تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/01/27 - 21:49
کد خبر: 501592

هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور

هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور

سخنگوی سازمان مدیریت بحران در خصوص هشدار سطح قرمز برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه گفت: استانهای بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس، غرب و جنوب غربی سیستان و بلوچستان تحت تاثیر این بارش ها قرار می‌گیرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس،  حسین ظفری سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور درباره هشدار سطح قرمز برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه فروردین در برخی از استان‌های کشور اعلام کرد: استانهای بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس، غرب و جنوب غربی سیستان و بلوچستان تحت تاثیر این بارش ها قرار می گیرند.

ظفری از اعلام آماده باش کامل به استان های سطح قرمز خبر داد و گفت مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو و موارد زیر به استان های تحت تاثیر و مسئولان مربوطه ابلاغ شده است.

وی در توصیه به مسئولان ستاد بحران اظهار کرد: ابلاغ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی در سراسر استان و لغو مرخصی مدیران استانی و شهرستانی تا پایان شرایط مذکور، تشکیل مستمر جلسات ستادهای پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سطح استان و شهرستان‌ها، بازدید میدانی کلیه فرمانداران و بخشداران محترم از کلیه مناطق پرخطر و اقدام در خصوص ایمن سازی کانونهای بحرانی از طریق برنامه ریزی و تقسیم کار بین اعضای ستادهای مدیریت بحران، صدور هشدار و اطلاع رسانی به مردم در مناطق مختلف از طریق صداوسیما، فضای مجازی، شهرداری ها، دهیاری ها، ائمه جماعت از مهمترین تصمیماتی است که گرفته شده است.

ظفری تاکید کرد: لازم است به موضوعاتی مانند توقف حرکت کلیه شناورها و تخلیه شهروندان، صیادان، مسافران و عشایر ساکن در بستر رودخانه ها، نوارهای ساحلی، حاشیه مسیلها، سکونتگاه‌های ناایمن و تفرجگاه های در معرض خطر سیلاب،
هماهنگی جهت انسداد احتمالی محورهای آسیب دیده از سیلاب، جاده‌های ناایمن و در معرض خطر در طول مدت بارشها توسط فراجا برای جلوگیری از تلفات جانی در جاده ها توجه شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ابراز کرد: استقرار کلیه ماشین آلات سنگین و تجهیزات مهندسی در کانون های در معرض خطر جهت امدادرسانی فوری به آسیب دیدگان احتمالی،آمادگی کلیه مکان های اسکان اضطراری و جابجایی خانوارهای در معرض خطر به این مراکز،بازدید میدانی و ارزیابی از وضعیت کلیه سدها، بندهای خاکی و تقاطع های جاده ای و تعیین ناظر در هر منطقه جهت رصد و تحلیل مستمر سازه های مذکور، تلاش جهت ارتقا پایداری و تاب آوری شبکه های آب، برق و گاز در برابر سیلاب و جلوگیری از وقوع هرگونه خسارت و قطعی در شبکه های مذکور در سراسر استان،تقویت و آمادگی تیم های تخصصی و تجهیزات امداد و نجات در سیلاب در مناطق مختلف توسط جمعیت هلال احمر و واحدهای آتش نشانی در سراسر استان و آموزش و اطلاع رسانی به کشاورزان جهت مدیریت سیلاب در سطح مزارع و جلوگیری از هرگونه خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی و دامداران مهمترین موضوعاتی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی در توصیه ای به مردم خاطرنشان کرد: مردم باید از سفرهای غیر ضروری در بازه زمانی هشدار خودداری کرده و  در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطقی که مستعد وقوع سیلاب، زمین لغزش و رانش استقرار نیابند.

وی همچنین اضافه کرد: عشایر عزیز و دامداران به هشدارهای صادره و عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، مسیلها و آبراهها توجه کرده و  کوهنوردان در کوهستان حضور نیابند و تورهای تفرجی و گردشگری به مناطق کوهستانی و مستعد سیلاب اعزام نکنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top