تاریخ انتشار: شنبه 1403/02/01 - 20:39
کد خبر: 502110

افزایش ۴۳۹ درصدی بانوان باسواد بعد از انقلاب

افزایش ۴۳۹ درصدی بانوان باسواد بعد از انقلاب

دادستان کل کشور گفت: میزان بانوان باسواد بعد از انقلاب اسلامی ۴۳۹ درصد افزایش پیدا کرده است و شرایط برای تحصیل در دورترین مناطق کشور فراهم شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام محمدکاظم  موحدی‌آزاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: حضور در خراسان جنوبی را یک فرصت ارزشمند برای خود می‌دانم.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اسلام یک دین جامع است و حق همه انسان‌ها را در ابعاد مختلف مدنظر قرار داده است، ادامه داد: حتی برای سایر مخلوقات آفرینش و شیوه برخورد انسان با آن‌ها قوانینی از سوی دین وضع شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد گفت: حقوقی که در اسلام برای انسان‌ها در جنسیت و فرهنگ‌های مختلف و حتی سایر مخلوقات آفرینش وضع کرده این دین را ممتاز کرده است.

افزایش ۴۳۹ درصدی بانوان باسواد بعد از انقلاب وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی تلاش برای احیای حقوق مادی و معنوی انسان‌ها داشته است، یادآور شد: میزان بانوان باسواد بعد از انقلاب اسلامی ۴۳۹ درصد افزایش پیدا کرده است و شرایط برای تحصیل در دورترین مناطق کشور فراهم شده است.

دادستان کل خراسان جنوبی گفت: دشمنان دریافتند که ایران اسلامی تبدیل به یک الگو شده است و از این نظر شروع به توطئه از همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب کرد.

اسرائیل در محاصره نیرو‌های مردمی منطقه
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد با اشاره به اینکه اسرائیل در محاصره نیرو‌های مردمی و مقاومت در منطقه است، ادامه داد: دشمن می‌خواست ما را با تحریم‌های فلج کننده از پا در بیاورد، اما برعکس خواست دشمن بسیاری از پروژه‌های خدمت رسان در دولت سیزدهم

وی ادامه داد: بیان خدمات دولت توطئه‌های دشمن را در ذهن مردم خنثی می‌کند.

دادستان کل کشور با اشاره به مسائل مرتبط با حجاب و عفاف گفت: در اسلام حقوق زن از اهمیت والایی برخوردار است و از نظر رشد اخلاقی و انسانی بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد ادامه داد: باور ما بر این است که همه چند هزار شهید ما از دامن زنان مؤمن یعنی مادرانشان به کمالات والا رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی حقوق زن را احیا کرد: امروز ۷۱ هزار پزشک زن در کشور داریم که اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

دادستان کل کشور گفت: اعضای بانوی هیئت علمی دانشگاه بعد از انقلاب ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کردند.
موحدی آزاد گفت: هزار و۲۰۰ قاضی زن در کشور داریم که فعالیت می‌کنند.

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: فرصت خدمت بسیار کوتاه است و از این فرصت باید برای نافع‌ترین خدمت‌ها به مردم استفاده لازم داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: دفاع از اصول و ارزش‌های اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، پناهگاه و ملجا مردم ستمدیده بودن و حفظ و کرامت مردم به هنگام مراجعه به دستگاه قضائی از جمله اولویت‌های کاری است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: دفاع از حقوق و آزادی‌های شرعی و قانونی مردم و پیگیری سند تحول قوه قضائیه از دیگر برنامه‌های ما است.

حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد، رئیس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: در مدت ۲۳ ماه خدمت در خراسان جنوبی خاطرات خوبی برای من رقم خورد چرا که استانی با مردمان فهیم، صبور، مؤمن و با بصیرت است.

وی بیان کرد: تمام سعی و تلاش من بر این است که در مدت خدمت در خراسان جنوبی فضایی توأم با احترام، صمیمیت و آرامش برای کار در مجموعه دادگستری را فراهم کنم.

رئیس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این مدت با نصایح خود راهنمایی‌های ارزنده‌ای داشتند و مسیر را برای ما روشن کردند

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد گفت: بعد از ۱۶ سال از تأسیس خراسان جنوبی کانون وکلای دادگستری استان به صورت مستقل از کانون وکلای خراسان بزرگ در دوران مسئولیت تأسیس شد.

وی یادآور شد: تلاش برای اجرای سند تحول قوه قضاییه از دیگر موضوعات اولویت داری بود که در دوران مسئولیت پیگیری شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top