تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/23 - 13:56
کد خبر: 499131

جواز کار هزاران پزشک در این کشور تعلیق می‌شود

جواز کار هزاران پزشک در این کشور تعلیق می‌شود

دولت کره جنوبی اقداماتی را برای تعلیق جواز کار هزاران پزشک اعتصابی آغاز کرده است، زیرا دچار این نگرانی فزاینده شده است که این اختلافات یک‌ماهه بر خط اول خدمات مراقبت های بهداشتی تاثیر بگذارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خارج شدن تقریباً ۱۲۰۰۰ پزشک از ۱۰۰ بیمارستان آموزشی منجر به لغو عمل‌های جراحی، زمان انتظار طولانی‌تر و تأخیر در درمان، از جمله برای بیمارانی که به دنبال مراقبت های اضطراری هستند، شده است.

وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد اقداماتی را آغاز کرده است که در صورت سرپیچی از دستورات برای بازگشت به کار، جواز کار۴۹۰۰ پزشک اعتصابی را لغو کند.

این وزارتخانه همچنین گفت که اخطاریه‌های اداری برای پزشکان اعتصابی ارسال کرده مبنی بر اینکه اعتصاب‌کنندگان با یک تعلیق سه ماهه روبرو خواهند شد- مجازاتی که می‌تواند رسیدن آنها به شرایط لازم برای متخصص شدن را دست کم یک سال به تاخیر بیندازد.

اخطار درباره لغو جواز کار

این وزارتخانه همچنین گفت که اخطاریه‌های اداری برای پزشکان اعتصابی ارسال کرده مبنی بر اینکه اعتصاب‌کنندگان با یک تعلیق سه ماهه روبرو خواهند شد- مجازاتی که می‌تواند رسیدن آنها به شرایط لازم برای متخصص شدن را دست کم یک سال به تاخیر بیندازد.

مقامات کره جنوبی تلاش کرده‌اند با هشدار دادن به پزشکان درباره تعلیق جواز کار پزشکی‌شان آنها را ترغیب کنند به سرکارشان بازگردند، اما به نظر می‌رسد این تاکتیک تاکنون موفقیت چندانی نداشته است.

وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد که از روز جمعه اخطاریه‌هایی برای بیش از ۴۹۰۰ پزشک ارسال کرده است تا به این پزشکان هشدار دهد که در صورتی که آنها درباره اقدامات خود توضیح ندهند، معلق کردن جواز کار آنها را آغاز خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت کره جنوبی در مصاحبه‌ای روز دوشنبه گفت پزشکانی که قبل از تکمیل اقدامات اداری برای تعلیق جوازهایشان به سر کار خود بازگردند، «ارفاق خواهد شد.»

اختلاف بر سر طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی

دولت کره جنوبی این اختیار را دارد که در صورتی که خطر جدی برای سلامت عمومی و جان مردم وجود داشته باشد، به پزشکان دستور دهد به سر کار خود بازگردند.

دولت گفته است که طرح افزایش پذیرش سالانه ۲۰۰۰ نفر در دانشکده‌های پزشکی از سال ۲۰۲۵ برای رفع کمبود پزشک در یکی از جوامعی که سریع‌ترین پیری را در جهان دارد، حیاتی است.

پزشکان اعتصابی استدلال می کنند که صرف اضافه کردن دانشجویان پزشکی به بهترین شرایط کاری‌شان نمی‌انجامد و احتمالاً می تواند مشکلات را تشدید کند.

منتقدان این سیاست همچنین یون سوک یول، رئیس جمهور را متهم می کنند که به راه انداخن منازعه بر سر اصلاحات می‌خواهد به نفع حزبش پیش از انتخابات پارلمانی در آوریل است.

یک نظرسنجی که هفته گذشته توسط خبرگزاری یونهاپ منتشر شد، نشان داد که ۸۴ درصد از پاسخ دهندگان از اضافه کردن پزشکان بیشتر حمایت کردند، در حالی که ۴۳ درصد گفتند که پزشکان اعتصابی باید به شدت مجازات شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top