تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/23 - 18:11
کد خبر: 499149

برگزاری کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی به میزبانی دانشگاه شریف

 برگزاری کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی به میزبانی دانشگاه شریف

عباس‌پور از برگزاری کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف در اوایل سال آینده خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مجید عباس‌پور دبیر علمی و اجرایی کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری در نشست خبری با اشاره به موضوع تغییرات آب و هوایی و برگزاری کنفرانس های بین المللی در این زمینه برای رفع چالش های موجود از برگزاری چندین نشست جهانی تحت عنوان کاپ در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: تاب آوری به این معناست که بتوانیم مسائل را شناسایی کرده و راه حل‌های علمی را برای حل نیازها جایگزین کنیم. ایران در سال 2002 میلادی رسما به این موضوع پیوست اما تاکنون  یکبار هم از این فرصت استفاده نکرده است. طبق این نشست ها کشورهای در حال توسعه برای کمک به این مسئله به دنبال کاهش سهم خود در استفاده از انرژی فسیلی هستند و اخیرا در کاپ 28 در امارات تصمیم گیری شده تا در سال 2030 سهم انرژی‌های تجدید پذیر به 60 درصد برسد.

وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی اعلام کردند تا سال 2030 سهم انرژی‌های تجدیدپذیر سه برابر می‌شود این مسئله در آمریکا به 23 درصد رسیده و قرار است هر سال به این عدد اضافه شود.

عباس پور با اشاره به جایگاه ایران در این موضوع گفت: هم اکنون سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران در تولید برق کمتر از یک درصد است، بنابراین ما در جایگاه آسیب پذیری در این حوزه قرار داریم. برای کمک به پیشبرد نیازها و کمک به این فضا در حال رایزنی برای برقراری ارتباطات بین المللی با کشورهای مختلف هستیم تا در کنار جنبه‌های سیاسی و اجتماعی ارتباطات علمی قوی را در قالب برگزاری کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری ایجاد کنیم.

عباس پور از برگزاری کنفرانس بین المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری در ایران خبر داد و گفت: این کنفرانس از30  فروردین تا 2 اردیبهشت ماه در کتابخانه ملی با حضور اشخاص و سرآمدان علمی، ملی و بین المللی به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه این کنفرانس در دانشگاه شریف از ارسال مقالات علمی به این دبیرخانه خبر داد و گفت: قرار است در این کنفرانس 35 مقاله برتر ارائه شود.

عباس پور از آمادگی نمایندگان کشورها و مسئولان سازمان های تابعه سازمان ملل برای حضور در این کنفرانس خبر داد و گفت: دانشمندانی از کشورهای عراق، ازبکستان، چین، هندوستان، عمان، پاکستان، اسپانیا و ترکیه  برای شرکت در این کنفرانس اعلام آمادگی کردند.

رئیس بخش علمی و اجرایی کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری برگزاری کنفرانس فوق را راهی برای شکستن تحریم دانشگاه شریف دانست و افزود: برگزاری این نوع کنفرانس های بین المللی تحریم شکن است و به دنبال این هستیم که تحریم‌ها را دور را بزنیم.

تحریم ها را دور زدیم

محسن مسیحی، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف نیز در نشست خبری کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری با اشاره به تحریم دانشگاه شریف تصریح کرد: بر اساس توافقات برجام قرار بود تحریم اتحادیه اروپا پس از 10 سال یعنی اکتبر امسال برداشته شود  اما این اتفاق نیفتد و دو ماه پس از این مهلت کانادا مجدد علیه دانشگاه شریف تحریم هایی را مطرح کرد.

مسیحی گفت: ما با وجود تحریم هایی که طی این چند سال اخیر داشتیم سعی کردیم ارتباطات بین المللی خود را حفظ کنیم و شریک های جدیدی در منطقه داشته باشیم. در کشورهای غربی نیز روابطی داریم و به شکل هایی تحریم ها را دور زدیم. همچنین انعطاف پذیری هایی در مقررات داخل دانشگاه و وزارت علوم داشتیم و سعی می شود در مجوزهایی که می خواهیم دریافت کنیم تسهیل گیری هایی صورت بگیرد.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف درباره اهداف کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری گفت: در کشور نتوانستیم اهمیت انرژی را به صورت سازمانی، وزارت خانه ای و دستگاهی تبیین کنیم در در نتیجه آن را به صورت علمی در کمسیون انرژی و دانشگاه شریف پیگیری می کنیم و دنبال این هستیم در منطقه کاپ انرژی ایجاد کنیم که این امر نیازمند گفتمان سازی است که برگزاری کنفرانس از این دست مسائل است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top