تاریخ انتشار: شنبه 1403/01/04 - 10:05
کد خبر: 499791

استقبال حماس از وتوی قطعنامه آمریکا در شورای امنیت

استقبال حماس از وتوی قطعنامه آمریکا در شورای امنیت

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که قطعنامه آمریکا در شورای امنیت همسو با اهداف دشمن صهیونیستی بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت که در جریان رأی‌گیری امروز وتو شد، شامل جزئیاتی گمراه کننده و همسو با اهداف رژیم صهیونیستی بود که به آن امکان ادامه تجاوزات خود علیه غزه را می‌داد و موجب سرپوش نهادن بر نسل‌کشی این رژیم علیه مردم فلسطین در نوار غزه می‌شد و در آن بر توقف فوری جنگ در غزه تاکید نشده بود.

این جنبش تاکید کرد که ما از موضع روسیه، چین و الجزایر که با این قطعنامه جانبدارانه از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی مخالفت کردند و بر خواسته انسانی و مبرم یعنی توقف جنگ و نسل‌کشی مردم غزه پس از گذشت بیش از ۵ ماه تحت حمایت‌های همه جانبه نظامی و سیاسی دولت بایدن و قتل و کشتار ده‌ها هزار زن و کودک و غیرنظامی فلسطینی تاکید کردند، تقدیر می‌کنیم.

روز گذشته نیز کشورهای مصر، عربستان، اردن، قطر، امارات و فلسطین در پایان نشست مشترک خود در قاهره پایتخت مصر بر ضرورت تحقق آتش بس فوری و فراگیر در نوار غزه و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید کردند.

در بیانیه مشترک این ۶ کشور عربی که وزارت خارجه مصر آن را در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر نمود اعلام کردند: جمهوری عربی مصر میزبان نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای مصر، عربستان سعودی، اردن، قطر، امارات متحده عربی و دبیرکل سازمان آزادی بخش فلسطین بوده و طی آن رویکردهای حاضرین در خصوص تحولات مساله فلسطین و پیامدهای فاجعه‌بار جنگ اسرائیل علیه نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مشارکت کنندگان در این نشست بر اولویت تحقق آتش بس فوری و فراگیر در نوار غزه و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید کردند، علاوه بر آن حاضرین مخالفت خود با هر گونه تلاش برای اخراج فلسطینیان از سرزمین‌هایشان یا حل و فصل مساله فلسطین را اعلام داشته و تاکید کردند اسرائیل باید تمام اقدامات یکجانبه خود که نابود کننده فرصت‌های دستیابی به صلح عادلانه است را متوقف نماید.

شب گذشته هم وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۹ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود در این حملات ۸۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۲۰۷۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۴۲۹۸ نفر افزایش یافته است.

۷۳ درصد مجموع شهدا زن و کودک هستند.

در تحولی دیگر، گردان‌های مجاهدین اعلام کرد یک خودروی زرهی اسرائیلی را در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه با گلوله آر پی جی هدف قرار داده است.

تیپ‌های ناصر صلاح الدین اعلام کرد نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در غرب غزه با گلوله‌های خمپاره درهم کوبیده است.

گردان‌های شهدای الاقصی هم تاکید کرد که در منطقه القراره در خان یونس وارد درگیری‌های بسیار شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی شده و خودروهای زرهی آن‌ها را با تیربار و گلوله‌های آر پی جی هدف قرار داده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top