تاریخ انتشار: شنبه 1403/01/04 - 11:08
کد خبر: 499799

پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده

پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه جدید بارشی از طی فردا (۵ فروردین‌ماه) و فعالیت آن تا سه‌شنبه (۷ فروردین‌ماه) خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صادق ضیاییان در خصوص آخرین وضعیت آب وهوای کشور گفت: امروز (۴ فروردین‌ماه) در برخی نقاط غرب، شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه (۵ فروردین ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در نوار غربی و جنوبی کشور و برخی نقاط کرمان، غرب استان‌های هرمزگان، یزد و اصفهان ابرناکی، بارش، وزش باد شدید موقت، گاهی رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ، برای مناطق جنوبی کشور و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: در این روز در شمال غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه و ایلام بارش شدت خواهد داشت.

ضیاییان با تأکید بر اینکه در روز دوشنبه (۶ فروردین ماه) با توسعه سامانه در بیشتر مناطق کشور به جز در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش رخ خواهد داد که در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال و شرق خوزستان، لرستان، جنوب ایلام همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: سه شنبه (۷ فروردین ماه) فعالیت سامانه در برخی نقاط استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود و به‌تدریج سامانه از کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هواادامه داد: از بعدازظهر سه شنبه (۷ فروردین ماه) در مناطقی از شمال غرب کشور به‌ویژه آذربایجان غربی و کردستان ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد و چهارشنبه (۸ فروردین ماه) با گذر موج از نوار شمالی کشور، در برخی نقاط شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و به‌تدریج شمال شرق کشور بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این روز با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر در استان‌های واقع در سواحل شمالی بارش رخ خواهد داد و پنج شنبه (۹ فروردین ماه) تنها در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و بارش رخ می‌دهد.

ضیاییان تأکید کرد: یکشنبه (۵ فروردین‌ماه) در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط مرکز کشور، دوشنبه و سه شنبه (۶ و ۷ فروردین ماه) در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روزهای دوشنبه و چهارشنبه (۶ و ۸ فروردین ماه) دریای خزر و روزهای یکشنبه و دوشنبه (۵ و ۶ فروردین ماه) خلیج فارس و روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۷ و ۸ فروردین ماه) نیمه جنوبی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۵ فروردین ماه) کمی ابری تا نیمه‌ابری، وزش باد، از بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۶ فروردین ماه) نیمه ابری تا ابری و وزش باد در برخی ساعت ها با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا ( ۵ و ۶ فروردین ماه) بندرعباس با دمای ۳۰ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳- و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top