تاریخ انتشار: شنبه 1403/03/05 - 23:54
کد خبر: 505859

ابتکار جالب قاضی جنایی برای انتقال جسدی که دفن شده بود

ابتکار جالب قاضی جنایی برای انتقال جسدی که دفن شده بود

وقتی معلوم شد پسر گمشده شهرستانی چند ماه پیش در تهران بر اثر تصادف جان باخته و جسدش دفن شده، پدر او تنها خواسته‌ای که مطرح کرد، انتقال جسد پسرش به شهر خودشان بود؛ خواسته‌ای که اجرای آن امکان‌پذیر نبود اما در نهایت این خواسته با ابتکار جالب بازپرس دادسرای جنایی تهران عملی شد. قبر

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دی ماه سال گذشته جسد پسر جوانی در حاشیه یکی از بزرگراه های شمال پایتخت پیدا شد. بررسی دوربین‌های مداربسته نشان داد که او هنگام عبور از بزرگراه بر سر تصادف با خودرویی جان باخته است. راننده خودرو فراری شده بود و جسد پسر جوان نیز به پزشکی قانونی انتقال یافت اما به دلیل اینکه هویت او معلوم نبود، جسد با انجام تشریفات قانونی در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

ماه‌ها از این اتفاق گذشته بود تا اینکه چند روز پیش مردی میانسال قدم در اداره پلیس پایتخت گذاشت و خبر از ناپدید شدن پسرش داد. وی گفت: ما ساکن یکی از شهرهای غربی کشور هستیم و پسرم ساسان چند ماه قبل به تهران آمد تا مقدمات مهاجرتش به خارج از کشور را فراهم کند.

وقتی از او خبری نشد تصور کردیم مهاجرت کرده و فعلا امکان تماس با ما را ندارد اما چند ماه که گذشت نگرانش شدیم. از دوستانش پرس و جو کردیم و فهمیدیم که ساسان آخرین بار در تهران دیده شده و برای همین راهی پایتخت شدم تا پسرم را پیدا کنم.

مشخصاتی که این مرد از پسرش می‌داد، مشخصات همان جسد مجهول‌الهویه‌ای بود که در بهشت‌زهرا دفن شده بود. با شناسایی هویت جوان جان‌باخته، پدرش با حضور در دادسرای جنایی تهران از قاضی در خواست کرد تا دستور نبش قبر بدهد که بتواند جسد پسرش را به شهر خودشان منتقل کند.

از آنجا که نبش قبر از نظر شرعی حرام است و به جز در مواقع ضروری(احتمال قتل متوفی) امکان ندارد، بازپرس جنایی با دلیل و استفتائی که مرد میانسال از یکی از مراجع تقلید آورده بود، ابتکار جالبی به‌عمل آورد و دستور داد جسد پسر جوان بدون نبش قبر و با خاک های اطراف آن به زادگاهش در غرب کشور منتقل شود. با این دستور تازه، جسد به شهر مربوطه انتقال داده شد تا در آرامگاه خانوادگی دفن شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد
نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو ۲۰۲۴
انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد
نگاه غربی و شرقی به زن ؛ دوگانه ایی که هیچ تفاوتی ندارد
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام در سال‌های اخیر
احتمال برخورد قضایی با رضا جاودانی
فعلا اپوزیسیون برای ۴۰ روز عزادار است!
نشست اهالی صنعت با سعید جلیلی +عکس
عکس/ قرائت دعای پرفیض عرفه در حرم امام رضا (ع)
پزشکیان: بنده رهبری را قبول دارم و اصلا ذوب در او هستم
جاده چالوس باز شد
مراسم دعای عرفه در دانشگاه تهران +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top