تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/21 - 12:26
کد خبر: 507350

خاتمی به دنبال امیال شخصی خود است!

خاتمی به دنبال امیال شخصی خود است!

بدنه جریان اصلاحات بر این باورند که در شرایط کنونی با توجه به نتایج نظرسنجی ها مبنی بر افزایش مشارکت، تحلیل و تخمین های اشتباه رادیکال های جریان اصلاحات آشکار شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتقاد از راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات و سیدمحمد خاتمی همچنان از سوی برخی چهره‌ها و رسانه های جریان اصلاح طلب طرح و بیان شده و تاکید می شود که رویه کنونی اصلاح طلبان بر اساس کنش واقع گرایانه نیست.

در همین زمینه روزنامه اصلاح طلب همدلی در مطلبی با بیان اینکه جبهه اصلاحات و محمد خاتمی بیش از آنکه به دنبال بهره‌جویی از ظرفیت‌های فعلی باشند در پی ارایه خواسته‌ها، امیال و شرایط بسیار مطلوب در زمانه کنونی هستند به بررسی راهبرد، شرایط و گزینه های اصلاح طلبان پرداخته و تاکید می کند در صورت تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب هیچ کدام در نهایت با اجماعی کلی جریان اصلاحات همراه نخواهند شد.

این روزنامه با انتقاد از خاتمی و جبهه اصلاحات و با بیان اینکه فرد سیاست‌مدار در میانه محدودیت‌های مختلف عیار واقعی خودش را به نمایش خواهد گذاشت، می‌نویسد:

به نظر می‌رسد در خوشبینانه‌ترین حالت یکی از گزینه‌های مرتبط با جریان اصلاحات در این انتخابات تایید شود و در کارزار رقابت‌ها حاضر شود، گزینه‌ای که چندان اجماع کلی جریان اصلاحات را به همراه نخواهد داشت. ماننده چهره‌هایی که در گذشته تایید شدند و توان جمع کردن آرای حتی درون جریان اصلاحات را نداشتند، آنچه از بیانیه اصلاح‌طلبان به صورت مشخص فهم می‌شود بازی در زمینی است که خودشان خواهان هستند و با توجه به رویکرد انتخاباتی حاکمان از سال ۱۳۹۸ تا به امروز اندکی بعید به نظر می‌رسد که تغییری خاص را در سیاست‌ها شاهد باشیم.

همدلی در ادامه با بیان اینکه شاید بهتر آن بود که جریان اصلاحات در هنگامه ثبت‌نام کاندیدا اعلام موضع نمی‌کرد و انتشار این خواسته‌ها را ابتدا در داخل اهالی صاحب قدرت بیان می‌کرد و بعد از حاصل نشدن نتیجه، راهی دیگر را پیشه می‌کرد، نوشته است: فایده این رفتار از دو حالت خارج نبود، یکی اینکه جریان اصلاحات فرصت چانه‌زنی در داخل نهاد قدرت قانونی را بدون دامن زدن به جو رسانه‌ای بهتر می‌داشت و دوم اینکه در صورت رد صلاحیت کاندیدای مورد نظر توانایی حمایت از چهره‌ای میانه‌روتر را همچنان داشت.

این روزنامه ما در خاتمه تاکید می کند، به نظر می‌رسد تا اینجا کار جریان اصلاحات با انتشار دو بیانیه، خودش را از هر دو گزینه محروم کرده است و به عبارتی و در صورت رد صلاحیت کاندیدای مورد نظر میدان سیاست‌ورزی را محدودتر از روزهای گذشته کرده است.

بررسی این مطالب نشان می‌دهد که بدنه جریان اصلاحات و احزاب این جریان رویه جبهه اصلاحات و شخص سیدمحمد خاتمی را واقع گرایانه و مبتنی بر کنشگری و سیاست ورزی مبتنی بر عرصه عینی ندانسته و از سوی دیگر بر این باورند که میل به رادیکالیسم در راس جریان اصلاحات به معنای ماندن در توهم ایده تحریم می‌باشد.

بدنه جریان اصلاحات بر این باورند که در شرایط کنونی با توجه به نتایج نظرسنجی ها مبنی بر افزایش مشارکت، تحلیل و تخمین های اشتباه رادیکال های جریان اصلاحات آشکار شده اما گویا راس جریان اصلاحات بنای بر واقع بینی ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
شاسی‌بلند برقی سیتروئن برای رقابت می‌آید +عکس
رییس‌جمهور باید شبانه‌روز پای کار مردم باشد
کنایه زاکانی به مشاور پزشکیان برای پرت کردن میکروفن
انتقاد قاضی‌زاده هاشمی از تکرار یک سوال در صداوسیما
طحان نظیف: از آراء تک‌تک مردم صیانت می‌کنیم
انتقاد وحیدی از نرمش برخی کاندیداها در برابر استکبار
جلیلی: به حضور در گعده‌های سیاسی و لابی‌ها اعتقادی ندارم
معضل دانشگاه‌ها برای دولت جدید انگلیس
قطعی شدن صعود پرتغال با شکست ترکیه
قاضی‌زاده هاشمی: از زنان خانه‌دار باید پشتیبانی شود
سنگنورد ایرانی به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسید
شناسایی ۲۲ متخلف انتخاباتی درفضای مجازی
گیلان میزبان برنامه «محفل» در شب عید غدیر
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در فناوری اطلاعات و ارتباطات
سعید جلیلی وارد اهواز شد
سفر انتخاباتی سعید جلیلی به اصفهان +عکس
ثبت اولین طلای پاراوزنه‌برداری ایران به نام جعفری
آمادگی بایدن و ترامپ برای نخستین مناظره انتخاباتی
تکرار مدال برنز محمد رهبری در شمشیربازی قهرمانی آسیا
زارع‌پور: فیلترینگ در اختیار دولت نیست +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top