تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/07 - 11:46
کد خبر: 506059

در دوران بارداری چه ضد آفتابی استفاده کنیم؟

در دوران بارداری چه ضد آفتابی استفاده کنیم؟

شاید برایتان سوال باشد که آیا ضد آفتاب برای بارداری ضرر دارد؟ در پاسخ کوتاه باید بگوییم خیر، نه تنها ضرر ندارد بلکه به گفته پزشکان استفاده از ضد آفتاب در بارداری اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همه ما می دانیم که ضد آفتاب جزو مهم ترین بخش مراقبت پوست بشمار می رود. بارداری نیز یکی از شرایطی است که پوست انسان بیشتر از وقت های دیگر نیاز به مراقبت دارد بنابراین می بایست بیشتر از زمان های دیگر از پوست خود مراقبت کرد.

شاید برایتان سوال باشد که آیا ضد آفتاب برای بارداری ضرر دارد؟ در پاسخ کوتاه باید بگوییم خیر، نه تنها ضرر ندارد بلکه به گفته پزشکان استفاده از ضد آفتاب در بارداری اهمیت بالایی برخوردار است.

حال باید بدانیم در دوران بارداری چه ضد آفتابی استفاده کنیم. اگر باردار هستید و یا تصمیم به باردار شدن دارید، توصیه می کنیم تا انتها همراه ما باشید تا بهترین کرم ضد آفتاب در دوران بارداری را به شما معرفی کنیم.

انتخاب بهترین ضد آفتاب در دوران بارداری

اگر برای خرید ضد آفتاب وارد یک فروشگاه شوید، قطعا با پیشنهاد های متنوعی رو به رو خواهید شد. اما آیا به نظر شما همه بانوان باردار می توانند از یک ضد آفتاب مشخص استفاده کنند؟

قطعا جواب خیر است زیرا ضد آفتاب مانند دیگر کرم ها و با محصولات مراقبتی، باید با پوست شما سازگاری داشته باشد و هرکس باید متناسب با شرایط اقلیمی و حتی نوع پوست خود، کرم مدنظر را انتخاب نماید. پس باید در هنگام خرید ضد آفتاب از نوع پوست خود مطلع شوید.

ممکن است فردی در دوران عادی پوست چربی داشته اما در دوران بارداری پوست آن کاملا خشک شده باشد. طی تحقیقات انجام شده، بانوانی که در روتین روزانه خود از ضد آفتاب استفاده می کنند، کمتر در معرض خشکی بیش از حد، سرطان های پوستی، التهابات و پیری زودرس قرار می گیرند.

استفاده از ضد آفتاب برای زنان باردار چه اهمیتی دارد؟

همانطور که در بالا اشاره کوچکی به این موضوع داشته ایم، پوست انسان ممکن است در شرایط های مختلف واکنش متفاوتی از خود نشان دهد. دوران بارداری هم از جمله شرایطی است که پوست حساس تر از قبل بوده و به مراقبت های ویژه تری نیاز دارد.

همچنین پوست بانوان در دوران بارداری شروع به تولید رنگدانه های بیشتری مانند ملاسما می کند که در نتیجه تابش نور خورشید می تواند به راحتی رنگ پوست را تغییر دهد. به همین منظور به تمامی بانوان باردار توصیه می کنیم در دوران بارداری حتما از ضد آفتاب حتی در مواقعی که در منزل هستند استفاده کنند. خیلی از افراد بر این باورند که ضد آفتاب تنها برای بیرون از منزل مناسب است که این باور نادرست می باشد حتی در مواقعی که در منزل هستید هم باید هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

مهم ترین ساعات استفاده از ضد آفتاب از ۱۰ صبح الی ۴ عصر می باشد زیرا نور خورشید در این زمان قدرت و شدت بیشتری دارد.

بنابراین بهتر است چه در منزل و چه خارج از منزل از استفاده ضد آفتاب غافل نشوید.

توصیه می شود ۱۵ دقیقه قبل از خروج از منزل و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از ضد آفتاب سازگار با پوستتان استفاده نمایید.

چگونه یک ضد آفتاب خوب برای دوران بارداری انتخاب کنیم؟

در دوران بارداری چه ضد آفتابی استفاده کنیم؟

اگر باردار هستید و می خواهید بدانید چگونه با استفاده از ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید، این بخش را با دقت مطالعه فرمایید.

به طور کلی ضد آفتاب ها به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می شوند. همانطور که از اسمشان معلوم است، کرم های ضد آفتاب فیزیکی کاملا طبیعی بوده و هنگام تابش نور خورشید حالت انعکاسی دارند به این صورت که اجازه ورود نور خورشید و اشعه فرابنفش را به پوست صورت نمی دهند. اکسید تیتانیوم و اکسید روی اصلی ترین مواد به کار رفته در ضد آفتاب های فیزیکی هستند.

در ضد آفتاب های شیمیایی، اکسی بنزون، اکتینوکسات و آووبنزون به کار رفته است. هنگامی که نور خورشید به پوست برخورد می کند، پراکنده شده و تاثیر گذاری کمتری بر روی پوست خواهد داشت.

یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب که در دوران بارداری عملکرد خوبی برجای گذاشته، کرم ضد مینرال است چرا که در این کرم از مواد معدنی استفاده شده و حساسیت برای پوست ایجاد نخواهد کرد.

اگر توجه کرده باشید کرم های ضد آفتاب که در گذشته تولید می شدند، بافت بسیار سنگینی داشتند که خوشبختانه این مشکل امروزه تا حد زیادی رفع شده است. بنابراین اگر باردار هستید بیشتر به دنبال کرم و فلوئید هایی باشید که فاقد مواد شیمیایی باشند.

بهترین زمان استفاده از ضد آفتاب در دوران بارداری

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم کاملا به خودتان بستگی دارد. اما به طور کلی بهترین زمان هنگامی است که صبح از خواب بیدار شده و بعد از پاکسازی پوست با مواد شوینده مناسب، از ضد آفتاب استفاده نمایید.

چنانچه برخی از روزها ساعات بیشتری در خارج از منزل می گذرانید، حتما ضد آفتاب همراه خود داشته باشید زیرا هر ۲ ساعت باید آن را تمدید کنید.

معرفی ۱۰ مورد از بهترین ضد آفتاب ها

اگر قصد خرید ضد آفتاب دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از خرید نگاهی به لیست زیر بیندازید:

  1. فلویید ضد آفتاب کنترل کننده چربی لاروش پوزای
  2. فلوئید ضد آفتاب رنگی جوان‌ساز ویشی
  3. ضد آفتاب ژل کرم بی رنگ ایزدین
  4. کرم ضد آفتاب ضدچروک SPF50 کلینیک
  5. ضد آفتاب بیو واتری کرمی توکوبو
  6. ضد آفتاب استیکی ابیب
  7. فلوئید ضد آفتاب مات کننده اکسفولیاک نوروا
  8. کرم ضد آفتاب آکوا تون آپ SPF 50 کوزارکس
  9. کرم ضد آفتاب و ترمیم کننده سیکابیو SPF 50 بایودرما
  10. ضد آفتاب ژل کرم بی رنگ ایزدین

اولین سد دفاعی بدن هر انسان در برابر عوامل محیطی، پوست است بنابراین می بایست در مراقبت از آن تلاش بسیاری کرد. بانوان باردار از جمله افرادی هستند که پوستشان نیاز به مراقبت بیشتری داشته و باید به دنبال بهترین ضد آفتاب باشند. در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که باید در مورد ضد آفتاب مخصوص بانوان باردار بدانید را برایتان شرح دهیم. از این که تا انتها همراه ما بوده اید بی نهایت سپاسگزاریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top