تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/01/28 - 22:38
کد خبر: 501728

تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو

تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو

نخست وزیر انگلیس برای تقویت روحیه سران رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تنبیهی ایران، به «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل این طور ادعا کرد که ایران دچار اشتباه محاسباتی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دفتر ریشی سوناک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. نخست وزیر انگلیس در این گفت‌وگو ادعا کرد که لندن از امنیت (رژیم) اسرائیل و ثبات منطقه ای حمایت می کند.

او برای دلگرمی و تقویت روحیه طرف صهیونیستی مدعی شد: «ایران به شدت اشتباه محاسباتی کرده و به طور فزاینده ای در صحنه جهانی منزوی شده است.» سوناک ادعا کرد که گروه هفت درحال تدارک پاسخ دیپلماتیک هماهنگ است.

نخست وزیر انگلیس در همین حال تاکید کرد: تشدید تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست و تنها ناامنی را در خاورمیانه عمیق‌تر می‌کند.

او همچنین به تحولات غزه اشاره و ادعا کرد که به شدت نگران تشدید بحران انسانی در این منطقه است. سوناک اضافه کرد که لندن خواهان افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه به داخل این باریکه در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی بدون اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس فوری در غزه، مدعی شد: بسیار ناامید کننده است که حماس در آخر هفته مانع از توافقی شد که می توانست جان فلسطینی ها را نجات دهد و آزادی گروگان ها (اسرای اسرائیلی) را تضمین کند.

اما اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره اقدام تنبیهی ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسوولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: صحبت‌های نصیری تکرار کمدیک تراژدی دوسال پیش براندازهاست/ رسولی: نصیری مسئول حرف‌های خودش است و ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top