تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/10 - 18:51
کد خبر: 509254

احتمال تمدید ستاره‌های سپاهان با خروج مورایس!

 احتمال تمدید ستاره‌های سپاهان با خروج مورایس!

پیشکسوت فوتبال اصفهان می‌گوید در صورت قطعیت خروج ژوزه مورایس از تیم فوتبال سپاهان احتمال ادامه همکاری ستاره‌های فصل گذشته این تیم افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، رسول کربکندی، در مورد درخواست جدایی مورایس از سپاهان و احتمال جدایی وی، اظهار داشت: در اینکه آمدن مربی جدید زمان‌بر است و هر فرد جدیدی در تیم حاضر شود برای شناخت نیاز به زمان دارد، بحثی نیست. از طرف دیگر قرارداد مورایس سه ساله بود که یک سال آن باقی مانده است و اگر فسخ قرارداد از سوی باشگاه بود، طبیعتاً هزینه زیادی در پی داشت. حالا که خود مورایس درخواست جدایی داده است، باید از این فرصت استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: نباید فراموش کرد که در جام حذفی تیم‌های بزرگ حذف شده بودند. تیم مورایس در سال دوم با 11 اختلاف امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت و در سال اول هم که سرنوشت کار در دست خودشان بود با یک تساوی مقابل ملوان قهرمانی را از دست دادند. به نظرم با توجه به شرایط، امکانات، هواداران، بودجه و سرمایه‌گذاری سپاهان، عملکرد مورایس قابل قبول نیست و به صرف قهرمانی در جام حذفی موفقیت زیادی به دست نیاورد.

پیشکسوت فوتبال اصفهان راجع به گزینه‌های احتمالی هدایت سپاهان مانند محرم نویدکیا و جواد نکونام تصریح کرد: من از اینکه باشگاه چه سیاست یا تصمیمی دارد، بی‌اطلاعم. آنها دو مسیر پیش رو دارند یا باید مربی خارجی باکیفیت و باانگیزه جذب کنند یا یک مربی ایرانی. به نظرم اگر قرار به جذب مربی ایرانی باشد محرم نویدکیا به دلیل شناخت از باشگاه، آشنایی با بازیکنان و مقبولیت در اصفهان بهترین گزینه است.

«برخی ستاره‌های سپاهان دارای بند جدایی هستند و کار باشگاه اصفهانی برای بستن تیم قدرتمند برای لیگ نخبگان سخت‌ می‌شود.»، وی در واکنش به طرح این موضوع خاطر نشان کرد: من مواردی شنیدم که شاید با جدایی مورایس برخی ستاره‌های سپاهان در این تیم بمانند، چون ستاره‌های سپاهان مبلغ قرارداد بالایی دارند و به موقع هم آن را دریافت می‌کنند و اگر اختلافی با مورایس داشتند حالا با رفتن این سرمربی پرتغالی، بدشان نمی‌آید که در جمع طلایی‌پوشان بمانند.

کربکندی راجع به اینکه چرا سپاهان طی دو فصل گذشته در کسب مقام قهرمانی لیگ برتر ناکام بود، گفت: با این تیمی که سپاهان داشت به نظرم توقع در لیگ ایران از آنها کسب مقام قهرمانی بود. پرسپولیس نسبت به سپاهان مهره کمتری داشت، اما چون همدل‌تر و تیم‌تر بود به قهرمانی رسید. بنابراین گرانقیمت‌تر بودن دلیلی بر قهرمانی نیست. باید در دفاع مرکزی بازیکنان بهتری جذب شوند و از گزینه‌های خارجی خوب بهره بگیرند.

وی درباره چرایی عملکرد بد سپاهان در جذب بازیکنان خارجی طی فصول اخیر، تأکید کرد: این موضوع مورد اعتراض هواداران سپاهان هم بود. چرا در نیم‌فصل و سال گذشته به جای اینکه بازیکنان باکیفیت خارجی جذب شوند، شرایط اینطور پیش رفت؟ نقش دلال‌ها فوق‌العاده تأثیرگذار بود. یکی از افرادی که در این حوزه فعال بود به دلیل ارتباطاتش، هر بازیکنی که تمایل داشت با قرارداد خوب به سپاهان آورد. دلال‌ها در فوتبال ایران تأثیرگذار هستند.

«بعد از برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، احتمال تغییرات مدیران میانی و همچنین کارخانه فولاد به تبعیت از آن مدیر باشگاه سپاهان وجود دارد. این موضوع آیا برای سپاهان در کوران رقابت‌ها مشکل‌ساز نیست؟»، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این پرسش نیز اظهار داشت: ورزش در کارخانه فولاد مبارکه و باشگاه سپاهان تعریف خودش را دارد. بودجه و امکانات مناسب است و حتی با تغییر مدیر بعید است که در مسیر آن تغییری ایجاد شود، همانطور که سال گذشته با تغییر دو مدیر همین روند ادامه کرد، مگر اینکه در کل، دیدگاه‌های ورزشی کارخانه و باشگاه تغییر کند، اما با این ورزشگاه، فشار هوادار و ...بعید است در عملکرد باشگاه تغییری ایجاد شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان
حضور سعید جلیلی در زورخانه شهدای کن
همگی وظیفه داریم از جلیلی حمایت کنیم
اعلام حمایت حزب مؤتلفه از جلیلی
انفجار در ازمیر ترکیه
استقلال منتظر حسینی می‌ماند؟
هر کس به محیط زیست احترام نگذارد آدم نیست
انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی ممنوع است
حمایت از جلیلی بر همه ما فرض واجب است
هزینه احداث هر کیلومتر مترو ۳ هزار میلیارد تومان
علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد
کمپین‌های انتخابات در دور دوم
دلیل حضور عبدی در باشگاه پرسپولیس چه بود؟
قانونی که رئیس ستاد پزشکیان "به‌ضرر ملی" می‌خواند، چیست؟
گردهمایی اساتید درس معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد
احتمال تمدید ستاره‌های سپاهان با خروج مورایس!
۲۰ تیر؛ اولین جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند
آخرین جزئیات از تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی
ملت ایران آزمون بزرگ دیگری در جمعه آینده پیش‌ِرو دارد
هوای تهران ناسالم شد
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top