تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/22 - 13:11
کد خبر: 498992

زمان برگزاری آزمون‌های شبه نهایی دانش‌آموزان اعلام شد

زمان برگزاری آزمون‌های شبه نهایی دانش‌آموزان اعلام شد

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش زمان برگزاری آزمون‌های شبه نهایی را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش از برگزاری ششمین جلسه ستاد عالی آزمون‌ؤها با حضور رؤسای کارگروه‌های ششگانه خبر داد و افزود: در این نشست در خصوص برگزاری آزمون‌های شبه نهایی تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: مقرر شد در دهه آخر فروردین‌ماه آزمون‌های شبه نهایی به صورت هماهنگ کشوری طراحی صورت گیرد و همزمان در سراسر کشور با محوریت دبیرخانه‌های راهبردی کشوری با ۴ عنوان درسی (۲ درس تخصصی و ۲ درس عمومی) در هر پایه از ۳ پایه دوره دوم متوسطه آزمون برگزار شود.

این مسئول اظهار کرد: برای اینکه دانش‌آموزان به‌ویژه پایه‌های دهم و یازدهم با نحوه طراحی و شرایط آزمون‌های نهایی آشنایی کامل پیدا کنند، بسته‌ای توسط سازمان پژوهش و معاونت متوسطه آماده شده است. در آن بسته اهداف جزئی دروس و سوال‌های اساسی که مربوط به آن اهداف است، در کنار سطوح شناختی که مورد هدف قرار می‌دهند و سوال براساس آن طراحی می‌شود، در اختیار دبیران و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. بر اساس آن، این طراحی‌ها انجام می‌شود تا این آزمون کاملا شبیه و متناظر با آزمون نهایی برگزار شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با برگزاری این آزمون آشنایی با شیوه طراحی و برگزاری آزمون اتفاق خواهد افتاد.

تصمیم‌گیری برای امتحانات خارج از کشور

زارعی با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره امتحانات دانش‌آموزان خارج از کشور تصمیم دیگر جلسه ستاد عالی آزمون‌ها بود، تصریح کرد: براساس مصوبه هیات وزیران، برای دانش‌آموزانی که در مدارس ایرانی به تحصیل مشغول هستند، در قالب حوزه‌های آزمون و در چارچوب ضوابط حوزه‌های آزمون که داخل کشور است، آزمون‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مکان‌هایی که در نمایندگی سیاسی آزمون برگزار می‌شود، چون در مصوبه هیات وزیران تصریح شده است ضوابط آموزش و پرورش حتما توسط نمایندگان سیاسی رعایت شود، با همکاری مرکز امور بین‌الملل و وزارت امورخارجه این ضوابط از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام و توسط وزارت امور خارجه به نمایندگی‌های سیاسی ابلاغ می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: در مکان‌هایی که این ضوابط را می‌تواند انجام دهند، آزمون برگزار خواهد شد و در غیر این صورت آموزش و پرورش از اجرای آزمون در مکان‌هایی که الزامات را نمی‌توانند انجام دهند، معذور خواهد بود و در حوزه‌هایی دیگر آزمون برگزار خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top