاران من تا پایان اسفند در نقاط حساس شهر استقرار دارند تا برای مقابله با حوادث احتمالی اقدام کنند. ما حتی چشمی به امدادهای جاده‌ای نزدیک تهران نیز داریم و در ۵مبدا شهر حاضر می‌شویم تا در آنجا نیز امدادرسانی کنیم. این روزها حضور در کارگاه‌های منفجرشده مواد محترقه که در منازل و کارگاه‌های مختلف شکل می‌گیرد، یکی از ماموریت‌های آتش‌نشانی است و باید شهروندان در این‌باره نهایت دقت را داشته باشند تا محل‌های دپوی مواد محترقه در محل زندگی آنها نباشد.

امسال هنوز معلوم نیست که چهارشنبه سوری این هفته است یا هفته آینده و همین باعث شده که آتش‌نشانان دوبار به حالت آماده باش در بیایند، یکی فردا یعنی ۲۲ اسفند و بار دیگر ۲۹ اسفند. چهارشنبه سوری که از ابتدای اسفند ترکش‌هایش در بدن تهران فرو رفته و چندین نفر مصدوم و دو خانه به خاطر انفجار تخریب شده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top