تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/09 - 14:05
کد خبر: 506397

در اولین رویداد ملی شبکه رسانه استادان دانشگاه‌های سراسر کشور مطرح شد؛

ماموریت شبکه ملی «راد»، گفتمان سازی در ساحت شاگرد پروری و تصمیم سازی اساتید است

ماموریت شبکه ملی «راد»، گفتمان سازی در ساحت شاگرد پروری و تصمیم سازی اساتید است

اولین رویداد ملی رسانه استادان دانشگاه ها (راد ۱) به همت مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاههای سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر مرتضی فاضلی رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در افتتاحیه این رویداد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت عنوان کرد:

آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی شخصیتی بود که در هر مقام و مسئولیتی که به عهده می گرفت، آتش جنگ شناختی و رسانه ای دشمن در آن بخش را خاموش می کرد؛ امروز هم  آتش های زیادی در محیط رسانه و فضای روح و روان جامعه ما وجود دارد که نیاز به فرونشاندن آن ها احساس می شود و اساتید دانشگاه ها اگر در کنشگری رسانه ای توانمند باشند، می توانند نقش مهمی در خنثی کردن این آتش ها ایفا نمایند.

وی در ادامه افزود: رهبران فکری و گروه مرجع در هر محیطی متعدد و متنوع هستند؛ مثلا در مسجد، مدرسه و محیط های دانشگاهی و حتی در جمع های دوستانه، هر کسی از رسانه خوراک فکری می گیرد، آن را با مراجع فکری و رهبران فکری خودش به اشتراک می گذارد. این پدیده اثبات می کند، تاثیر پیام رسانه ها چند مرحله ای است و در این فرآیند، اساتید دانشگاه باید نقش خود را در بهره گیری هوشمندانه از رسانه ها به خوبی ایفا کنند.

دکتر فاضلی خاطرنشان کرد: پیام های رسانه در صورتی به ضمیر مخاطب می نشیند که مراجع فکری  آنها را تایید و تقویت نمایند لذا شبکه «راد» می تواند یک شبکه موثر در محیط دانشگاهی بوده و قدرت مواجه با  امواج رسانه ای را داشته باشد.

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی عنوان کرد: اساتیدی می توانند کنشگری خود  در فضای رسانه را ارتقاء و گسترش دهند و با ایجاد یک صفحه مجازی، اثرگذاری حضور فیزیکی خود در کلاس را در محیط مجازی امتداد داده و میزان و عمق  اثرگذاری خود را افزایش دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در مرکز هم اندیشی استادان، روی تمام بیانات رهبر انقلاب در جمع استادان، نخبگان و دانشگاهیان، کار پژوهشی انجام دادیم که در قالب کتاب" راه را باید رفت" منتشر گردیده است. براساس این مطالعات، رهبر فرزانه انقلاب، چهار نقش برای اساتید قائل هستند که در حال حاضر دو بخش «آموزش و پژوهش» در حال انجام است ولی دو بخش «تصمیم سازی و شاگرد پروری» هنوز عملیاتی نشده است.

دکتر فاضلی گفت: سطوح تصمیم سازی استادان را در قالب طرح حکمرانی فرزانگان تعریف کرده ایم و شبکه رسانه استادان دانشگاه ها قرار است تا گفتمان تصمیم سازی و شاگرد پروری استادان را در فضای رسانه، تقویت و ترویج کند.  
وی افزود؛ یکی دیگر از اقدامات مهم نهاد، طرح دانش افزایی استادان است که بحمد الله اجرائی شده ولی هنوز به  گفتمان شاگرد پروری متصل نشده است و شبکه «راد» می تواند ماموریت اتصال  این طرح به گفتمان شاگرد پروری را به عهده بگیرد.

وی در پایان گفت: انتظار این است که شرکت کنندگان در رویداد ملی راد به این اجماع برسند که در کلاس های دانشگاه فقط به دنبال آموزش و پژوهش نباشند و حضور استادان در ساحت تصمیم سازی و شاگرد پروری را گفتمان سازی و عملیاتی کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه ستاد انتخابات کشور در رابطه با زمان اتمام تبلیغات
نظر متفاوت پرسپولیسی‌ها برای بازگشت بیرانوند
مربی خارجی استقلال به زودی معرفی می‌شود؟
تعداد بازداشتی های فساد در فوتبال به ۸ نفر رسید
مهم‌ترین مشکل چمن ورزشگاه تختی چیست؟
شاخص بورس تهران ۲۰ هزار واحد رشد کرد
افزایش ۱۷ درصدی درآمد پایدار بودجه در دولت سیزدهم
افزایش ۱۳.۷ درصد‌ی ‌سرمایه‌گذاری و رشد ۵ درصدی اقتصادی در دولت شهیدجمهور‌
تفاهم‌نامه گازی ایران و روسیه‌ امضا شد
امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است
وزیر ارشاد: مراسم چهلم شهید رئیسی فردا با سخنرانی «نصرالله» برگزار می‌شود
وزیر نفت: صادرات نفت کشور در شرایط تحریم ۲.۵ برابر شد
توضیحات مرتضوی درباره واریزی به حساب بازنشستگان
چرا مشارکت حداکثری در انتخابات مهم است؟
اجتماع حامیان سعید جلیلی در شیراز
مخبر: ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در جریان است
زاکانی در دانشگاه تهران: قراردادهای نفتی و گازی که در زمان دولت اصلاحات بستند، فاجعه است
علی باقری: شهید رئیسی مسیر خنثی‌سازی تحریم ها و مذاکرات را دنبال کرد
افتتاح ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی در سراسر کشور
حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان
لاریجانی: پزشکیان توانمندی اداره دولت را ندارد +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top