تاریخ انتشار: جمعه 1402/12/25 - 00:14
کد خبر: 499242

قصه سارا؛ پلیس انگلیس چه بر سر زنان می‌آورد؟

قصه سارا؛ پلیس انگلیس چه بر سر زنان می‌آورد؟

​​​​​​​این جنایت نقطه پایان قتل‌های هولناک زنان بریتانیایی توسط پلیس این کشور نبود؛ چنانکه اندکی بعد اعلام شد که طی مدت یکماه چهارده زن انگلیسی بیگناه توسط پلیس انگلیس به قتل رسیدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در دوران محدودیت‌های کرونایی، دولت انگلیس هزاران نفر از مردم بریتانیا را بخاطر برگزاری تجمعات بین ۱۰ تا ۶۰ هزار پوند جریمه کرد. دقیقا در همین روزهایی که مردم انگلیس به واسطه قوانین سختگیرانه دولت انگلیس از دیدار دوستان و خانواده خود محروم بودند، اعضای کابینه دولت چندین مهمانی اداری، جشن تولد و برنامه "جمعه‌های میگساری" را برگزار کردند.

البته اجرای این محدودیت‌های کرونایی بهانه‌ای برای عناصر فرصت‌طلب پلیس انگلیس هم فراهم کرد. چنانکه #وین_کازینز مامور پلیس ۴۸ ساله انگلیس که ماموریت حفاظت از سفارت آمریکا در لندن را بر عهده داشت، بعد از پایان شیفت کاری خود، دختر جوانی به نام‌ #سارا_اورارد را به بهانه نقض محدودیت‌های تردد کرونا بازداشت کرد.

هر چند سارا تصور می‌کرد که او را به مرکز پلیس منتقل می‌کنند اما این افسر پلیس انگلیس که از قبل برای ربودن یک زن جوان برنامه‌ریزی کرده بود، مسیر دیگری را در پیش گرفت.افسر پلیس انگلیس همه چیز را از قبل آماده کرده بود از جمله چسب و ورقه چسبی برای بستن دهان طعمه؛ او به دنبال شکار یک زن بود.

این مامور پلیس انگلیس در خیابان به بهانه نقض مقررات کرونا به سارا دستبند زد و سوار ماشینش کرد. چند نفر این صحنه را دیده بودند اما گمان می‌کردند بازداشت، قانونی و این یک ماموریت پلیس است.

بعدا در دادگاه گفته شد که کازینز از همکاران و شیفت‌های ویژه گشت‌زنی کرونا، آموخته بود چطور قربانی‌اش را برای نقض مقررات عمومی کرونا به صورت جعلی بازداشت کند.

کازینز، خانم اورارد را سوار ماشین خودش کرد تا به منطقه‌ای دورتر ببرد؛ جایی که به قربانی‌اش تجاوز جنسی کرد و او را با کمربند لباس پلیس خفه کرد. وی تلفن همراه سارا اورارد داخل یکی از دریاچه‌های شهری انداخت. کازینز پس از قتل اورارد، جسدش را در سردخانه‌ای در املاک خانوادگیشان گذاشت.

اما روز بعد که جست‌وجو برای یافتن سارا اورارد شدت گرفت، این پلیس قاتل در یک پمپ بنزین ایستاد و بنزین خرید تا جسد خانم اورارد را که داخل یخچال بود، بسوزاند.سپس باقی مانده جسد را در کیسه‌های آشغال در یک برکه در کنار زمینی که در جنوب لندن داشت انداخت. یک هفته بعد این کیسه‌های حاوی جسد پیدا شد.

در همین زمان، کازینز مشغول زندگی عادی‌اش بود و از دامپزشک وقت گرفت تا سگش را برای معاینه ببرد. پس از جنجالی شدن خبر مفقود شدن سارا، کازینز توسط پلیس دستگیر شد.
هویت قاتل و مقتول از طریق دوربین‌های مدار بسته شناسایی شد. در بازجویی اول به دروغ ادعا کرد که یک باند قاچاق دختران در اروپای شرقی او را تحت فشار گذاشته تا یک دختر را بدزدد و به آنها تحویل بدهد و گفت که سارا اورارد را سالم به آنها تحویل داده است.

اما بعد از آنکه بقایای جسد خانم اورارد در ۱۳۰ متری زمینش در کنت پیدا شد، او به صورت رسمی متهم به ربودن سارا اورارد شد.نکته قابل تأمل آن بود که عامل این جنایت پیش از آن نیز سوابقی از جمله رفتار غیراخلاقی در یونیفرم پلیس در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۰۸ در کارنامه سیاه خود داشت اما این سوءسابقه هیچگاه مورد توجه مقامات پلیس انگلیس نبود و آن را مورد بررسی قرار نگرفت.

از سوی دیگر در هنگامی که در منطقه کلاپهام کامن (محل ربایش سارا) تجمعی با حضور صدها نفر برگزار گردید، پلیس متروپولیتن انگلستان برای متفرق کردن جمعیت معترضین، شماری از آنها را دستگیر کرد و گل‌هایی که برای ادای احترام به سارا گذاشته بودند، زیر پا له کرد.

جالب‌تر اینکه، دادستانی بریتانیا اقدام به محاکمه غیابی افراد حاضر در این تجمعات کرد و جریمه‌هایی بالغ بر ۲۲۰ پوند برای معترضینی که شناسایی شدند، صادر کرد.

این جنایت نقطه پایان قتل‌های هولناک زنان بریتانیایی توسط پلیس این کشور نبود؛ چنانکه اندکی بعد اعلام شد که طی مدت یکماه چهارده زن انگلیسی بیگناه توسط پلیس انگلیس به قتل رسیدند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
گفت و شنود/ آب شد!
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top