تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/10 - 18:55
کد خبر: 509255

گردهمایی اساتید درس معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد

 گردهمایی اساتید درس معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد

صبح امروز اولین گردهمایی سراسری معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  اولین گردهمایی سراسری معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت صبح امروز (یکشنبه) در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این گردهمایی امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «سید حسین ستوده» معاون بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم بسیجی «عباس بایرامی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جعفر طباطبایی» رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «تقی رستم‌وندی» جانشین مرکز رصد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ «یعقوب زهدی» استاد پیشکسوت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت، سردار سرتیپ «محمود چهارباغی» استاد پیشکسوت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت و جمعی از خانواده معزز شهدا حضور یافتند.

امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این گردهمایی، اظهار داشت: هدف از تشکیل این گردهمایی آشنایی جوانان و نوجوانان کشورمان با ارزش‌های دفاع مقدس است.

امیر سهرابی افزود: باید برای نسل جوان و دانشجویان برنامه داشته باشیم تا فرمان فرمانده معزز کل قوا اجرایی شود و فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه آیا صرف بیان خاطرات، نبرد‌ها و عملیات‌های دفاع مقدس مشکل را حل می‌کند و آیا با گفتن تاریخ دفاع مقدس می‌توانیم فرهنگ دفاع مقدس منتقل کنیم، گفت: مسلما باید روش‌های دیگری در عرضه درس دفاع مقدس و مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

امیر سهرابی بیان کرد: باید مفاوهیم و فرهنگ دفاع مقدس به گونه‌ای به جوانان و دانشجویان منتقل شود تا جوانان به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پیروزی‌هایشان، افتخار و احساس غرور کنند.

وی با اشاره به ارزش‌ها و ویژگی‌های دفاع مقدس که باید به نسل جوان منتقل شود، گفت: اولین ارزش دفاع مقدس اطاعت از رهبری و امام امت و حضور پرشور جوانان پس از فرمان امام (ره) برای پر کردن جبهه‌ها بود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: امروز باید برای جوانان از فرمان‌پذیری رزمندگان از رهبری بگوییم؛ باید بگوییم که جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس چگونه از خودگذشتند تا جوانان امروز را برای مقابله با دشمنان آینده آماده کنیم.

وی پشتیبانی مردمی از جبهه‌های جنگ را یکی دیگر از ویژگی‌های دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: اینکه بگوییم در جنگ این لشکر آمد و دیگر لشکری نیامد، سهم‌خواهی است؛ برای اینکه سهم‌خواهی نشود در کلاس درس دفاع مقدس باید از لفظ رزمندگان اسلام استفاده کنیم.

امیر سهرابی با تاکید بر اینکه حضور پررنگ مادران و همسران رزمندگان از دیگر ویژگی‌های دفاع مقدس است، گفت: شش میلیون رزمنده را چه کسانی آماده و محیای خط مقدم کردند، امروز باید برای دختران دانشجو بگوییم زنان در دفاع مقدس چه فداکاری‌هایی نشان دادند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع گفت: باید جوانان را آماده کنیم تا جریاناتی مثل غائله آبان در کف خیابان ایجاد نشود و اگر تا کنون نتوانسته‌ایم این ویژگی‌ها را منتقل کنیم کم‌کاری کرده‌ایم لذا باید برای تحقق منویات رهبری تلاش کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان
حضور سعید جلیلی در زورخانه شهدای کن
همگی وظیفه داریم از جلیلی حمایت کنیم
اعلام حمایت حزب مؤتلفه از جلیلی
انفجار در ازمیر ترکیه
استقلال منتظر حسینی می‌ماند؟
هر کس به محیط زیست احترام نگذارد آدم نیست
انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی ممنوع است
حمایت از جلیلی بر همه ما فرض واجب است
هزینه احداث هر کیلومتر مترو ۳ هزار میلیارد تومان
علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد
کمپین‌های انتخابات در دور دوم
دلیل حضور عبدی در باشگاه پرسپولیس چه بود؟
قانونی که رئیس ستاد پزشکیان "به‌ضرر ملی" می‌خواند، چیست؟
گردهمایی اساتید درس معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد
احتمال تمدید ستاره‌های سپاهان با خروج مورایس!
۲۰ تیر؛ اولین جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند
آخرین جزئیات از تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی
ملت ایران آزمون بزرگ دیگری در جمعه آینده پیش‌ِرو دارد
هوای تهران ناسالم شد
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top