تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/22 - 09:19
کد خبر: 498945

پنج حمله هوایی ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن

پنج حمله هوایی ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن

شبکه خبری المسیره یمن از تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن خبر دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شبکه المسیره یمن گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس بار دیگر در حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی شامگاه روز دوشنبه طی ۵ نوبت منطقه «طخیه» در ناحیه اداری «مجز» واقع در استان صعده را هدف قرار داده است.

پیش از این نیز، ائتلاف متجاوزکارآنه آمریکا و انگلیس شامگاه دوشنبه نیز سه بار منطقه الجبانه در غرب الحدیده در ساحل غربی یمن را بمباران کرده بودند.

در همین ارتباط، مرکز فرماندهی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با صدور بیاینه‌ای مدعی شد که آمریکا در «دفاع از خود» پنج حمله به مناطقی تحت کنترل انصارالله انجام داد.

سنتکام در بیانه خود مدعی شد که ناوگان دریایی ارتش آمریکا با شلیک ۱۴ فروند موشک تاماهاوک جبل الصمع در غرب شهر صعده، منطقه طخیه در مدیریت مجز واقع در استان صعده، جنوب شهر ذمار، مفرق الهارونیه در شرق الصلیف در استان الحدیده، مدیریت التعزیه در استان تعز و مدیریت الصومعه در استان البیضا را مورد حمله قرار دادند.

در صفحه اختصاصی سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس آمده است: سه موشک کروز ضد کشتی، یک زیردریایی بدون سرنشین و یک شهپاد را مورد اصابت قرار داده است.

ارتش آمریکا با «تهدیدآمیز خواندن موشک‌ها و زیردریایی‌های بدون سرنشین» انصارالله مدعی شد: «این نخستین استفاده حوثی‌ها از زیردریایی بدون سرنشین از زمان آغاز حملات در ۲۳ اکتبر است.»

از سوی دیگر و بر اساس گزارش خبرگزاری الجزیره، تاکنون جنبش انصارالله یمن به ادعای ارتش آمریکا واکنشی نشان نداده است.

گفتنی است که ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تاکنون بارها در جانبداری از رژیم صهیونیستی و در پی عملیات موفق ارتش مسلح یمن ضد کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ و تنگه باب المندب، مناطق مختلف خاک یمن را هدف تجاوزات خود قرار داده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top