تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/03 - 10:17
کد خبر: 505579

آیا می‌توان در منزل با روش‌های خانگی رنگ فرش را ترمیم کرد؟

آیا می‌توان در منزل با روش‌های خانگی رنگ فرش را ترمیم کرد؟

شما برای اینکه بتوانید از فرش خود برای طولانی مدت استفاده کنید باید از آن‌ها مراقبت کنید. یکی از راهکارهای مراقبت از فرش‌ها شست و شوی دوره‌ای آنان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درواقع فرش‌ها از گذشته‌های دور در بین ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته و دارند و همواره نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان دکوراسیون منازل ما ایرانی‌ها به شمار می‌روند. امروزه فرش‌ها در انواع مختلف دستباف و ماشینی تولید می‌شوند که شما می‌توانید بسته به سلیقه و همچنین بودجه‌ای که برای خرید فرش در نظر گرفته‌اید،  هرکدام از انواع فرش‌ها خریداری کرده و استفاده کنید. البته باید بدانید که هرکدام از انواع فرش‌ها دارای طول عمر مشخصی است.

شما برای اینکه بتوانید از فرش خود برای طولانی مدت استفاده کنید باید از آن‌ها مراقبت کنید. یکی از راهکارهای مراقبت از فرش‌ها شست و شوی دوره‌ای آنان است. شما برای اینکار هم می‌توانیبد خودتان اقدام کنید و هم از خدمات مراکز قالیشویی استفاده کنید. اگر در بجنورد ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی بجنورد را دارید، برای اینکه بتوانبد معتبرترین مرکز قالیشویی را جهت این کار انتخاب کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به فضای وب بزنید.

با انجام این کار می‌توانید، لیستی از معتبرترین مراکز قالیشویی در اختیار داشته و درنهایت به دلخواه خود، از خدمات هر کدام از مراکز وجود بهره گیرید، اما در مواردی امکان دارد با وجود مراقبت‌های شما، باز هم شاهد مواردی مانند پوسیدگی یا رنگ پریدگی فرش و یا حتی پارگی فرش خود در نواحی از آن باشید. ما در ادامه مقاله قصد داریم در ارتباط با نحوه برطرف کردن رنگ پریدگی فرش در منزل توضیحاتی را برای شما بیان کنیم. برای آگاهی از آن‌ها ما را در ادامه همراهی کنید.

آیا می‌توان در منزل با روش‌های خانگی رنگ فرش را ترمیم کرد؟

ترمیم رنگ فرش چیست؟

در بعضی موارد امکان دارد فرش‌های شما به علت نحوه شست و شوی نامناسب و همچنین استفاده از مواد شوینده نامناسب و نامرغوب، قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید آن هم برای طولانی مدت، ریخته شدن مواد مختلف بر روی آن و حتی استفاده نادرست از فرش و استفاده بیشتر از قسمتی از فرش، فرش دچار رنگ پریدگی شود. همین امر باعث می‌شود زیبایی و جذابیت فرش شما تا حد زیادی کاهش یابد. البته نگران نباشید شما می‌توانید با انجام مراحل ترمیم رنگ فرش، زیبایی مجدد فروش خود را به آن بازگردانید.

شما هم می‌توانید خودتان در منزل در صورت عمقی نبودن مشکل این کار را انجام دهید که پیش از آن باید برای تهیه موارد لازم جهت انجام این کار در منزل اقدام کنید. علاوه بر این شما می‌توانید از خدمات ترمیم مراکز قالیشویی‌ها نیز استفاده کنید. اگر در بیرجند ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی بیرجند را دارید و اعتبار مجموعه مورد نظر برایتان بسیار مهم است، پیشنهاد می‌کنیم حتما به فضای وب سری بزنید.  شما با انجام این کار می‌توانید وارد وب سایت‌های مختلف شرکت‌های قالیشویی شوید و با خواندن قسمت نظر کاربران، اطلاعاتی درباره نحوه خدمات رسانی و کیفیت کاری مجموعه مورد نظر بدست آورید. درنهایت می‌توانید با انجام این کار لیستی از مراکز معتبر در اختیار  داشته و به دلخواه از خدمات یکی از مراکز موجود استفاده کنید.

بهترین روش برای ترمیم رنگ فرش در منزل

شما می‌توانید برای آنکه رنگ فرش خود را به حالت عادی بازگردانید از روش‌های مختلف ترمیم استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید از روش‌هایی مانند سفید شویی، استفاده از محلول سدیم، استفاده از پریدین، استفاده از آمونیاک، استفاده از کربنات سدیم، استفاده از شامپو فرش و دیگر موارد بهره گیرید. البته باید بگوییم هرکدام از روش‌هایی که بیان کردیم، دارای مزایای و معایب مخصوص به خود است، اما ما در این مقاله قصد داریم روش قلم زنی را برایتان شرح دهیم که با به کارگیری آن، می‌توانید تا حد زیادی رنگ پریدگی فرش خود را بهبود بخشید. اگر در بوشهر ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی بوشهر را دارید، می‌توانید هم از اطرافیان جستجو کرده و هم سری به فضای وب بزنید. در ادامه مقاله نیز با ما همراه باشید که به توضیح روش قلم زنی خواهیم پرداخت.

آیا می‌توان در منزل با روش‌های خانگی رنگ فرش را ترمیم کرد؟

روش قلم زنی چگونه است؟

همانطور که بیان کردیم روش قلم زنی یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم رنگ پریدگی فرش است. انجام این روش شامل مراحل زیر است:

مرحله اول

شما برای آنکه کار قلم زنی فرش را شروع کنید، بهتر است آن را ابتدا شست و شو دهید. برای انجام این کار راحت‌ترین مورد استفاده از شامپو فرش است. اگر فرش شما فرشی دستباف و قیمتی است، بهتر است هم برای شست و شو و هم ترمیم به مراکز قالیشویی اعتماد کنید، زیرا امکان دارد با انجام یک اشتباه به فرش خود آسیب بیشتری وارد کنید.

مرحله دوم

شما در مرحله بعد باید باتوجه به جنس و الیاف فرش خود، شروع به ساختن رنگ مناسب برای ترمیم رنگ فرش خود کنید. توجه کنید باید رنگ‌‌های ساخته شده کاملا با رنگ‌های فرش شما یکسان باشد، زیرا درغیراینصورت فرش در پایان کار، دچار دورنگی می‌شود. شما برای این کار می توانید از رنگ‌های آماده نیز استفاده کنید.

مرحله سوم

بعد از آنکه رنگ‌ها را متناسب با رنگ‌های فرش خود تهیه کردید، نوبت به رنگ‌آمیزی فرش می‌رسد. شما باید قلم موهای مخصوص این کار را تهیه کرده و سپس با دقت فراوان، کار رنگ‌آمیزی فرش را انجام دهید. توجه داشته باشید برای گرفتن نتیجه بهتر، پیشنهاد می‌شود که چندین مرحله رنگ‌آمیزی را انجام دهید.

مرحله چهارم

بعد از آنکه با دقت و حوصله مرحله رنگ‌آمیزی فرش خود را انجام دادید، نوبت به تثبیت رنگ‌های زده شده می‌رسد. بهترین راهکار برای تثبیت رنگ فرش، استفاده از بخور آب داغ است. حتما حواستان باشد که این مرحله را انجام دهید، زیرا در صورتی که رنگ‌های زده شده تثبیت نشوند، امکان دارد بعد از مدتی در اثر پا خوردن و شست و شو مجدد، رنگ خود را از دست دهند و دوباره مجبور به ترمیم آن شوید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با نحوه ترمیم رنگ فرش در منزل، توضیحاتی را برای شما بیان کنیم. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم، برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ر‌هایی ۲۹ نفر از اعدام قطعی و آزادی ۵۳ محکوم امنیتی با عفو رهبری
کربلا آماده میزبانی از ۲ میلیون زائر در عرفه شد
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
اختصاص ۴۵ سازه تبلیغاتی شهری به هر نامزد انتخابات
نرخ رشد نقدینگی به کمتر از میانگین ۲۵ ساله رسید
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت: جشن‌ مهمانی غدیر در سراسر کشور برگزار می شود
پلیس راهور: موتورسیکلت‌ها پارکینگ‌دار می‌شوند
پورمحمدی در اتاق بازرگانی: معتقد به حضور مردم در سطوح کلان هستم
بیمه رایگان برای۶ میلیون ایرانی
افزایش سرعت خرید تضمینی گندم برای تحقق کامل خودکفایی
آنچه دیپلمات شهید برای آزادی حمید نوری انجام داد
از محرومیت مادام العمر افراد تا انحلال باشگاه؛ سرنوشت متخلفان فساد در فوتبال چه خواهد شد؟
وکیل ورزشی: تبانی در فوتبال ۲۵۰ میلیون تومان جریمه دارد، مصاحبه علیه مقامات فدراسیون ۲ میلیارد تومان
اقامه باشکوه نماز عید سعید قربان در مسجدالاقصی +ویدئو
زجرکش شدن براندازان با آزادی حمید نوری +عکس
زمان و نحوه ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه آزاد اعلام شد
نتایج نهایی آزمون وکالت اعلام شد
رشد مثبت اقتصادی در هر ۳ سال اخیر
تاثیر رشد ۵ درصدی نرخ ارز نیمایی بر بورس
ایرانیان عصر امروز فریاد برائت از مشرکین سر خواهند داد
کوثری: برای اجماع نامزدهای جبهه انقلاب تلاش می‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top