تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/23 - 13:22
کد خبر: 507577

ایران، دولت و مقامات آمریکا را به پرداخت ۲میلیارد دلار خسارت محکوم کرد + جزئیات

ایران، دولت و مقامات آمریکا را به پرداخت ۲میلیارد دلار خسارت محکوم کرد + جزئیات

شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران پس از رسیدگی علنی به پرونده شکایت مطرح شده در خصوص واقعه تروریستی ۳۱ شهریور سال ۹۷ اهواز، دولت و مقامات آمریکا را به پرداخت ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلار خسارت به شکات این پرونده محکوم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی اقدامات دولت آمریکا در تأسیس، تقویت و ترویج گروه‌های تروریستی از جمله گروه تروریستی داعش و حرکه النضال العربیه که مجری حمله تروریستی ۳۱ شهریور اهواز در سال ۱۳۹۷ بودند، ۶۴ نفر از خانواده شهدا و مجروحین این واقعه تروریستی به استناد قانونِ اقدام متقابل علیه دولت و مقامات آمریکا مبادرت به طرح دعوای حقوقی در قوه قضائیه کردند.

در پی این شکایت، پرونده به شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران ارجاع و پس از رسیدگی علنی به این شکایت، دادگاه به محکومیت دو میلیارد و هشتصدو هشتاد میلیون دلاری دولت و مقامات آمریکا در حق خواهان‌ها رای داد.

در واقعه تروریستی ۳۱ شهریور سال ۹۷ در اهواز، ۲۵ نفر شهید و بیش از ۷۰ نفر مجروح شدند.

این اقدام توسط گروهک‌های تروریستی داعش و حرکه النضال العربیه لتحریر الاهواز سامان دهی و اجرا شد و به صورت رسمی نیز مورد قبول اعضای گروهک تروریستی حرکه النضال العربیه لتحریر الاهواز قرار گرفت.
پیش از این انتساب اعمال تروریستی داعش به آمریکا در دادخواست شهدای مجلس، ناصریه، حله و سامرا بر اساس اسناد منتشر شده از طرف آمریکائی‌ها و همچنین سایر مستندات و دلایل میدانی اثبات گردیده بود و در این پرونده نیز به همان رویه استناد گردید.

در دادخواست ارائه شده به دادگاه ۶۴ نفر از آسیب دیدگان به عنوان خواهان پرونده و ۳۱ نفر از دولت و مقامات آمریکایی (اشخاص حقیقی و حقوقی) به عنوان خوانده حضور داشتند.

بر اساس رای صادره توسط شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل مبلغ محکومیت دولت و مقامات آمریکایی از حیث خسارات مادی، معنوی و تنبیهی در این پرونده به شرح ذیل می باشد:
- بر اساس رای صادره دادگاه از باب خسارات مادی و معنوی وارده به خواهان‌های ردیف ۱ الی ۳۲ که عزیزانشان را در این واقعه تروریستی از دست داده اند، حکم به محکومیت خواندگان به پرداخت مبلغ سی میلیون دلار به ازای هر خواهان و مجموعاَ به مبلغ نهصدو شصت میلیون دلار صادر شده است.
- در ضمن دادگاه برای خواهان‌ ردیف ۳۳ الی ۶۴ که متحمل خسارت و آسیب‌های جسمی جدی ناشی از اقدامات تروریستی مذکور شده‌اند بر اسا س رویه دعاوی متقابل از باب خسارت مادی ومعنوی حکم بر محکومیت خواندگان به پرداخت مبلغ بیست میلیون دلار به ازای هر خواهان و مجموعاَ به میزان ششصدو و چهل میلیون دلار صادر گردیده.
- همچنین از باب خسارات تنبیهی نیز دادگاه حکم بر محکومیت خواندگان به پرداخت یک میلیارد و دویست و هشتاد میلیون دلار در حق خواهان‌ها صادر کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشجویان خطاب به جلیلی: با انصراف شما کنار نمی‌آییم
در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است/ موضوع برجام قدیمی شده است
دلیل بیرانوند برای فسخ با پرسپولیس چیست؟
سعید جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد +عکس
رشد اقتصادی در دولت شهید رئیسی ۴ برابر دولت روحانی
اعتراف مَسکنی روحانی علیه دولت روحانی
مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان دستگاه قضا +فیلم
امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است
۴۱۰۰ استاد دانشگاه آزاد خواستار عذرخواهی پرشکیان شدند
لیست خرید استقلال بالاخره مشخص شد
وزیر نفت: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت شهید‌ رئیسی تکمیل شد
تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس تصویب شد
قالیباف: برای رفع تحریم هرکجا لازم باشد می‌روم و آن را رفع می‌کنم
سعید جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد
جشن ۱۰ کیلومتری غدیر چگونه برگزار می شود +جزئیات
نماهنگ « بابا حیدر» گروه سرود نجم الثاقب منتشر شد
رونمایی از اثر جدید روح‌الامین در قم +عکس
چراغ سبز رامین رضائیان به استقلال
اسماعیل نژاد فینالیست شد
شناسایی و احضار ۴ نفر به دلیل دستکاری در نظرسنجی‌های انتخاباتی
ثبت‌نام آزمون msrt از فردا ۳ تیر ماه آغاز می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top