تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/01/14 - 09:37
کد خبر: 500210

سانسور اعتراف فارین پالیسی در رسانه‌های زنجیره‌ای

سانسور اعتراف فارین پالیسی در رسانه‌های زنجیره‌ای

یک سایت حق‌العمل‌کار که در تقطیع و تحریف اخبار و نقل قول‌ها مشهور است، آمار ارائه‌شده در گزارش رسانه‌های خارجی مبنی بر بهبود وضعیت اقتصادی در دولت رئیسی را سانسور ‌کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: سایت انتخاب، اقدام به انتشار مشروحی از گزارش تازه منتشر شده فارین‌پالیسی کرده است. گزارشی که پیرامون وضعیت فعلی ایران در برابر آمریکا، سه سال پس از روی کار آمدن دولت بایدن و اعلام سیاست‌های جدیدش در قبال تهران است. در قسمتی از این گزارش، نامه‌ای از سوی ده‌ها سناتور آمریکایی خطاب به دولت بایدن آمده، که ضمن اعتراف به دستاوردهای اقتصادی دولت ایران، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان شده‌اند. اما نکته قابل تأمل اینجاست که نگاه حزبی و سیاسی انتخاب به توفیقات ملت ایران در برابر سیاست‌های آمریکا، باعث شده تا عبارتی از این نامه مبنی بر رشد اقتصادی سالانه ۴‌ درصد در زمان دولت سیزدهم با وجود تحریم‌ها، حذف شود و جایی در متن ترجمه این سایت خبری پیدا نکند. یادآور می‌شود فارین پالیسی نوشته بود: واشنگتن باید با ایران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند. دولت بایدن اکنون هیچ سیاست مشخصی در قبال ایران و برنامه هسته‌ای این کشور ندارد. بایدن در نوامبر ۲۰۲۲ در تجمع حامیانش به یکی از حاضران گفته بود توافق هسته‌ای «مرده» است. اقتصاد ایران سالانه ۴ درصد رشد می‌کند. درآمد نفتی ایران از فوریه ۲۰۲۱ تا اکتبر ۲۰۲۳ حداقل ۸۸ میلیارد دلار بوده و ذخایر ارزی این کشور در فاصله سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ رشدی

۴۵ درصدی را شاهد بوده است. دولت بایدن به وضع تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهد، اما بخش اعظم تحریم‌های نفتی و ال‌ان‌جی ناچیز و غیرموثر بوده است. با این حال سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته: «ایالات متحده اجرای سختگیرانه تمام تحریم‌های مرتبط با ایران را ادامه می‌دهد و هیچ تحریمی را لغو نکرده است. هرگونه ادعایی بر خلاف این موضوع نادرست است.» واشنگتن اکنون عملا باید با ایران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند. قدرت‌های اروپایی به یکباره حساسیت خود نسبت به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را از دست داده‌اند.

سانسور انتخاب در حالی است که بی‌بی‌سی فارسی هم گزارش صندوق بین‌المللی پول درباره رشد اقتصادی ایران را نشانه شکست سیاست تحریم ایران دانست: «صندوق بین‌المللی پول در گزارش سالانه‌اش برای پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی، میزان رشد اقتصادی احتمالی ایران را سه و هفت دهم درصد اعلام کرد؛ رقمی که اگر درست باشد، نشانه روشنی از شکست سیاست تحریم ایران است. این انتظار وجود دارد که این روند در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه پیدا کند».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top