تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/02/12 - 21:56
کد خبر: 503399

واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان

واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین گفت: حقوق اساسی آزادی بیان و اعتراض مسالمت آمیز باید رعایت شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: حقوق اساسی آزادی بیان و اعتراض مسالمت آمیز باید رعایت شود. همچنین اظهارات نفرت انگیز نباید تحمل شود.

سخنگوی سازمان ملل در عین حال گفت: چگونگی ایجاد موازنه در خصوص این موارد بر عهده روسای دانشگاه ها است.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا گفت که تضمین آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز "ضروری" است.

گوترش افزود: در عین حال، بدیهی است که سخنان نفرت انگیز غیرقابل قبول است. من معتقدم که چگونگی مدیریت صحیح اتفاقاتی که ما شاهد آن بوده ایم بر عهده مقامات دانشگاه ها است.

 دانشجویان دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا در ۱۷ آوریل پس از شهادت مینوچه نعمت شفیق رئیس دانشگاه کلمبیا در مقابل کنگره، اردوگاهی (چادرهایی) را در محوطه دانشگاه کلمبیا برپا کردند.

رئیس دانشگاه کلمبیا، بیش از همتایانش در هاروارد و پن در طول شهادت‌های مشابه قبلی، با قانون‌گذارانی که از اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل انتقاد می‌کردند، همسو بوده است.

در ۱۸ آوریل، شفیق از اداره پلیس نیویورک خواست تا چادرهای دانشجویان را جمع کند. از آن زمان، چادرهای همبستگی و تحصن‌ها در دانشگاه های سراسر آمریکا برپا شده است. تظاهرات دانشجویی علیه جنگ غزه بیش از شش ماه است که در سراسر آمریکا در حال برگزاری است اما این تظاهرات با حوادث هفته گذشته شدت گرفت.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اظهارات اژه‌ای درباره انتخابات +فیلم
صحبت‌های جدید خیابانی درباره فساد فوتبال +فیلم
مذاکرات محرمانه آلمان برای اخراج افغان‌ها به کشورهای ثالث
رونمایی رسمی از تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا
جزئیات ترخیص موتورسیکلت‌ها در طرح عید تا عید
تجارت ۶ میلیارد دلاری ایران و چین در ۵ ماه
هشدار بارش شدید در این استان‌ها
۶۰ لیتر سهمیه بنزین تیر ماه امشب واریز می‌شود
قهرمانی فصیحی در تور چلنجر اسلوونی
اسامی چند برابر ظرفیت پذیرش دانشجو معلم و نمره‌کل آزمون نوبت اول آزمون سراسری اعلام شد
جزئیات دومین مناظره انتخاباتی امشب ۳۱ خرداد
استقبال بی‌نظیر از تریبون آزاد در این شهر +فیلم
جایگزین بیرانوند از مصر می‌آید؟
روزی که ستاد پزشکیان بوی روحانی می‌داد +فیلم
تعداد بیکاران در دولت سیزدهم ۱۳ درصد کمتر شد
دستیاری که بخشی از مشکل بود حالا ژست انتقادی گرفته است
پیام‌های کددار قوی‌ترین سخنرانی «سید حسن نصرالله»
زنجیره زلزله‌ها به پایتخت هم رسید +جزئیات
واکنش شدیداللحن ایران به ترویستی اعلام کردن سپاه ازسوی کانادا
آتش‌ زدن شوهر به خاطر ازدواج دوم!
ادعای آمریکا درباره کشتن عضو ارشد داعش در سوریه +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top