تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/12/24 - 08:48
کد خبر: 499189

استقلال از پرسپولیس فاصله گرفت

استقلال از پرسپولیس فاصله گرفت

در لیگ بیست و یکم بود که اعلام شد در پایان فصل و برای تعیین رتبه‌های مهم از جمله صدر و قعر جدول، به‌جای تفاضل گل، قانون نتایج رو در رو تیم‌ها در دو بازی رفت و برگشت ملاک قرار می‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شهرآورد شماره ۱۰۳ استقلال و پرسپولیس در دیداری کسل کننده و ملال‌آور با تساوی بدون گل به پایان رسید. تلاش‌های بازیکنان دو تیم برای باز کردن دروازه حریف بی‌نتیجه بود تا جواد نکونام به چیزی که از این بازی نیاز داشت، برسد و صدر جدول و فاصله سه امتیازی را با هم حفظ کنند.

از قبل نیز مشخص بود که آبی‌ها با اندیشه رسیدن به حداقل امتیاز پای به زمین مسابقه خواهند گذاشت و در سمت مقابل نیز پرسپولیس تلاش می‌کند تا برای کاهش فاصله و رسیدن به صدر جدول، در این دربی به پیروزی برسد ولی همانطور که بازیکنان آبی پوش نیز اذعان داشتند، این نتیجه به سود آنها رقم خورد.

اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، دست بالای استقلال در تقابل‌های رو در رو برابر پرسپولیس است چرا که طبق قانون سازمان لیگ و کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ برتر که در فصل بیست و یکم تصویب شد، گل زده در خانه حریف حائز اهمیت است که همین موضوع منجر به پیش افتادن آبی‌ها شده است.

در لیگ بیست و یکم بود که اعلام شد در پایان فصل و برای تعیین رتبه‌های مهم از جمله صدر و قعر جدول، به‌جای تفاضل گل، قانون نتایج رو در رو تیم‌ها در دو بازی رفت و برگشت ملاک قرار می‌گیرد. اما اگر در هر دو بازی نتیجه یکسانی به دست آمده باشد، آنگاه قانون گل زده در خانه حریف ملاک قرار می‌گیرد.

در لیگ برتر امسال و در شهرآورد رفت که به میزبانی پرسپولیس برگزار شد، دو تیم به تساوی یک – یک دست یافتند و دربی دیروز که آبی‌ها میزبان بودند، بدون گل تمام شد تا بدین ترتیب استقلال درست به مانند لیگ بیست و یکم و به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف، دست برتری را نسبت به حریف داشته باشد.

بدین ترتیب اگر در پایان فصل استقلال و پرسپولیس هم امتیاز شوند، به دلیل اینکه شاگردان نکونام در زمین پرسپولیس موفق به گلزنی شده‌اند، در رتبه بالاتری نسبت به حریف دیرینه قرار می‌گیرند تا به نوعی، اختلاف سرخابی‌ها در ظاهر سه امتیاز ولی در باطن چهار امتیاز باشد و هم امتیازی پرسپولیس با استقلال در پایان فصل کمکی به تیم اوسمار نخواهد کرد.

این قانون می‌تواند در ادامه فصل کمک زیادی به تیم نکونام بکند چرا که حتی اگر آنها در دیداری مغلوب شوند و پرسپولیس به پیروزی برسد، اما باز هم این استقلال است که در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد و این یعنی اینکه پرسپولیس برای پیشی گرفتن از رقیب دیرینه، نیازمند این است که تیم نکونام در دو دیدار موفق به کسب پیروزی نشود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top