تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/01/27 - 11:30
کد خبر: 501508

۱۱ دلیل اساسی درباره عملیات وعده صادق؛

چرا حمله بزرگ به اسرائیل کاملاً موفق و قابل ستایش است؟

چرا حمله بزرگ به اسرائیل کاملاً موفق و قابل ستایش است؟

عملیات «وعده صادق» کشورمان در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی در پی حمله ۱۳ فروردین این رژیم به بخش کنسولی سفارت کشورمان انجام شد و اقتدار ایران قوی را به نمایش گذاشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حمزه دستیار*/// در این مطلب سعی شده است از ابعاد مختلف ۱۱ دلیل نکته‌دار و اساسی را درباره عملیات وعده صادق و حمله بزرگ به اسرائیل را بررسی کنیم که در ادامه می‌خوانید.

۱. این اتفاق بزرگترین حمله نظامی به خاک اسرائیل در چند دهه اخیر است، آن هم در شرایطی که این رژیم در قدرتمندترین و مسلح ترین دوران حیات خویش است، همچنین بزرگ ترین حمله پهپادی جهان است.

۲. این حمله آن هم با وجود اعلام قبلی ابرقدرت‌ها در دفاع از رژیم غاصب و دفاع کامل اطلاعاتی و پدافندی آنان، قدرت و تاثیرگذاری ایران در فضای بین المللی را به وضوح نشان داد که این مهم باعث افزایش محبوبیت کشورمان در جهان اسلام شد.

چرا حمله بزرگ به اسرائیل کاملاً موفق و قابل ستایش است؟

۳. این حمله گسترده و مهندسی شده اگر مایل به پوپولیسم و عوام فریبی بود می توانست غیرنظامیان و شهرک ها را هدف قرار دهد و تلفات عمده بگیرد اما راهبرد اسلامی و انسانی و قدرت نقطه زنی ج.ا.ا در هدف قرار دادن پایگاه های نظامی را نشان داد، این حمله می توانست غافلگیرانه و با سریع ترین موشک ها آغاز شود و نه با پهپادها ولی هدف چیز دیگری بود که به دست آمد.

۴. قوای نظامی کشور با اتفاقی کاملا استراتژیک و فکر شده به صورت کاملا دقیق و عملی بزرگ ترین و پیشرفته ترین سامانه‌های دفاعی جهان را امتحان کرده، از آن ها رد شده و به هدف رسیده است، به گونه ای که فرمول های سامانه گنبدآهنین کاملا شفاف شده و رژیم یا باید سامانه را بازسازی و بازمهندسی کند که بشدت هزینه زاست یا باید به همین اکتفا کند که الان ج.ا.ا به آن مسلط است.

۵. حداقل هزینه دفاعی رژیم(فقط گنبد آهنین) بالغ بر یک میلیارد و سیصد دلار تخمین زده شد، اما ما صرفا چند میلیون دلار هزینه کردیم.

چرا حمله بزرگ به اسرائیل کاملاً موفق و قابل ستایش است؟

۶. تغییر راهبرد ج.ا.ا از صبر استراتژیک به پاسخ چند برابری و مستقیم تا حدود زیادی امنیت و بازدارندگی جدی ایجاد خواهد کرد و صد البته این اقدام نمایان و حماسی سمپاشی رسانه های عربی و ترکی ضد ایرانی را بلا اثر کرده است که نمونه آن را در واکنش ملت ها به پادشاه اردن مشاهده کردیم.

۷. جو و فضای سیاسی و بین المللی بعد از حمله چه در رسانه های جهانی و چه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل به نفع ایران بود و این خود برگ برنده مهم و اساسی در افزایش نفوذ و اثرگذاری ایران در افکار عمومی جهان است.

۸. ایران در این حمله از ضعیف ترین موشک ها و پهپادهای خود استفاده کرده(موشک رضوان) و حداکثر نتیجه را گرفته، یعنی نه تنها دست خود را رو نکرده که به طور کامل قدرت رقیب در سامانه های دفاعی را آزمون و آنالیز کرده است.(موشک های پیشرفته ایرانی استفاده نشد)

۹. در سکوت مرگبار دول عربی، خیانت ترکیه، مصر، امارات و اردن در پشتیبانی از قصاب های صهیونیست در قبال جنایات غزه، بار دیگر بر جهانیان آشکار شد، ایران بعنوان ابرقدرت صلح خواه، حامی واقعی آرمان غزه و ملت فلسطین و ثبات منطقه غرب آسیا است.

۱۰. اقدام قدرتمندانه ایران طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل در تامین منافع و امنیت ملی است و کاملا مشروع و قانونی است.

چرا حمله بزرگ به اسرائیل کاملاً موفق و قابل ستایش است؟

۱۱. راهبرد رژیم صهیونسیتی که می گوید همه حملات را دفع کردیم یا موشک ها اصابت نکرد، یا درد نداشت و ... برای توجیه و فریب افکار عمومی داخلی خودشان است زیرا قرار نیست در برابر این حمله بزرگ اقدامی انجام دهند، لذا مجبورند ترس از حمله به ایران را با موفق نشان دادن دفاع جبران کنند و نیازی به ادامه این درگیری نبینند. لذا به اقرار مفسران و تحلیلگران بزرگ بین المللی حمله هوشمندانه و مقتدرانه ایران کاملا بجا،موفق و اثرگذار بوده و باید از این اقدام حماسی حمایت کامل کرد.

*فعال سابق دانشجویی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه جوان دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: صحبت‌های نصیری تکرار کمدیک تراژدی دوسال پیش براندازهاست/ رسولی: نصیری مسئول حرف‌های خودش است و ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top