تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/27 - 14:41
کد خبر: 499456

بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ کشور امضا شد +جزئیات

بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ کشور امضا شد +جزئیات

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در مراسم امضای قراردادهای بالادستی توسعه ۶ میدان نفتی گفت: این قرارداد به ارزش ۱۳ میلیارد دلار به امضا رسید؛ بر اساس این قرارداد ۴۰۰ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید این میادین افزوده خواهد شد که عایدی آن سالانه برابر با ۱۵ میلیارد دلار است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم امضای قراردادهای بالادستی توسعه ۶ میدان نفتی آزادگان، آذر ۲، سومار، سامان، دلاوران و مسجد سلیمان به ارزش ۱۳ میلیارد دلار با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت امروز برگزار شد.

محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت در این برنامه گفت: این دولت نشان داد که وعده‌های خود را عملیاتی می‌کند چنانچه در هفته گذشته نیز قرارداد فشار افزایی پارس جنوبی را به نتیجه رساندیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت: از ابتدای دولت برنامه ما این بود که اولویت را بر پروژه‌هایی بگذاریم که با رشد اقتصادی همراه باشد و در نتیجه آن مردم منتفع شوند.

معاون وزیر ادامه داد: ما توانستیم در این دولت افزایش تولید و فروش نفت، جمع‌آوری گازهای مشعل و تولید بار اول را به تحقق برسانیم.

وی افزود: در حال اجرای کمی پروژه‌های تعریف شده در برنامه هفتم هستیم و برنامه ریزی کردیم که رشد اقتصادی هشت درصدی کشور را با پیشرانی صنعت نفت به نتیجه برسانیم که قرارداد امروز و فشار افزایی پارس جنوبی از جمله آن‌هاست.

خجسته مهر گفت: ما بانک‌ها را از تسهیلات دهنده به سرمایه گذار تبدیل کردیم و توانستیم پای پتروشیمی‌ها را برای توسعه میادین باز کنیم و با انجام چنین فعالیت‌هایی می‌توانیم بگوییم صنعت نفت کشور ملی شده است.

وی گفت: میدان آزادگان حدود ۳۲ میلیارد بشکه نفت خام درجا دارد و یکی از میادین فوق عظیم دنیا است در گذشته شرکت‌هایی مانند توتال، شل و بی‌پی مطالعات ما را دریافت کردند اما هیچ‌گاه وارد توسعه نشدند.

معاون وزیر ادامه داد: این قراردادها تولید نفت را ۴۰۰ هزار بشکه افزایش خواهد داد و نفت از این مناطق را به ۶۲۰ هزار بشکه در روز خواهند رساند.

وی گفت: ارزش افزوده این افزایش تولید برابر با ۱۵ میلیارد دلار در سال خواهد شد و تمام این طرح‌های توسعه‌ای توسط بانک‌ها به عنوان سرمایه‌گذار خواهد بود.

معاون وزیر افزود: در این پروژه ۶۵۰ حلقه چاه جدید یا تعمیری را باید در دستور کار قرار دهیم و ۵۰ دستگاه دکل حفاری را نیز در این مناطق مستقر کرد.

خجسته مهر ادامه داد: با اجرای این قراردادها ۶۶ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد و ۲۵۰ میلیون دلار نیز صرف مسئولیت‌های اجتماعی می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top