تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/03/20 - 12:34
کد خبر: 507206

آغازبه‌کار مرکز افکار سنجی و مطالعات انتخابات در دانشگاه خوارزمی

آغازبه‌کار مرکز افکار سنجی و مطالعات انتخابات در دانشگاه خوارزمی

قائم مقام رییس دانشگاه خوارزمی از شروع به کار مرکز افکار سنجی و مطالعات انتخابات در دانشگاه خوارزمی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مرتضی فرخی با بیان اینکه توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاه های شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف به ویژه انتخابات یک ضرورت است، افزود: انتخابات یکی از مسائل اساسی جوامع و دولت های کنونی در جهان است، چرا که انتقال مسالمت آمیز قدرت در اغلب کشورها از این طریق صورت می گیرد و همه احزاب و گروه های سیاسی و حتی دولت مردان در اکثر قریب به اتفاق جوامع به آن به عنوان مهم ترین مکانزیم دستیابی به قدرت می نگرند.

سرپرست مرکز افکار سنجی و مطالعات انتخابات دانشگاه خوارزمی ادامه داد: بر این اساس مراکز دانشگاهی و پژوهشی نیز به صورت خاص براین حوزه تمرکز کرده اند و به همین دلیل در سال های اخیر شاهد شکل گیری و گسترش گروه های علمی و مراکز پژوهشی تخصصی در حوزه ای مرتبط با انتخابات در کشورها و دانشگاه های جهان بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران این امکان را فراهم کرد که انتخابات در کشور ما نیز به عنوان مهمترین مکانیزم انتقال قدرت در سطوح مختلف مورد توجه قرار گیرد. در واقع با تأسیس نظام جمهوری اسلامی و تصویب قانون اساسی، انتخابات به عنوان مبنای گزینش سطوح مختلف تصمیم گیران کشور اعم از ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گرفت و به همین دلیل سالانه به طور متوسط حداقل یک انتخابات در سال های پس از انقلاب اسلامی در ایران برگزار شده است.

قائم مقام رییس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: بر این اساس دانشگاه خوارزمی به عنوان با سابقه ترین مؤسسه آموزش عالی کشور با دارابودن زیرساخت های لازم ظرفیت غنی علمی اقدام به تأسیس مرکز افکارسنجی و مطالعات انتخابات کرده است، تا از این رهگذر خلاء علمی و پژوهشی این حوزه را پر کرده و به عنوان یک حوزه میان رشته ای، سنت علمی جدیدی را نیز در حوزه علمی و پژوهشی کشور بنیان بگذارد و از سوی دیگر پشتوانه مطالعاتی لازم را برای تصمیم سازی ها و برنامه ریزی های کشور در زمینه انتخابات فراهم کند.

فرخی افزود: این مرکز در انتخابات پیش رو با بهره گیری از متخصصین و اهل فن برای نظرسنجی ها و افکارسنجی با استفاده از علمی ترین شیوه های نمونه گیری یک جامعه آماری نمونه را انتخاب خواهد کرد و در حوزه مطالعات انتخابات با استفاده اساتید صاحب نظر ارزیابی و تحلیل مستمر از فرآیند انتخابات پیش رو به سازمان ها و نهادهای تصمیم گیر در این زمینه ارائه خواهد کرد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مهار آتش‌سوزی در بخشی از جنگل‌های پلدختر
جلیلی: ۸ سال اقتصاد را تعطیل کردند، اما امروز مدعی شده‌اند
دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج) در استقبال عید غدیر
راه آهن: منتظر افزایش قیمت بلیت قطار هستیم
سیدحسن نصرالله سخنران اربعین شهید رئیسی است
سخنرانی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دانشگاه تهران +عکس
بیانیه فراکسیون روحانیت مجلس در خصوص انتخابات
۴ بازیکن پرسپولیس در لیست خرید یحیی
واکنش وزارت بهداشت به ادعای ظریف درباره واردات واکسن کرونا
خطر بزرگ بیخ گوش علیرضا بیرانوند
دیدار سعید جلیلی با مردم تبریز
مشارکت بالا در انتخابات به امنیت ملی کمک می‌کند
تاکید زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری
زنان چگونه رأی تمام خانواده را تعیین می‌کنند؟
کسی که با حجت عقلی و شرعی کناره‌گیری می‌کند فداکار است
آخرین جزئیات مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر
کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۴۸ میلیون رسید
بایدن آمریکا را درگیر جنگ جهانی سوم می‌کند
درخواست ۱۴۰ نماینده مجلس برای اجماع نامزدهای جبهه انقلاب
انتشار وصیت‌نامه شهید‌ آل‌هاشم
خبرخوش برای دانش‌بنیان‌‌ها؛ ضمانت وام تاسقف ۳۰۰میلیارد تومان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top