تاریخ انتشار: جمعه 1403/03/04 - 21:28
کد خبر: 505693

فروش خانه به گروگان گیری منجر شد

فروش خانه به گروگان گیری منجر شد

فروشنده ملک از فروش خانه اش پشیمان شد و می خواست معامله را فسخ کند اما خریدار راضی نمی شد و او برای اینکه نقشه خود را پیش ببرد، همسر و دو فرزند خریدار را ربود اما زیرکی گروگان ها نقشه او را ناکام گذاشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روز قبل ساکنان یکی از محله های پایتخت، صدای فریاد های دو کودک را شنیدند. آنها از مردم کمک می خواستند و مردم با شنیدن صدای کمک خواهی دو کودک از خانه هایشان خارج شوند تا ببینند ماجرا از چه قرار است. مردی جوان، دختر و پسر را روی زمین می کشید و می خواست آنها را به سمت خانه ویلایی ببرد. مردم با دیدن این صحنه به کمک دختر و پسر خردسال رفتند و مرد گروگانگیر وقتی دید در یک قدمی دستگیری قرار داد، دو کودک را رها کرد و به سمت ماشین پرایدش که در همان محدوده پارک شده بود رفت و فرار کرد.

دختر و پسر گریه می کردند و می گفتند مرد آدم ربا، مادرش را ربوده و با خود برده است. در همان لحظه بود که مادر دو کودک، وحشت زده و سراسیمه از داخل یک خانه ویلایی بیرون آمد و بچه هایش را در آغوش کشید.

او گفت که توسط مرد آدم ربا گروگان گرفته شد اما توانست از خانه ویلایی مرد گروگانگیر فرار کند تا بچه هایش را نجات بدهد. در این شرایط بود که گزارش این حادثه به پلیس اعلام شد و وقتی زن جوان در برابر افسر پلیس قرار گرفت درباره جزییات گروگانگیری گفت: چندی قبل من و شوهرم، ملکی را از مرد گروگانگیر که محسن نام داشت خریدیم اما او چند روز بعد از انجام این معامله پشیمان شد و گفت حاضر نیست سند را به نام ما بزند. من و همسرم از او خواستیم تا ضرر و زیان فسخ این معامله را پرداخت کند چون ما حاضر به پس دادن ملک نبودیم.

وی ادامه داد: این اختلاف میان ما و فروشنده ملک ادامه داشت تا اینکه وی روز حادثه به بهانه اینکه می خواهد ضرر و زیان ملک را بپردازد با ما قرار گذاشت. روز حادثه شوهرم سرکار بود و من از همه جا بی خبر، به همراه بچه هایم سر قرار با او رفتم. بچه هایم داخل ماشین نشسته بودند و وقتی من پیاده شدم تا با او صحبت کنم ناگهان مرد فروشنده چاقویی روی پهلویم قرار داد و تهدید کرد که اگر حرفی بزنم جانم را می گیرد و بعد بچه هایم را به قتل می رساند.

من که به شدت شوکه شده بودم از ترس جان بچه هایم حرفی نزدم. مرد فروشنده با تهدید از من خواست تا وارد خانه ای ویلایی که داخل کوچه بود، شوم. او مرا به داخل خانه ویلایی برد، درحالیکه بچه هایم داخل ماشینم بودند. در آنجا با پارچه دست و پایم را بست و بعد گفت که بچه هایم را با خودش می برد تا من و شوهرم مجبور شویم معامله را بدون ضرر و زیان فسخ کنیم.

او سپس از خانه بیرون رفت و من که نگران بچه هایم بودم به سختی توانستم پارچه ها را باز کنم و خودم را نجات بدهم. سپس از خانه بیرون رفتم و متوجه شدم که او قصد ربودن بچه هایم را داشته است اما آنها داد و فریاد راه انداختند و با حضور همسایه ها و رهگذران، نقشه گروگانگیر ناتمام مانده است.

دستگیری در هتل

با این شکایت، ماموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را زیر نظر دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران آغاز کردند تا اینکه موفق شدند مرد آدم ربا را که در هتلی مخفی شده بود بازداشت کنند. او در بازجویی ها به گروگانگیری و حبس غیرقانونی زن جوان اعتراف کرد و گفت: پس از انجام معامله متوجه شدم که ارزش ملکم خیلی بالا رفته است. به همین دلیل بود که از فروش آن پشیمان شدم اما نمی خواستم ضرر و زیان فسخ معامله را بپردازم. از طرفی زوج خریدار هم راضی به فسخ معامله نبودند و ضرر و زیان را می خواستند. در چنین شرایطی بود که تصمیم گرفتم اعضای این خانواده را گروگان بگیرم تا آنها از ترس جان فرزندانشان تسلیم شوند و معامله را بدون دریافت هزینه ضرر و زیان فسخ کنند اما گروگان ها زیرک تر از این حرفها بودند و نقشه مرا ناکام گذاشتند.

این متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران اداره آگاهی تهران قرار گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو ۲۰۲۴
انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد
نگاه غربی و شرقی به زن ؛ دوگانه ایی که هیچ تفاوتی ندارد
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام در سال‌های اخیر
احتمال برخورد قضایی با رضا جاودانی
فعلا اپوزیسیون برای ۴۰ روز عزادار است!
نشست اهالی صنعت با سعید جلیلی +عکس
عکس/ قرائت دعای پرفیض عرفه در حرم امام رضا (ع)
پزشکیان: بنده رهبری را قبول دارم و اصلا ذوب در او هستم
جاده چالوس باز شد
مراسم دعای عرفه در دانشگاه تهران +عکس
مراسم دعای عرفه در کهف الشهدا +عکس
ابتلای "زیباکلام" به بیماری در زندان صحت ندارد
تکذیب خبر کاهش مدت زمان خدمت سربازی
رهبری را قبول دارم؛ اصلا ذوب او هستم، حق توهین و بی‌احترامی ندارید
بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون آزادی جناب آقای حمید نوری و بازگشت ایشان به کشور
تبیین خطبه تاریخی امام حسین(ع) در آستانه قیام عاشورا
مواضع ضداخلاقی و فکری تیم انتخاباتی قالیباف +عکس
جزئیات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت اعیاد قربان و غدیر
مجید شهریاری؛ شهید شاخص امسال بسیج اساتید
حکم دادگاه درباره دانشجویان آمریکا؛ فلسطین آزمون آزادی بیان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top