تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/03/06 - 09:41
کد خبر: 505895

سیگنال رشد رمزارزها صادر شد

سیگنال رشد رمزارزها صادر شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده مجوز فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم که مهم‌ترین رمزارز بعد از بیت‌کوین است را صادر کرد. این موضوع می‌تواند بازار رمزارزها را تحت‌تأثیر قرار دهد و منجر به رشد قیمت رمز ارز ها در بازار های جهانی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خبرهای اقتصادی روز گذشته همچنان تحت‌تأثیر سقوط بالگرد رئیس‌جمهور بود. در یک اظهارنظر رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: شهید ابراهیم رئیسی در دوره مسئولیت خود خارج از ضوابط و مقررات چیزی را به بانک مرکزی تحمیل نکرده است. دیروز همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده مجوز فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم که مهم‌ترین رمزارز بعد از بیت‌کوین است را صادر کرد. این موضوع می‌تواند بازار رمزارزها را تحت‌تأثیر قرار دهدو منجر به رشد قیمت رمز ارز ها در بازار های جهانی شود.

در ادامه مهمترین اخبار اقتصادی امروز را مرور می کنیم.

استقلال بانک مرکزی

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک‌مرکزی گفت: گاهی اوقات مسئولان دولت منابعی درخواست می‌کردند که بانک مرکزی در برابر آن مقاومت می‌کرد اما شهید ابراهیم رئیسی هیچ کجا خارج از مقررات و ضوابط چیزی به ما تحمیل نکرد.
احتمال کاهش قیمت گوشت

منصور پوریان رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه با ورود منظم گوشت‌های وارداتی، بازار گوشت رقابتی و قیمت‌ها کاهشی خواهد شد، از واردات دام زنده پایه پروار با ارز تالار دوم به کشور خبر داد.

ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی

مهرداد بذرپاش وزیر راه‌وشهرسازی از افتتاح حدود ۶۰هزار واحد مسکونی در هفته جاری در ۳ استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در سال۱۴۰۲ بیش از ۹۲هزار پروانه در بافت فرسوده صادر شد.

مبادله برق در بورس انرژی

در اردیبهشت امسال ۲۷شرکت توزیع برق ۷۳۱هزارو۵۱ مگاوات ساعت برق با متوسط قیمت ۱۱۷۷ریال و حداقل نرخ ۱۰۵۰ریال در بورس انرژی‌ معامله کردند و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱۲۲۷ریال رسید.
سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد دلاری

مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی گفت: در دوره خدمت دولت سیزدهم ۸میلیارد دلار از مطالبات این صندوق وصول و بنا شد تا سرمایه‌گذاری ۲۳میلیارد دلاری در طرح مختلف صنعتی انجام شود.

حراج شمش طلا

بیست‌ونهمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، امروز یکشنبه ۶خردادماه برگزارخواهد شد. متقاضیان می‌توانند با واریز ۳۵۰میلیون تومان به‌عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا، در این حراج شرکت کنند.

حمایت از بورس

ارزش سهام خریداری شده توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه پارسال حدود ۱۷هزارو۷۰۰میلیارد تومان بود که در فروردین امسال ۲هزارو۵۵۰میلیارد تومان دیگر در راستای حمایت از بازار، سهام خریده است.

رفع تعرض از زمین های دولتی

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در ‌ماه گذشته ۳۲۸مورد تعرض به زمین‌های دولتی به مساحت ۱۷۸هکتار را به‌صورت فوری رفع کرد.

بررسی دارایی های بانک مسکن

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با بیان اینکه بانک مسکن از امکانات و دارایی‌های در اختیار به‌خوبی استفاده نمی‌کند، گفت: لازم است مدیریت دارایی‌های این بانک بررسی شود.

صندوق های مبتنی بر اتریوم

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) مجوز فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اتریوم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رمزارزها بعد از بیت‌کوین را صادر کرد. این مجوز می‌تواند زمینه رشد قیمت رمزارزها را فراهم کند.

امنیت هواپیماهای بوئینگ

بوئینگ در گزارش سالانه خود آورده که میزان نگرانی کارکنان این شرکت نسبت به ایمنی هواپیماها به‌خصوص پس از وقوع یک حادثه در روز ۵ژانویه در یک بوئینگ ۷۳۷ مکس به‌شدت افزایش یافته است.

کاهش تورم ژاپن

براساس گزارشی که اداره آمار ژاپن منتشر کرد، تورم سالانه در ژاپن درماه آوریل به ۲.۵درصد رسید که کمتر از تورم ثبت شده در ‌ماه مارس با رقم ۲.۷درصد بود. کاهش تورم در ژاپن خبر خوبی برای اقتصاد این کشور نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top