تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/01/22 - 11:00
کد خبر: 501064

کامرون: انگلیس صادرات تسلیحات به تل‌آویو را متوقف نخواهد کرد

کامرون: انگلیس صادرات تسلیحات به تل‌آویو را متوقف نخواهد کرد

دیوید کامرون تأیید کرد دولت انگلیس صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را، با وجود کشته شدن هفت امدادگر خارجی در حمله هوایی صهیونیست‌ها به غزه، متوقف نخواهد کرد و مدعی شد که لندن به اقدامات خود «در چارچوب قوانین بین‌المللی» ادامه دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که او آخرین توصیه‌های حقوقی را در مورد وضعیت موجود بررسی کرده است، اما این باعث شد که موضع کشورش در مورد مجوزهای صادرات «بدون تغییر» باقی بماند.

اما کامرون گفت وزرا در مورد دسترسی بشردوستانه به غزه «نگرانی‌های شدید» دارند و او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، از رژیم صهیونیستی خواست تا تعهدات خود در مورد کمک‌ها را «به واقعیت» تبدیل کند.

در شرایطی که حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر، جان بیش از ۳۳ هزار فلسطینی - عمدتا زنان و کودکان- را گرفته است، غربی‌ها همچنان به ارسال مهمات و تسلیحات به این رژیم ادامه می‌دهند.

در همین حال دفتر نخست‌وزیری انگلیس تحت فشار فزاینده‌ای از سوی محافظه‌کاران ارشد برای تعلیق صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی فلسطین، با توجه به بحران فزاینده بشردوستانه در غزه و پس از کشته شدن سه بریتانیایی در حمله به گروه امدادرسان «آشپزخانه مرکزی جهانی» قرار گرفته است. طی حمله صهیونیست‌ها به این سازمان خیریه، جمعا هفت تن کشته شدند.

در همین حال ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت نتانیاهو باید تلاش بیشتری برای کاهش رنج بشر در نوار غزه انجام دهد. با این حال او مدعی شد که انگلیس «استانداردهای سختگیرانه‌ای» دارد که باید در مورد مجوزهای صادرات تسلیحات به آن «پایبند» باشد.

به گزارش گاردین، دیوید کامرون با بیان اینکه ادامه ارائه مجوز صادرات تسلیحات، انگلیس را با «دیگر کشورهای همفکر» همسو می‌کند، بار دیگر مدعی شد که بریتانیا یک روند قانونی قوی برای ارزیابی این مجوزها دارد.

او گفت: ما مشاوره‌ حقوقی منتشر نمی‌کنیم، در مورد مشاوره حقوقی اظهارنظر نمی‌کنیم، اما به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که مطابق با آن باشد، ما یک دولت قانونی هستیم و این همانطور است که باید باشد.

کامرون که سابقا نخست‌وزیر انگلیس هم بود، گفت جنگ رژیم صهیونیستی و حماس، با زمانی که بریتانیا خلاصه‌ای از مشاوره حقوقی را قبل از اقدام نظامی در لیبی یا اخیرا در دریای سرخ منتشر کرد، «وضعیت متفاوتی» دارد.

در همین رابطه دیوید لامی، وزیر امور خارجه دولت سایه انگلیس گفت امتناع کامرون از انتشار توصیه‌های حقوقی اصلا خوب نیست و او کامرون را به «پنهان شدن از چشم نظارت» متهم کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top