تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/03/13 - 17:29
کد خبر: 506696

اختصاص ۶۰ هزار واحد مسکن به دانشگاهیان در دولت سیزدهم

اختصاص ۶۰ هزار واحد مسکن به دانشگاهیان در دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۶۰ هزار واحد مسکن به دانشگاهیان وزارت علوم و دانشگاه آزاد در فاز اول اجرای پروژه مسکن ملی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برنامه اجرایی مسکن دانشگاهیان علامه طباطبائی صبح امروز یکشنبه ۱۳ خرداد با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و عبدلله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در سالن همایش های دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

در این مراسم مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکل مسکن یکی از مشکلات کشور است که در گذشته وجود داشته و در آینده با آن مواجه خواهیم شد و تصمیم برای حل این مشکل که قاطبه جامعه با آن مواجه هستند همواره در گذشته نیز وجود داشته است. اگر پیگیری‌های آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شهیدمان جدی‌تر نبود، جلسه امروز که درباره ساخت مسکن دانشگاهیان است، شکل نمی‌گرفت.

وی افزود: من هر روز به شکلی با خادم‌الرضا رئیس‌جمهور شهید ارتباط داشتم و شهادت می‌دهم که ایشان در پیگیری مشکلات مسکن جدی‌تر بود و بسیاری از این مشکلات را نیز رفع کردند به طوری که نرخ رشد تولید بخش مسکن و ساختمان از منفی ۱۳.۵  در سال گذشته به مثبت 4.8 رسیده است و امسال نیز شاهد رشد بیشتر این عدد مثبت خواهیم شد و بدون شک این عملکرد نتیجه اعتقاد ایشان بود.

بذرپاش گفت: میزان پیگیری‌های دولت بر بخش مسکن دانشگاهیان وزارت علوم و دانشگاه آزاد قابل توجه  بود به طوری که بیش از یک‌هزار هکتار زمین به مسکن دانشگاهیان اختصاص داده شد که بخشی را دولت و بخشی را خود دانشگاهیان تامین کردند.

وی افزود: در این دوره یکصد هزار هکتار زمین در شهرها و روستاها برای ساخت پروژه مسکن ملی اختصاص دادیم که ۵۰ هزار هکتار آن در روستاها بوده است. همچنین حدود یک میلیون قطعه زمین برای ساخت مسکن به مردم داده شد.

بذرپاش گفت: در مسکن مهر میزان زمینی که وارد مدار ساخت شد 8 هزار هکتار بود و  این میزان در حال حاضر به یکصد هزار هکتار رسیده است که ۲۹ هزار هکتار در ملاحظات زیست‌محیطی کنار گذاشته شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دستور رفع مشکل تعمیر مسکن برای تعداد ۱۳۰۰ واحد در دانشگاه علامه طباطبایی داده شده است و امیدواریم تمامی متقاضیان صاحب مسکن شوند.

بذرپاش ادامه داد: در ابتدای دولت ۲۴۰ هزار از مسکن مهر نیمه‌کاره باقی مانده بود که توانستیم اعتبار ساخت این پروژه را تامین و تاکنون ۱۴۰ هزار واحد آن با اعتبار ۳۵ هزار میلیارد آماده و تحویل متقاضیان شد. ضمن اینکه ۵۵۰ هزار واحد از دو میلیون و ۶۰۰ واحد نیز از پروژه نهضت ملی مسکن تحویل مردم شد.

وی افزود: بنده همواره به رئیس‌جمهور شهید خورده می‌گرفتم که چرا ساخت چهار میلیون واحد مسکن را عنوان کرده است. ایشان تاکید می‌کردند که این یک قانون است واگر هم در قانون قید نمی‌شد یک ضرورت به حساب می‌آید؛ چراکه یکی از شاخص‌های مهم و کلان کشهر به حوضه مسکن مربوط می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خلاصه دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳
فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی از امروز
گرمای هوا آمپر چسباند ؛ اهواز گرم‌ترین شهر جهان شد
اسرائیل سفیر ارمنستان را فراخواند
بازگشت حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور آغاز شد
علیرضا بیرانوند پشیمان شد
پایتخت ۷ کلید خورد ؛ خاطرات خوش این سریال تکرار می‌شود؟
واکنش آمریکا به اقدام کانادا علیه سپاه پاسداران
عامل پرتاب شی آتش‌زا به ستاد انتخاباتی جلیلی دستگیر شد
هشدار؛ رگبار شدید در ۷ استان کشور
واکنش دولت به اظهارات مسعود پزشکیان درباره نرخ فقر
خضریان ؛ اصلاحات رفتار حزبی را از احزاب سلب کرده است/ عطریانفر؛ خرده گروه‌هایی که ناشیانه در صحنه هستند
تشخیص سرطان با هوش مصنوعی
واکنش آمریکا به صحبت‌های پوتین
تلفات و خسارات سنگین طوفان آلبرتو بر مکزیک
ژاپن ۱۱ فرد و ۴۱ شرکت روسی را تحریم کرد
توجه ویژه به آموزش عالی همانند دولت سیزدهم باید ادامه یابد
قیمت نفت روند صعودی گرفت
برگزاری همزمان آزمون نهایی مدارس داخل و خارج از کشور برای نخستین بار
۳راهکار برای حمایت از بورس
شست و شوی گنبد مطهر امام‌رضا علیه السلام +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top